Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr125cc blok in honda ns1 leggen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1313 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42160 - nsr125cc blok in honda ns1 leggen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 3-4-2007 20:51 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




wel een motor dumbass





ja officieel wel als je regeltjes gaat neuken wel.. maar dat kun je toch geen motor noemen, is toch niet meer dan een snel brommertje..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Frysk 3-4-2007 20:55 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gillessmekens
heb ik al zitten aan denken om cilinder uit te boren nr 54 mm maar waar vind je dan een piston dat er in past?

CR125 '86
 
giggitybyte
driver004 3-4-2007 20:59 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gillessmekens
heb ik al zitten aan denken om cilinder uit te boren nr 54 mm maar waar vind je dan een piston dat er in past?


van een cr 125 uit ene bedaald bouwjaar
moet je even aan stefanB vragen
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
StefanB 3-4-2007 21:58 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gillessmekens
heb ik al zitten aan denken om cilinder uit te boren nr 54 mm maar waar vind je dan een piston dat er in past?


je kunt een pro-x cr125 zuiger nemen, voor model 1985/86 deze zijn te krijgen vanaf 54.25mm (1e overmaat) tot 56mm (8 overmaten) deze zuiger is behoorlijk licht, en heeft 1 dun zuigerveertje, zal dus wel wat sneller aan vervanging zijn...

tevens dien je een cr125 naaldlager voor het zelfde bouwjaar mee te bestellen, dan kan deze zo gemonteerd worden op de ns1 kruk.

er is alleen 1 maar.... het zuigerhemd is te lang. deze dient afgedraaid te worden zodat deze het carter niet meer raakt.

zuiger kost geloof ik 55 ex btw en lagertje zal 6-12 euro zijn.
kan evt tegen vergoeding een nieuwe gemodificeerde zuiger leveren.
 
E24 M30b35@GT3576
gillessmekens 5-4-2007 17:16 Print reply
Posts: 25
mja dat is ook weer klote he je moet de zuiger af draaien zal wel gewoon 125cc blok kopen van nsr 125 en als deze niet snel genoeg is bestel ik toch gewoon een 180cc malosie met vlinderpoorten of een 160cc polini kit zal dan wel vooruit gaan
 
gillessmekens 5-4-2007 17:19 Print reply
Posts: 25
of zou ik dan beter originele cilinder tunen? en desnoods ander zuigertje er in met 1 zuigveer? en weet er hier iemand hoe rap je gaat met een 21 kw blok als je der vertanding een beetje op optrekken zet een een beetje op topsnelheid der zo wat tussenin??????????????
 
gillessmekens 5-4-2007 17:22 Print reply
Posts: 25
of weet er hier iemand waar je aan een cr 250 blok kunt komen daar heb ik ook al aan zitten denken maar vond geen blok ale ik vond wel een blok maar prijs was veel te duur ze vroegen er meer dan 1000 euro voor
 
Terror 5-4-2007 17:24 Print reply

Posts: 9269
je kan ook editten

bvd
 
- Han - 5-4-2007 17:37 Print reply

Posts: 9667
misschien is het slimmer om een lichte wegmotor te kopen en die ns1 te verkopen?

Want van al dat gebeun word die ook nie beter
 
<10.000 posts
honda marcel 5-4-2007 19:23 Print reply
Posts: 340
http://motor-brommer...%2F3v%2FfPL1VTtiw%3D

kijk eens een 200 blok in een ns 1


ik vind het geen slecht idee hoor, om zo'n blok in je brommer te bouwen. Maakt het motor rijden tenminste nog een beetje spannend.

Je brommer knapt heus niet in 2e hoor, onder het rijden.


Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 5-4-2007 om 19:30 uur.
 
gillessmekens 5-4-2007 20:08 Print reply
Posts: 25
ja sjiek dat blokje, zo zou het mijne er ook moeten uit zien. ik ga zondag om een blok van nsr. ik zou er wel cr250 blok willen in leggen maar vind er geen. nsr 125 blok zal ook wel al redelijk rap gaan, desnoods tunen e denk zelf dat met cr250 blok achterbrug gaat plooien, van de trekkracht, heeft echt wel veel koppel zo'n blok. weet er iemand iets van de cilinder van nsr 125cc heeft da vlinderpoort of ovale poort? het blok dat ik ga hebben uit die nsr heeft 21 kw weet niet of dat veel is voor een 125 denk redelijk cr 125 heeft meer kw denk ik??
 
nsrracer 5-4-2007 20:17 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gillessmekens
lol maar die blokken lopen met standaart vertaning 170 a 180, heb ik horen zeggen. als je je vertanding aanpast zodanig dat hij op 12000 tr per min nog 150 gaat zal hij wel van de grond trekken denk ik. een maat van mij heeft aprillia rs 125 en die ga 180 per uur, en die trekt ook nog beter op of mijn ns1 die ns1 gaat in eerste al omhoog met standaart ns1 blok, maar moet wel vanachter op zadel zitten en aan 8000 tr plankgas geven en snokje aan het stuur geven .


moehaha

beter koop je gewoon een nsr125 en pleeg je geen zelfmoord.

mijne loopt met standaard vertanding 155 op teller. hard zat dus.

blok is vrij groot en breed dus zal niet makkelijk gaan passen, mocht et wel passen zal je wel flink moeten gaan aanpassen. en komt je uitlaat ongeveer op de grond te hangen

edit: nsr125 blokkie heeft idd 21 kw.

Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 5-4-2007 om 20:18 uur.
 
gillessmekens 5-4-2007 20:33 Print reply
Posts: 25
trekt dat blokje nog goed met een vertanding om 155 te rijden of moet je je echt plat op de tank leggen om de 155 km per uur te halen ke je er mee op je achterwiel rijden zonder koppeling te laten schieten gewoon door gas te geen dat gaat toch al harder dan dat de meeste mensen hier zeggen
 
nsrracer 5-4-2007 20:39 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gillessmekens
trekt dat blokje nog goed met een vertanding om 155 te rijden of moet je je echt plat op de tank leggen om de 155 km per uur te halen ke je er mee op je achterwiel rijden zonder koppeling te laten schieten gewoon door gas te geen dat gaat toch al harder dan dat de meeste mensen hier zeggen


155 is plat op de tank. mja tot 110 issie zeker snel daarna wel een stuk minder. achterwiel rijden lukt niet.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 5-4-2007 20:41 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
http://motor-brommer...%2F3v%2FfPL1VTtiw%3D

kijk eens een 200 blok in een ns 1


ik vind het geen slecht idee hoor, om zo'n blok in je brommer te bouwen. Maakt het motor rijden tenminste nog een beetje spannend.

Je brommer knapt heus niet in 2e hoor, onder het rijden.


Dit bericht is gewijzigd door honda marcel op 5-4-2007 om 19:30 uur.


leuk, met je vorkje van 2.5 cm dik, en achter trommel
 

Dit topic is 5639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved