Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rare afstelling DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42161 - Rare afstelling DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DTrobin 2-4-2007 11:02 Print topicpost
Posts: 4
Hallo allemaal,

allereerst wil ik ff zegge wat een prachtig forum, super handig, zat eerst altijd op scooter-freaks.nl, maar hier is het echt veel beter.

Mijn probleem, ik ben bezig met het opknappen van een DT50MX en hierbij ben ik tegen het volgende probleem aangelopen. Laatst toen ik een kmtje of 25 had gereden stopte hij maar zo, naar huis gelopen (was bijna thuis) en nog een stuk of 200 gekickt, wel een paar plofjes uit de uitlaat. Bleek compleet verzopen te zijn. Dus ik de boel helemaal schoongemaakt en 10 maten kleiner in sproeier gegaan. Het was vrij logisch dattie verzoop, want het aanzuigrubber tussen de carb en het luchtfilter zat heel slecht vast in eerste instantie en dit heb ik met een tweetal kabelklemmen vastgemaakt. Nu ben ik dus van sproeier 95 naar 85 gegaan, en hij smoort als ik naar de volgende versnelling ga, valt uit alstie koud is terwijl ik wel met choke start en de bougie is nagenoeg spierwit.
Dus zat ik te denken dattie toch nog ergens valse lucht trekt of dat die sproeier 95 toch goed was, hoewel hij compleet verzopen was (<- misschien andere oorzaak ??)
Afijn, wat denken jullie hiervan, of moet ik toch maar ff ertussen in gaan zitten (lees: sproeiermaatje +/- 90)
Hij is redelijk orgineel, muv eurokit 70cc cilinder en 16mm carb mikuni.

Bij voorbaat dank, Robin
 

2t-crosser 2-4-2007 11:21 Print reply

Posts: 756
Hij is redelijk orgineel, muv eurokit 70cc cilinder en 16mm carb mikuni.


 
Jarco 2-4-2007 11:26 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dark-diablo
Hij is redelijk orgineel, muv eurokit 70cc cilinder en 16mm carb mikuni.




Hier heeft de ts wat aan?

Als hij het altijd goed heeft gedaan met sproeier 95, dan ga je toch niet kleiner zitten als ie een keer verzopen is. Kan ook zijn dat toen net even de vlotter bleef hangen. Probeer eerst eens weer sproeier 95, en kijken naar de bougiekleur als ie warm is.

 
Terror 2-4-2007 11:35 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dark-diablo
Hij is redelijk orgineel, muv eurokit 70cc cilinder en 16mm carb mikuni.





niet echt relevant voor de topicstarter
notitie voor offtopic
 
Nouwk 2-4-2007 13:54 Print reply

Posts: 4242
Idd, wat Jarco zegt..

85 is denk ik ook wel wat klein trouwens voor een 70 + 16 mm

Ik zou toch je 95 weer proberen!
 
Bruuns 2-4-2007 13:59 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Idd, wat Jarco zegt..

85 is denk ik ook wel wat klein trouwens voor een 70 + 16 mm

Ik zou toch je 95 weer proberen!


nouk , we rijden niet allemaal am6

 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Teunis 2-4-2007 17:19 Print reply

Posts: 1073
ik zou je cilinder eens na kijken als ie in eens te rijkstaat,
ik neem aan dat je de luchtschroef en het luchtfilter al nagekeken hebt???
 
cmtheman 2-4-2007 18:09 Print reply

Posts: 2710
alle pakkingen checken, en dan je sproeier weer terug naar de 95 (ik had 50-snel en 14mm carb en sproeier 92)
dus het is denk ik eerst op valse lucht checken en dan puur afstellen

ook zou ik de ontsteking nakijken (moet op 1mm voor BDP op 0,35mm)
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved