crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-4-2007 23:19 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebbes
hallo allenmaal...
ik wil graag een crossmotor gaan kopen...maar heb 2 vragen
1 maar hoor een hoop verhalen over het schoon maken en dergelijke als je een zaterdag hebt gecrost dat je dan de hele zondag aan het sleutelen bent en dat is vraag 1 is dat waar ben je na 1 crossbeurt meteen aan het sleutelen?
2 wat voor motor zouden jullie aanraden ik heb al wel een paar keer gecrost op ene 80 cc en dat vond ik beetje matig en 125cc en dat vond ik zelf wel redelijk rijden...wat voor iets zouden jullie aanraden in een mooie prijsklasse...
alvast bedankt...
gr robert
na crossen : motor schoonmaken .
luchtfilter en ketting goed schoonmaken en invetten .
even je kvs controlen (doe je eigenlijk voor het crossen)
even slijtdelen nalopen (ketting rubbers, ketting/tandwielen , remblokken , ketting gelijder rolletjes )
wat voor motor je koopt is je budget en je doel belangrijk .
heb je er flink geld voor over en wil je een snelle motor zou ik een ktm van 2004+ kopen .
anders een honda die in je budget past , zijn voor de hobby / semi-sport toch de motoren waar je minst gedonder mee hebt .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tim V |
4-4-2007 23:20 |
Posts: 4468 |
Je kan voor een oude KTM gaan met 125 of 250cc.
En over dat sleutelen dat is niet waar hoor, als je een beetje een degelijk ding hebt.
Oke schoonmaken moet je wel doen ja, maar hele dag sleutelen? Onzin
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
rebbes |
4-4-2007 23:22 |
Posts: 218 |
ja dat je hem schoon moet maken snap ik!!..
maar moet je egt na elke keer crossen alles controleren en ketting uitkoken/invetten?
en ja ik zat ook aan een wat nieuwer model ktm of iets dergelijks te denken...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-4-2007 23:22 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Je kan voor een oude KTM gaan met 125 of 250cc.
En over dat sleutelen dat is niet waar hoor, als je een beetje een degelijk ding hebt.
Oke schoonmaken moet je wel doen ja, maar hele dag sleutelen? Onzin
eum , juist de 125/250 ktm zou ik absoluut niet oud kopen .
sx is wel snel maar dingen zijn gewoon (te) snel versleten imo
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tim V |
4-4-2007 23:23 |
Posts: 4468 |
Ik bedoel ook eignelijk oud maar nog wel in degelijke staat, zodat ie niet te duur is snapte
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
geert-nsr |
4-4-2007 23:27 |
Posts: 6438 |
iedere keer naar het rijden sleutelen is onzin.
bij een crosser uit 1984 die al 6 eigenaren heeft gehad van jonger dan 20 en die hem afcrossen op een maisveld.. ok dan wel maar een nieuwere crosser die alteid goed onderhouden is, is het gewoon na het rijden goed schoonmaken en alles invetten en vloeistoffen etc controleren.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-4-2007 23:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ja dat je hem schoon moet maken snap ik!!..
maar moet je egt na elke keer crossen alles controleren en ketting uitkoken/invetten?
en ja ik zat ook aan een wat nieuwer model ktm of iets dergelijks te denken...
goedkoopste ketting en tandwielen setje kost hier 100 euro
en je staat hiermee constant in het zand te baggeren .
lijkt me dan toch wel zo logisch dat je dit een beetje bijhoud ?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Ik bedoel ook eignelijk oud maar nog wel in degelijke staat, zodat ie niet te duur is snapte
oud maar in goede staat ?
lijkt alsof je over honda praat
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
juukle rj |
4-4-2007 23:30 |
Posts: 1244 |
eeen een 2t heb je over het algemeen meer onderhoud aan (slijtage cilinder enz), voor hobbycross zou ik voor een 250 of 450 4t gaan, simpelweg omdat het goedkoper is(in de meeste gevallen)
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-4-2007 23:32 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
eeen een 2t heb je over het algemeen meer onderhoud aan (slijtage cilinder enz), voor hobbycross zou ik voor een 250 of 450 4t gaan, simpelweg omdat het goedkoper is(in de meeste gevallen)
4t onderhoudt is praktisch evenduur als een 2t
als het kapot loopt ben je dolgelukkig als je 2t rijdt
als je over crossmotoren praat iig , geen off the road oid spul
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-4-2007 om 23:34 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Eat My Dust |
4-4-2007 23:32 |
Posts: 2562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
eeen een 2t heb je over het algemeen meer onderhoud aan (slijtage cilinder enz), voor hobbycross zou ik voor een 250 of 450 4t gaan, simpelweg omdat het goedkoper is(in de meeste gevallen)
tuurlijk,
als je geen rijervaring heb ga je gelijk op een 250 4 tak rijden
weetje hoe zwaar?
laat staan een 450
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
geert-nsr |
4-4-2007 23:36 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
eeen een 2t heb je over het algemeen meer onderhoud aan (slijtage cilinder enz), voor hobbycross zou ik voor een 250 of 450 4t gaan, simpelweg omdat het goedkoper is(in de meeste gevallen)
als 4 takt kapot loopt of moet iets aan gedaan worden ben je veeel duurder uit.
en 250 of 450 is imo te zwaar voor beginner lijkt mij.
ik zou een 125 2t zoeken als ik ts was en dan eerst wat ervaring op doen. of tenzij je egt nog niet groot bent een 80cctje deze zijn ook al best rap
|
|
|
|
RoelHonda |
4-4-2007 23:46 |
Posts: 341 |
Als je geld zat hebt voor een ktm en ook het geld voor de onderdelen moet je het zeker doen. Heb je wat minder geld over en wil je toch kwaliteit koop een honda. Veel goedkoper in onderdelen etc.
ik zou om te beginnen een Honda en dan kun je daarna altijd nog een ktm kopen.
Na het crossen gewoon de slijtage plekken ff na kijken en beetje schoonspuiten zodat de grootste klodders er wel af zijn. Gewoon afentoe grondig schoonmaken wanneer je er zin in hebt ofzo.
|
|
- |
|
Frysk |
5-4-2007 8:22 |
Posts: 34930 |
weet niet wat je budget is ?A
klein budget --> dingetje van de jaren 80 (GEEN HONDA ivm kvs pomp)
groot budget --> dingetje van jaren 90/2000(honda,ktm,suzuki,yamaha,husqy)
dat je hem helemaal uit elkaar moet slopen en schoon maken valt wel mee. officeel zou het wel beter zijn, en bij mijn ex-stage bedrijf moesten we dat ook altijd doen...
maar evengoed pak je een hogedrukspuit en maak je hem 100% schoon en je luchtfilter ff schoon maken
|
|
giggitybyte |
|
antonhonda |
5-4-2007 9:24 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
weet niet wat je budget is ?A
klein budget --> dingetje van de jaren 80 (GEEN HONDA ivm kvs pomp)
groot budget --> dingetje van jaren 90/2000(honda,ktm,suzuki,yamaha,husqy)
dat je hem helemaal uit elkaar moet slopen en schoon maken valt wel mee. officeel zou het wel beter zijn, en bij mijn ex-stage bedrijf moesten we dat ook altijd doen...
maar evengoed pak je een hogedrukspuit en maak je hem 100% schoon en je luchtfilter ff schoon maken
een ktm is meer sleutelen en harder rijden dan de andere merken
en met de hogedrukspuit ben je zo klaar met schoonmaken
wat is er dan met een honda in de jaren 80 met water pomp ?(hebben er heel veel het al over)
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Harold |
5-4-2007 12:09 |
Posts: 1052 |
Wat wil je er mee gaan doen?
Echt de baan op of af en toe is een keer een maisveldje.
Als t dat laatste is zou ik voor een 250 gaan (125 verveeld snel als je lange stukken op en neer crosst) en dan van honda of yamaha van na 1990, kun je teminste redelijk onderdelen voor krijgen. En als je goed zoekt ook nog redelijk goedkoop (loopt toch al snel tegen de 1000)te verkrijgen.
Voor op de baan zou ik toch voor wat nieuwers gaan (na 2000)
|
|
|
|