Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - maximaal uit 50snel halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42183 - maximaal uit 50snel halen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr_tiger 3-4-2007 10:20 Print topicpost
Posts: 138
ik heb een suzuki TS50X met als setup:
50snel (wil ik niks aan laten doen)
16 carb (weet niet welk merk
orginele uitlaatbocht (denk ik
proma demper
TNT powerfilter

met tandwiel verhouding 13/52

ik heb nu een top van 75 maar dat is met wind mee
en ik weet dat er meer uit een 50snel te halen is

nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen om heb zo goedkoop mogelijk sneller laten lopen

iemand tips?

Dit bericht is gewijzigd door nsr_tiger op 3-4-2007 om 10:21 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-4-2007 10:21 Print reply

Posts: 7728
is nog wel wat uit te halen ja, vraag henk-88 eens
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
2takt Gangster 3-4-2007 11:11 Print reply

Posts: 1147
ik had proma uitlaat, 16 mikuni, originele luchtfilter en 12-52 vertanding en dit reed zo'n 85


 
De Schout 3-4-2007 11:19 Print reply
Posts: 5327
beginnen met andere uitlaat. beetje met afstelling van carb en ontsteking spelen en anders toch echt aan je cil gaan beunen..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tombrom 3-4-2007 12:23 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
is nog wel wat uit te halen ja, vraag henk-88 eens


henk zijn cyl is dik getuned man zit ook 21mm achter enzo

dus al wil je echte leuke speed laat hem gewoon tuning
 
nsr_tiger 3-4-2007 12:25 Print reply
Posts: 138
maar wat moet ik gaan veranderen om het maximale eruit te halen
 
Tombrom 3-4-2007 12:27 Print reply

Posts: 15925
probeer ff een x1631x of hoe die pijpjes ook heette ff te regelen

daarna kan je je cylinder(late)bwerken

grotere carb erop etc...
 
Ice Ap rs50 3-4-2007 12:29 Print reply

Posts: 7149
tnt filters zijn echt slecht, filteren geen zak buiten dikke stenen. beter haal een schuimfilter(twin air, polini ofzo)
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 3-4-2007 12:32 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
maar wat moet ik gaan veranderen om het maximale eruit te halen


alles, dikke carb (19mm ofzo), cilinder laten tunen, race krukas, onderlangs pijp (vb yasuni r1 pas maken ofzo), en een binnenrotor(hpi ofzo) + degelijk filtertje zoals ik al zei

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 3-4-2007 om 12:32 uur.
 
GTI - GTD - BMW
PraatPaal 3-4-2007 12:55 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


alles, dikke carb (19mm ofzo), cilinder laten tunen, race krukas, onderlangs pijp (vb yasuni r1 pas maken ofzo), en een binnenrotor(hpi ofzo) + degelijk filtertje zoals ik al zei

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 3-4-2007 om 12:32 uur.


19mm is al beina overkill.

16mm moet kunnen, hooguit 18mm
Cilinder laten tunen, kop aanpassen en carters opmaat.
Race krukas is sjonnietaal, opgevulde kruk is meer dan genoeg
Opmaat uitlaat maar max vermogen, anders gewoon proma of schottenpijp.
HPI onsteking is een must voor echt vermogen, en als luchtfilter moet een schuimfilter (ingeolied) voldoen...
Ook je vertanding zal een grote rol gaan spelen.

Maar dat is echt als je geld hebt en voor het optimale gaat.
Anders is een (eventueel) getunde 50snel met 16mm en een proma uitlaat ook ruim voldoende.
Je hoeft nietecht extreme op te zoeken op de straat, dan kan je beter een tam 70cctje pakken. Kom je op het zelfde vermogen zonder constant boven de 8000 toeren te rijden.
 
lange elst 3-4-2007 15:23 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Race krukas is sjonnietaal, opgevulde kruk is meer dan genoeg





sjonnietaal hehe
 
Toon 3-4-2007 15:25 Print reply

Posts: 1679
proma, 50cc snel, ori luchtfiler, 16mm mikuni en sproeier 80 dat wil wel 80 en lekker trekken met twv 12 50
 
roy mtx-sh 3-4-2007 15:45 Print reply
Posts: 153
snelle grondplaat/ ontstekingsplaat
kun je zo los kopen voor 20,- ofzo gok ik

ff vliegwiel eraf, oude ontstekingsplaat eraf, spoelen losschroeven en overzetten op je nieuwe plaat ( vukking simpel)

met mn mtx ook gedaan en was direct te merken

en dan nog een snellere uitlaat, 2ehands 40,- ofzo
nieuwe zuigerveertjes, lucht en benzinefiltertje vernieuwen, nieuw bougietje, groter sproeiertje waarschijnlijk

en oi oi oi
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
Toon 3-4-2007 15:47 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
snelle grondplaat/ ontstekingsplaat
kun je zo los kopen voor 20,- ofzo gok ik

ff vliegwiel eraf, oude ontstekingsplaat eraf, spoelen losschroeven en overzetten op je nieuwe plaat ( vukking simpel)

met mn mtx ook gedaan en was direct te merken

en dan nog een snellere uitlaat, 2ehands 40,- ofzo
nieuwe zuigerveertjes, lucht en benzinefiltertje vernieuwen, nieuw bougietje, groter sproeiertje waarschijnlijk

en oi oi oi



kerel een snelle grondplaat voor tsx bestaat niet, gewoon de ontsteking helemaal naar rechts draaien dan staat hij vervroegd
 
Henk-88 3-4-2007 18:07 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik heb een suzuki TS50X met als setup:
50snel (wil ik niks aan laten doen)
16 carb (weet niet welk merk
orginele uitlaatbocht (denk ik
proma demper
TNT powerfilter

met tandwiel verhouding 13/52

ik heb nu een top van 75 maar dat is met wind mee
en ik weet dat er meer uit een 50snel te halen is

nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen om heb zo goedkoop mogelijk sneller laten lopen

iemand tips?

Dit bericht is gewijzigd door nsr_tiger op 3-4-2007 om 10:21 uur.



Opmaat antwoord: koop een Proma 80 onderlangs of -iets duurder maar ook weer iets sneller en veel fijner- een Suzuki x1361x uitlaat.
Je TNT-powerfilter kan roet in het eten gooien, een ori luchtfilter met gaten op de juiste plek (in het deksel) zou wel 'ns beter kunnen zijn voor je prestaties.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nsr_tiger 3-4-2007 21:35 Print reply
Posts: 138
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Opmaat antwoord: koop een Proma 80 onderlangs of -iets duurder maar ook weer iets sneller en veel fijner- een Suzuki x1361x uitlaat.
Je TNT-powerfilter kan roet in het eten gooien, een ori luchtfilter met gaten op de juiste plek (in het deksel) zou wel 'ns beter kunnen zijn voor je prestaties.



wat zijn dan de juiste plekken
want ik had de orginele eraf gedraait omdat hij te weinig lucht kreeg

en er zaten gaten in de luchtfilter maar die waren weer afgeplakt

 

Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved