hasj volle gasj |
4-4-2007 18:51 |
Posts: 735 |
op je laatste vraag kan ik zo een antwoord geven.. ja je kan je lagers er zo afhalen alleen bigend moet je door een specialist eruit laten persen en laten richten.
|
|
|
|
Jelmer MX |
4-4-2007 18:54 |
Posts: 13514 |
is het niet goedkoper om een imi honda 4t blokje te kopen?
weet dat je dat niet vroeg, voor je dat gebitch krijg
Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 4-4-2007 om 18:54 uur.
|
|
|
|
De Schout |
4-4-2007 19:11 |
Posts: 5327 |
zoor versleten big-end gaat je zuiger naar mijn weten niet kantelen. maar als je aan je big-end twijfelt ff cil eraf halen en kontroleren. kun je ook ineens je cil weer zien. weet niet wat voor merk cil/zuiger dat je er op heb gezet..? en weet ook niet met wat voor filter je rijd trouwes..?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Harold |
4-4-2007 21:24 |
Posts: 1052 |
Het kan ook je smallend zijn(aan de kant van je zuiger). Geeft meestal een getik bij een laag toerental.
Dit naaldlagertje kun je zo vervangen, is ook niet al te duur.
Ik weet niet of je die al vervangen had, maar daarmee kun je ook verklaren waarom hij het in begin geen geluid maakte. Als het goed is had je een nieuwe pistonpen, en die is wss minder versleten dan je vorige pistonpen. Dus nadat deze ingesleten was ging i weer tikken.
Tis ook maar een theorie, maar is bij mij vaak voorgekomen.
Als je bigend echt versleten was, klapperde die niet alleen bij het starten.
|
|
|
|
benellifan |
4-4-2007 21:27 |
Posts: 1553 |
hoor je niet gewoon je kleppen (teveel klepspeling) en dat je het op de hogere toeren niet meer hoor door je leuke uitlaatje
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Name of Steel |
4-4-2007 22:37 |
Posts: 3532 |
check de klepspeling 0,05MM
hou je het nogsteeds, dan zou ik effe je koppie en cilinder eraf trekken, en rustig te kijken of je speling op de kruk ondervinden kan ( officieel moet ie eruit om de bigend te horen, maar als je al een voelbare bigend heb weet je ook hoe laat het is )
Wat natuurlijk wel raar is, als je je kop reviceerd.. dat ie et een tijdje niet meer tikt.. en daarna wel..
Ik zou ook eens je kleptiming bekijken ( compressie zetten terwijl een klep nog niet 100% gesloten is geeft ook een tikkend geluid )
edit.. lagers van de kruk afhalen kan wel.. maar eropzetten moet met uiterste precisie, dat zou ik dus bij een specialist laten doen.. en dat kost veel geld.. ofwel.. koop voor 35 euro een nieuwe :P
Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 4-4-2007 om 22:39 uur.
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Vehikel |
5-4-2007 11:39 |
Posts: 2903 |
Bedankt voor de reacties, mijn klepspeling is on orde, ook heb ik de kop onlangs gereviseerd en ook de cilinder met zuiger compleet. Reviseren doe ik samen met mijn vader, dus dat is goedkoper dan een imi-blokje kopen.
Als ik de big-end ga vervangen doe ik ook gelijk de smal-end, ik dacht eerst aan de big-end, omdat daarom misschien de krukas uit balans is.
Het betreft een gietijzeren cilinder, met aluminium zuiger van Japanse aftermarket.
Bedankt
@Harold, daar heb ik wat aan Misschien klapperde die in het begin ook niet omdat toen de zuigerveren nog niet goed ingesleten waren.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 5-4-2007 om 15:19 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
mr200r |
5-4-2007 17:15 |
Posts: 5122 |
Denk ook dat je het bij de kleppen moet gaan zoeken.
(aandrijving van)
|
|
mr200r |
|
Vehikel |
5-4-2007 20:06 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Denk ook dat je het bij de kleppen moet gaan zoeken.
(aandrijving van)
Het probleem zit niet daarin, de kop heb ik namelijk in de oude glorie herseld, even als de distributie. Het geluid is niet het getik van kleppen, maar echt het metale geklapper van de zuiger.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
benellifan |
5-4-2007 20:11 |
Posts: 1553 |
dan zou ik toch de speling v.d krukas es ff gaan bekijken/onderzoeken
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Vehikel |
5-4-2007 22:33 |
Posts: 2903 |
Ok, dan weet ik voor voorlopig genoeg. Van het weekend [als het meezit] ga ik de cilinder demonteren en eens goed bekijken. Dan vervang ik de smal-end en de zuigerveren [die naar mijn vermoeden gebroken zijn].
Dan stel ik ook de kop optimaal af en check ik de kop gelijk op lekage en schuur ik evt. de kleppen weer in.
Dan.. helaas.. verkoop ik 'm denk ik, ik heb er al een paar duizend euro in gestoken in loop der jaren.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Name of Steel |
5-4-2007 22:59 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
5-4-2007 23:38 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
Vehikel |
6-4-2007 18:44 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
OMG.. MOPAR!! RED DEZE ZIEL!!
Niet doen! niehiehiejjt doen!
Misschien dan een andere 4takt ;], een Honda Benly oid.
edit: een Cb50 dwaalt er ook al een jaar in mijn hoofd.
En deze heb ik al een tijdje op het oog
Nee! verkocht
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 7-4-2007 om 12:17 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Vehikel |
9-4-2007 19:04 |
Posts: 2903 |
Of ik pleur er gelijk zo'n 120 cc blok van 200 euro onder,
maar ik ken de kwaliteit van die dingen alleen niet.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|