Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dual Carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42131 - Dual Carb
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 1-4-2007 12:24 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


das etzelfde, maar je bent nooit lang op top (eigeilijk helemaal niet) als sprinters zie rijden (die kome af en toe bij me buurjonge)


als je je scooter afstelt zit je dan wel (`bijna) op top dus
 
FsR 1-4-2007 18:55 Print reply

Posts: 964
ik heb 2 carbarateurs op me rieju rs1.
1 op de plek waar die hoort, van die carbarateur heb ik de lucht
inlaat opgesplitst, op de ene splitsing de vlakschuif en in die andere spitsling een klep (om af te stellen) met een powerfilter er achter.
werkt wel. aleen dan bij hogere toeren, als ik ze alle2 open zet als ik weg wil rijden verzuipt ie.
bij hogere toeren trekt ie beter door, maar kan niet echt zeggen dat het veel effect heeft

zit er over na te denken om een apart tankje er op te bouwen met methanol ofzo. miss dat je dan wat extra pktjes krijgt.
 
-Tom- 1-4-2007 20:16 Print reply

Posts: 4151
of gewoon 1 fatsoenlijke carburateur erop en goed afstellen
 
FTS Member
Vets_Tom 1-4-2007 20:26 Print reply

Posts: 297
het gaat er om dat je twee carbs het een voor hoge toeren en ander voor lage. HEt gaat om de kunst niet om hoe makkelijk et is, het zet je brommer apart.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
woodmen 1-4-2007 20:34 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FsR
ik heb 2 carbarateurs op me rieju rs1.
1 op de plek waar die hoort, van die carbarateur heb ik de lucht
inlaat opgesplitst, op de ene splitsing de vlakschuif en in die andere spitsling een klep (om af te stellen) met een powerfilter er achter.
werkt wel. aleen dan bij hogere toeren, als ik ze alle2 open zet als ik weg wil rijden verzuipt ie.
bij hogere toeren trekt ie beter door, maar kan niet echt zeggen dat het veel effect heeft

zit er over na te denken om een apart tankje er op te bouwen met methanol ofzo. miss dat je dan wat extra pktjes krijgt.



Wil jij je cilinder en zuiger snel aan gort hebben ofzo?
 
Vets_Tom 1-4-2007 20:38 Print reply

Posts: 297
methanol is nie zo slim in een brommer cilindertje veer te heftig spul
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
-TimP- 1-4-2007 20:40 Print reply

Posts: 1836
methanol lijkt me idd niet handig in een cilinder die daar niet tegen bestemt is
 
zxr club zx6r 2003
puch dexter 1-4-2007 20:43 Print reply

Posts: 3011
DoDo-tomos 1-4-2007 21:22 Print reply

Posts: 1842
ik kreeg te horen dat bv 2x 12mm het zelfde werkt als 24mm maar dan meer kracht onderin.

en die gozer weet veel van brommer dus ga er van uit dat het zo is.
en de bromboer hier heeft het op z'n racepuch en die heeft gwn ze kabel gesplits in tweeen
 
of vraag het niek de wildt
De Schout 1-4-2007 21:30 Print reply
Posts: 5326
4X 12mm is 24mm niet 2X...
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neluhz 6-4-2007 12:48 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
methanol lijkt me idd niet handig in een cilinder die daar niet tegen bestemt is


nikasil wandje moet een methanol wel aankunnen, methanol loopt alleen niet op een standaard blok, je zult een gloeibougie en hoge compressieverhouding moeten hebben.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-4-2007 13:55 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik kreeg te horen dat bv 2x 12mm het zelfde werkt als 24mm maar dan meer kracht onderin.

en die gozer weet veel van brommer dus ga er van uit dat het zo is.
en de bromboer hier heeft het op z'n racepuch en die heeft gwn ze kabel gesplits in tweeen


3,14x6x6= 113,04
113,04 x2 = 226,08 is doorlaat oppervlakte van 2x 12mm

3,14x12x12= 452,16 is doorlaat oppervlakte van 24mm



klopt dus niet he :P
 
lange elst 6-4-2007 19:20 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
ik hoorde van iemand en die had 2 carbs op zijn mt
met links en rechts een gashendel
je moest dus (heel onhandig ) met links en rechts gas geven
maar op de roller hadden ze het niet door en gebruikte ze alleen rechts

volgens mij komt hij dan alsnog op toeren maar dit verhaal hoorde ik



je zou ook bijv de gaskabel van een rs kunnen gebruiken die hebben een Tsplitsing op de kabel voor de oliepomp
 
lange elst 6-4-2007 19:24 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
[...]



je zou ook bijv de gaskabel van een rs kunnen gebruiken die hebben een Tsplitsing op de kabel voor de oliepomp




edit: ooow is al gezegt zie ik nu:P

je zou ook 1 carb aan kunnen sluite op methanol en 1 op benzine en dan als je sprintje doet eerst 1tje en dan na tijdje de 2e is wel heeel bruut



srry dubbelpost


Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 6-4-2007 om 19:24 uur.
 
mtx-r50 9-4-2007 23:38 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr zijn volgens mij geen motoren waar 2 normale carburateurs op 1-cilinder zitten.
Alleen een paar gevallen waar een 2-traps carburateur op zit, dan komt dr door het motorvacuum een extra gasschuif bij als je flink gas geeft.


auto's hebben dat soms (een maat van mij z'n honda civic)

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.

Dit topic is 5369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved