mulder |
1-4-2007 12:24 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
das etzelfde, maar je bent nooit lang op top (eigeilijk helemaal niet) als sprinters zie rijden (die kome af en toe bij me buurjonge)
als je je scooter afstelt zit je dan wel (`bijna) op top dus
|
|
|
|
FsR |
1-4-2007 18:55 |
Posts: 964 |
ik heb 2 carbarateurs op me rieju rs1.
1 op de plek waar die hoort, van die carbarateur heb ik de lucht
inlaat opgesplitst, op de ene splitsing de vlakschuif en in die andere spitsling een klep (om af te stellen) met een powerfilter er achter.
werkt wel. aleen dan bij hogere toeren, als ik ze alle2 open zet als ik weg wil rijden verzuipt ie.
bij hogere toeren trekt ie beter door, maar kan niet echt zeggen dat het veel effect heeft
zit er over na te denken om een apart tankje er op te bouwen met methanol ofzo. miss dat je dan wat extra pktjes krijgt.
|
|
|
|
-Tom- |
1-4-2007 20:16 |
Posts: 4151 |
of gewoon 1 fatsoenlijke carburateur erop en goed afstellen
|
|
FTS Member |
|
Vets_Tom |
1-4-2007 20:26 |
Posts: 297 |
het gaat er om dat je twee carbs het een voor hoge toeren en ander voor lage. HEt gaat om de kunst niet om hoe makkelijk et is, het zet je brommer apart.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
woodmen |
1-4-2007 20:34 |
Posts: 235 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FsR
ik heb 2 carbarateurs op me rieju rs1.
1 op de plek waar die hoort, van die carbarateur heb ik de lucht
inlaat opgesplitst, op de ene splitsing de vlakschuif en in die andere spitsling een klep (om af te stellen) met een powerfilter er achter.
werkt wel. aleen dan bij hogere toeren, als ik ze alle2 open zet als ik weg wil rijden verzuipt ie.
bij hogere toeren trekt ie beter door, maar kan niet echt zeggen dat het veel effect heeft
zit er over na te denken om een apart tankje er op te bouwen met methanol ofzo. miss dat je dan wat extra pktjes krijgt.
Wil jij je cilinder en zuiger snel aan gort hebben ofzo?
|
|
|
|
Vets_Tom |
1-4-2007 20:38 |
Posts: 297 |
methanol is nie zo slim in een brommer cilindertje veer te heftig spul
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
-TimP- |
1-4-2007 20:40 |
Posts: 1836 |
methanol lijkt me idd niet handig in een cilinder die daar niet tegen bestemt is
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
puch dexter |
1-4-2007 20:43 |
Posts: 3011 |
|
|
|
|
DoDo-tomos |
1-4-2007 21:22 |
Posts: 1842 |
ik kreeg te horen dat bv 2x 12mm het zelfde werkt als 24mm maar dan meer kracht onderin.
en die gozer weet veel van brommer dus ga er van uit dat het zo is.
en de bromboer hier heeft het op z'n racepuch en die heeft gwn ze kabel gesplits in tweeen
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
De Schout |
1-4-2007 21:30 |
Posts: 5327 |
4X 12mm is 24mm niet 2X...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Neluhz |
6-4-2007 12:48 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
methanol lijkt me idd niet handig in een cilinder die daar niet tegen bestemt is
nikasil wandje moet een methanol wel aankunnen, methanol loopt alleen niet op een standaard blok, je zult een gloeibougie en hoge compressieverhouding moeten hebben.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
6-4-2007 13:55 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik kreeg te horen dat bv 2x 12mm het zelfde werkt als 24mm maar dan meer kracht onderin.
en die gozer weet veel van brommer dus ga er van uit dat het zo is.
en de bromboer hier heeft het op z'n racepuch en die heeft gwn ze kabel gesplits in tweeen
3,14x6x6= 113,04
113,04 x2 = 226,08 is doorlaat oppervlakte van 2x 12mm
3,14x12x12= 452,16 is doorlaat oppervlakte van 24mm
klopt dus niet he :P
|
|
|
|
lange elst |
6-4-2007 19:20 |
Posts: 441 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
ik hoorde van iemand en die had 2 carbs op zijn mt
met links en rechts een gashendel
je moest dus (heel onhandig ) met links en rechts gas geven
maar op de roller hadden ze het niet door en gebruikte ze alleen rechts
volgens mij komt hij dan alsnog op toeren maar dit verhaal hoorde ik
je zou ook bijv de gaskabel van een rs kunnen gebruiken die hebben een Tsplitsing op de kabel voor de oliepomp
|
|
|
|
lange elst |
6-4-2007 19:24 |
Posts: 441 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lange elst
[...]
je zou ook bijv de gaskabel van een rs kunnen gebruiken die hebben een Tsplitsing op de kabel voor de oliepomp
edit: ooow is al gezegt zie ik nu:P
je zou ook 1 carb aan kunnen sluite op methanol en 1 op benzine en dan als je sprintje doet eerst 1tje en dan na tijdje de 2e is wel heeel bruut
srry dubbelpost
Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 6-4-2007 om 19:24 uur.
|
|
|
|
mtx-r50 |
9-4-2007 23:38 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr zijn volgens mij geen motoren waar 2 normale carburateurs op 1-cilinder zitten.
Alleen een paar gevallen waar een 2-traps carburateur op zit, dan komt dr door het motorvacuum een extra gasschuif bij als je flink gas geeft.
auto's hebben dat soms (een maat van mij z'n honda civic)
|
|
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it. |
|