Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42233 - crossmotor
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 5-4-2007 12:14 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Wat wil je er mee gaan doen?
Echt de baan op of af en toe is een keer een maisveldje.

Als t dat laatste is zou ik voor een 250 gaan (125 verveeld snel als je lange stukken op en neer crosst) en dan van honda of yamaha van na 1990, kun je teminste redelijk onderdelen voor krijgen. En als je goed zoekt ook nog redelijk goedkoop (loopt toch al snel tegen de 1000)te verkrijgen.

Voor op de baan zou ik toch voor wat nieuwers gaan (na 2000)

op mn mais veld hoef je ook niet op en nneer te crossen kun je toch ook een baan rijden

@ ts wat wil je? wat is je budget wees eens specifieker
 
cuene 5-4-2007 13:27 Print reply

Posts: 201
als je een goede motor hebt hoef je niet veel te sleutelen gewoon goed uitkijken bij aankoop op het frame en alles versnellingen tesetn ook de luchtfilter ff controleren

ik zou een honda of ktm kiezen bij voorkeur een viertakt (gaat minder snel kapot en trekt beter van onderuit)
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-4-2007 13:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
weet niet wat je budget is ?A

klein budget --> dingetje van de jaren 80 (GEEN HONDA ivm kvs pomp)
groot budget --> dingetje van jaren 90/2000(honda,ktm,suzuki,yamaha,husqy)


dat je hem helemaal uit elkaar moet slopen en schoon maken valt wel mee. officeel zou het wel beter zijn, en bij mijn ex-stage bedrijf moesten we dat ook altijd doen...

maar evengoed pak je een hogedrukspuit en maak je hem 100% schoon en je luchtfilter ff schoon maken


je weet toevallig het zwakke punt van de oude honda's
oude suzuki's liep regelmatig bak stuk
oude yamaha's had slechtere koppeling
ouwe kawa's zijn veelal afgebeuld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
als je een goede motor hebt hoef je niet veel te sleutelen gewoon goed uitkijken bij aankoop op het frame en alles versnellingen tesetn ook de luchtfilter ff controleren

ik zou een honda of ktm kiezen bij voorkeur een viertakt (gaat minder snel kapot en trekt beter van onderuit)



kijk bij een aankoop ook even naar de koppeling
of de voorvork en achterveer niet lek en goed werken
en voel even de compressie.
en de slijtdelen uiteraad


onderdelen van een crosser zijn duur , koop dus niet de allergoedtkoopste motor met gladde banden , ketting en tandwielen versleten ed . onderdelen zijn duur en je bent al snel duurder uit als wanneer je een nettere motor had gekocht

en waarom zou je in vredesnaam een 4t ktm kopen .
de 4t van honda gaan harder als die van ktm . en een honda is een veel degelijker motor.

2t is ktm wel sneller.
getuned ontloopt het nauwelijks.
en blijft ktm onderhousgevoeliger

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-4-2007 om 13:42 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
11 Mike 5-4-2007 16:48 Print reply
Posts: 38
ik ben zelf nu 18 en heb nu 450 4takt toen ik 14 was kocht ik een 125 2t ik had nog helemaal geen ervaring. op een 125 kom je goed uit de voeten .
Maar ik vind het onzin dat jullie allemaal zegge dat ktm beter is ze zijn sneller jah maar honda is degelijker de versnellingsbak van de ktm is minder goed dan de anders crossmerken. ken genoeg voorbeelden. Maar aan een 2takt heb je in pricipe meeronderhoud maar als het kapot gaat dan kun je beter een 2t dan een 4t hebben vanwege de prijs.
 
Erik 39 5-4-2007 16:54 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ja dat je hem schoon moet maken snap ik!!..

maar moet je egt na elke keer crossen alles controleren en ketting uitkoken/invetten?

en ja ik zat ook aan een wat nieuwer model ktm of iets dergelijks te denken...


Nee, wel iedere keer het lichtfilter, dat is redelijk belangrijk.
Ketting enzo hoeft echt niet elke keer..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
kjelly_06 7-4-2007 16:59 Print reply
Posts: 213
en om de 30 uur nieuwe zuiger? van een 125 2t kost je dat ongveer 70 euro(hier toch)

het ligt eraan hoe je rijd,

ik dacht dat competitie om de 20 ur rijden nieuwe zuiger was?

Dit bericht is gewijzigd door kjelly_06 op 7-4-2007 om 17:00 uur.
 
antonhonda 7-4-2007 19:16 Print reply

Posts: 3616
als je voor de lol doet kun je wel 80 uur met je zuiger doen of nog langer

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-4-2007 19:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
als je voor de lol doet kun je wel 80 uur met je zuiger doen of nog langer



wat een lol
kapot gelopen nicasil en krukas zijn waarschijnlijke de leukste dingen die er zijn idd.

vooral omdat het spul voor een crosser zo ongelovelijk goedkoop is .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
en om de 30 uur nieuwe zuiger? van een 125 2t kost je dat ongveer 70 euro(hier toch)

het ligt eraan hoe je rijd,

ik dacht dat competitie om de 20 ur rijden nieuwe zuiger was?

Dit bericht is gewijzigd door kjelly_06 op 7-4-2007 om 17:00 uur.


met pro-x is mijn compressie na 11/12 uur weg
vertex gaat 15/16 uur mee
k rijdt hobby (wel 90% op de baan)



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-4-2007 om 19:23 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
dokocrosser 7-4-2007 19:41 Print reply

Posts: 1433
licht eraan wat je budget is.
als je dr veel voor over hebt een ktm van 2003+ anders een honda van 1995+ dat zijn goede kwaliteit dingen en lopen ook wel behoorlijk.

Ik zou wel beginnen met een 125 dan kun je daar mee wennen en als het moet kan er altijd nog een sterkere kopen
 

Dit topic is 5038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved