Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42169 - 4takt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vets_Tom 2-4-2007 17:34 Print topicpost

Posts: 297
Bestaat er een watergekoelde viertakt blok? Of zou er van een lucht gekoelde een water gelkoelde te maken zijn?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Ice Ap rs50 2-4-2007 17:35 Print reply

Posts: 7149
ik neem aan voor scooter/brom anders zou het wel een belachelijke vraag zijn
 
GTI - GTD - BMW
benellifan 2-4-2007 17:37 Print reply
Posts: 1553
bij 4 stroke bike centre hebben ze 108cc 4takt blokjes watergekoeld voor onder honda ss50/cd50/dax enz
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Vehikel 2-4-2007 17:39 Print reply

Posts: 2903
Hebben die 4takt scooters dat dan niet?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vets_Tom 2-4-2007 17:55 Print reply

Posts: 297
zo ver ik weet zijn ze alle maal lucht gekoeld
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Advis52 2-4-2007 18:16 Print reply

Posts: 480
wat niet hoeft is niet nodig lijkt me.

die blokjes worden toch niet zo giganties warm?
 
If life kicks ass, kick back.
benellifan 2-4-2007 18:21 Print reply
Posts: 1553
alleen de cilinderkop tijdens warm weer word vrij warm voor de rest valt het reuze mee
tevens is dit nog op te lossen door een oliekoeler van takegawa ofzo te monteren
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-4-2007 20:01 Print reply

Posts: 17929
nutteloos topic nr zoveel van jou

vertel erbij waarom je t wil weten en wat je ermee opschiet, want hier hebben we niets aan
 
Name of Steel 2-4-2007 22:12 Print reply

Posts: 3532
Ja, er zijn watergekoelde 4takt blokken

Ik heb er aan gedacht deze te importeren... maar er zit veel werk aan.. en die tijd heb ik momenteel niet ( en geld ook niet echt )


Die blokken beginnen bij 100cc.. tot 140cc ( daartussen 110, 125 )



 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Name of Steel 2-4-2007 22:13 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
wat niet hoeft is niet nodig lijkt me.

die blokjes worden toch niet zo giganties warm?



Niet zo warm hoor... de uitlaatpijp kan met gemakt rood gloeiend worden.. en de bedrijfstempratuur is gemiddeld 300 graden
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Mopar 2-4-2007 22:16 Print reply

Posts: 4772
4takt luchtgekoeld samen met 50cc in on nodig, een 50cc 4takt brommertje heeft genoeg aan alleen een olie koeler als hij opgevoerd zou zijn.

Waterkoeling op een 200cc is ook nergens voor nodig.

Zorg dat je een goede olie-koeler hebt, is veel makkelijker als waterkoeling, en betrouwbaarder.
 
Name of Steel 2-4-2007 22:22 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
4takt luchtgekoeld samen met 50cc in on nodig, een 50cc 4takt brommertje heeft genoeg aan alleen een olie koeler als hij opgevoerd zou zijn.

Waterkoeling op een 200cc is ook nergens voor nodig.

Zorg dat je een goede olie-koeler hebt, is veel makkelijker als waterkoeling, en betrouwbaarder.




goede kerel, die mopar!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
mr200r 2-4-2007 22:26 Print reply
Posts: 5122
Waterkoeling is eigenlijk meer voor de mechanische geluiden te dempen,en voor hoogtoerige blokken 10000tpm+.
 
mr200r
Mopar 2-4-2007 22:34 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Waterkoeling is eigenlijk meer voor de mechanische geluiden te dempen,en voor hoogtoerige blokken 10000tpm+.


true...

Voor motoren die echt veel moeten presteren, zoals crosser enz. hebben wel waterkoeling nodig.

Maar voor op straat, lekker opgevoerd, is een grote olie koeler meer dan genoeg.

Desnoods plaats je 2 olie koelers.

Alleen zorg dan wel dat je niet teveel koelt, want dan komt je blok niet op temp. en dan slipt de boel dicht, met alle gevolgen van dien.
 
Uncle BLAM 3-4-2007 1:18 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
bij 4 stroke bike centre hebben ze 108cc 4takt blokjes watergekoeld voor onder honda ss50/cd50/dax enz


OOK hebben ze daar een 50cc watergekoeld voor ss50, cd50, dax, enz ..

maarja, niemand wil het hebben omdat je dan op elke straathoek aangehouden wordt, geld net zo voor een oliekoeler denk ik

neem nou een cb50, als je daar een iets sterkere oliepomp op zet heb je niet eens een oliekoeler nodig

( geld ook voor tweetakt voor zover ik weet, waterkoeling hadden ze ook niet in de jaren 60 en toch gingen ze tering hard )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 3-4-2007 om 1:20 uur.
 
een BF teller is sneller
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-4-2007 9:13 Print reply

Posts: 10835
zoals mr200 al zegt, waterkoeling (zeker op een bromfiets) is vooral voor het geluid.

Maar goed, dalijk begint hier weer een discussie of waterkoeling sneller is dan luchtkoeling

Mijn 750cc luchtgekoeld doet het ook goed zat.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 1611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved