Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Malaguti Phantom opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42135 - Malaguti Phantom opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JustinP 31-3-2007 18:42 Print topicpost
Posts: 204
Een tijdje geleden is mijn blok gereviseerd. Er zit geen varioring meer in, en geen prop in de (originele)uitlaat. Er ligt een 12mm carb onder.
Hij loopt ongeveer 65 km/h. Wat kan ik behalve een snellere uitlaat nog aanpassen om hem op te voeren? Er ligt een powerone 49cc-snel op, deze wil ik erop laten liggen.

Scheelt het in snelheid als ik er er een beter (sneller) membraan in te zet of de 'membraambeugeltjes' wat verder openbuig?
 

dennie1 31-3-2007 18:43 Print reply

Posts: 1003
Zal niets gaan schelen nee, Misschien een iets grotere carberateur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-3-2007 18:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Een tijdje geleden is mijn blok gereviseerd. Er zit geen varioring meer in, en geen prop in de (originele)uitlaat. Er ligt een 12mm carb onder.
Hij loopt ongeveer 65 km/h. Wat kan ik behalve een snellere uitlaat nog aanpassen om hem op te voeren? Er ligt een powerone 49cc-snel op, deze wil ik erop laten liggen.

Scheelt het in snelheid als ik er er een beter (sneller) membraan in te zet of de 'membraambeugeltjes' wat verder openbuig?


reedstops afstellen en ander membraan helpen vooral in gasreactie .

uitlaatpoort iets breder/hoger icm fatsoenlijk uitlaat een yasuni R scheelt een aardig stuk

andere vario helpt een beetje , andere vertanding helpt een ook beetje .

verder zijn power one trage schijtcilinders (slijten als een gek)



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-3-2007 om 18:46 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
JustinP 31-3-2007 18:57 Print reply
Posts: 204
Ik heb een wat oudere maar snelle gianelli, die ik erop zou kunnen leggen. Daar zal wel een grotere sproeier bij moeten.

Zijn Power one slechte cilinders? Volgens de fietsenmaker was het een vrij snelle cilinder, kracht zit er in ieder geval achter! (cilinder is niet bij de fietsenmaker gekocht trouwens)

Zit de glijbus eigenlijk over de varioring heen? Nee toch?



Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 31-3-2007 om 19:00 uur.
 
_yelow-tsx_ 31-3-2007 19:02 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik heb een wat oudere maar snelle gianelli, die ik erop zou kunnen leggen. Daar zal wel een grotere sproeier bij moeten.

Zijn Power one slechte cilinders? Volgens de fietsenmaker was het een vrij snelle cilinder, kracht zit er in ieder geval achter! (cilinder is niet bij de fietsenmaker gekocht trouwens)

Zit de glijbus eigenlijk over de varioring heen? Nee toch?



Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 31-3-2007 om 19:00 uur.


nee de vario ring zit om de glijbuis heen als er een ringetje voor de glijbuis zit is dat een shim
 
JustinP 31-3-2007 20:12 Print reply
Posts: 204
Zit er niet, maar wat heeft de shim voor functie?

Graag nog wat reacties wat betreft het opvoeren van een Malaguti F12
 
-simon- 1-4-2007 11:10 Print reply

Posts: 8211
is de vario enzo wel goed afgesteld?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
JustinP 1-4-2007 13:39 Print reply
Posts: 204
Hij is gereviseerd bij een fietsenmaker die dat veel vaker doet, daar ga ik dus wel vanuit ja.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 13:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik heb een wat oudere maar snelle gianelli, die ik erop zou kunnen leggen. Daar zal wel een grotere sproeier bij moeten.

Zijn Power one slechte cilinders? Volgens de fietsenmaker was het een vrij snelle cilinder, kracht zit er in ieder geval achter! (cilinder is niet bij de fietsenmaker gekocht trouwens)

Zit de glijbus eigenlijk over de varioring heen? Nee toch?



Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 31-3-2007 om 19:00 uur.


power one, powerspecial ed is allemaal goedkope troep
slecht afgewerkt , een boterwand erin en snel is het ook al niet.

wat voor gianelli heb je liggen , reverse doet het op 50cc wel aardig.
nrx is zowieso een waardeloze uitlaat
en shot gaat wss ook niet echt lekker lopen op een power one
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
JustinP 1-4-2007 16:48 Print reply
Posts: 204
Ik heb een gianelli shot..
Ik zal hem eens goed schoonmaken en eronder zetten, wie weet draait hij daar al een stuk beter op. Ik zal dan wel wat moeten klooien met de sproeier ben ik bang (ik hoef niets te veranderen aan de sproeier van de elec. shoke toch?)

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 1-4-2007 om 16:49 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 16:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik heb een gianelli shot..


mm , denk niet dat die icm een power one lekker loopt

als ik jouw was had ik die shot verkocht en een yasuni R gehaald

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
JustinP 1-4-2007 16:52 Print reply
Posts: 204
Wat is het voordeel van een Yasuni R ten opzichte van een Gianelli shot dan?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 16:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Wat is het voordeel van een Yasuni R ten opzichte van een Gianelli shot dan?


R is gemaakt voor 50 (en doet dit heel erg goed)
shot is de 70pijp van gianelli (en doet dit al matig )
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
JustinP 1-4-2007 17:10 Print reply
Posts: 204
Oké, maar misschien verschillen die ervaringen toch per persoon?
Een vriend van mij heeft een aearox, helemaal standaard maar ontgrenst, met deze uitlaat haalt hij 85/90 km/h. Toch netjes..
Hij maakt wel veel herrie, maar 't zou ook kunnen dat z'n demperwol naar de filistijnen is natuurlijk.


Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 1-4-2007 om 17:11 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 17:13 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Oké, maar misschien verschillen die ervaringen toch per persoon?
Een vriend van mij heeft een aearox, helemaal standaard maar ontgrenst, met deze uitlaat haalt hij 85/90 km/h. Toch netjes..
Hij maakt wel veel herrie, maar 't zou ook kunnen dat z'n demperwol naar de filistijnen is natuurlijk.


Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 1-4-2007 om 17:11 uur.


op aerox teller ?

85/90 echte km's red je met shot op std aerox nooit .
dat red je met een gila50 en shot mischien net.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
JustinP 1-4-2007 17:16 Print reply
Posts: 204
Dit reedt hij op de autoteller, op de scooterteller zelf liep hij tegen de 95 aan.

De varioring was er wel uit hé.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 1-4-2007 om 17:17 uur.
 

Dit topic is 3862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved