Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dual Carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42131 - Dual Carb
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 31-3-2007 18:45 Print reply

Posts: 1855
alle fietsjes met blokjes aan de velg hebben zo'n kabel dus dat moet het probleem neit zijn
 
daanmtx 31-3-2007 18:47 Print reply

Posts: 3759
je kunt het ook zelf maken, kabelsplittertje kopen Ć” 3 euro, extra gaskabel met binnenkabel en zo een tonnetje om het vast te zetten.

Tevens de basisingrediƫnten van mijn begrenzer overigens
 
Honda VFR400R
Vets_Tom 31-3-2007 18:47 Print reply

Posts: 297
ja maar als je gewoon de drie kabels samen klemd kan je ze goed afstellen doorr eentje minder strak te zeten op de los positie
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
master3rnie 31-3-2007 18:49 Print reply

Posts: 601
zoon kabel is wel leuk.. maar als je 12 mm helemaal open is
hoe wil je je 20 nog verder open doen?? de kabel gaat dan niet verder dan die 12 mm hoor...

wie weet daar wat op??

ik zat te denken aan een of ander veer die tussen de splitter en de 12mm carb zit zodat je de 20 mm verder open kan trekken??..
 
Vets_Tom 31-3-2007 18:50 Print reply

Posts: 297
zal je moeten op lossen met een veertje op de 12mm carb.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
MTX-speed 31-3-2007 20:05 Print reply

Posts: 1229
2 carburateurs worden naar mijn weten alleen bij 4-takts toegepast.
Zowel bij auto's als bij motoren. Ze worden ook wel 2-traps-caburateur genoemd. Eerst gaan namelijk de eerste gasschuif of -klep open en daarna de tweede.
De tweede carburateur kan op verschillende manieren worden geopend, namelijk:
- op vaccuum (De eerste gasschuif wordt bedient door het gaspedaal of gashandle. Wanneer de vaccuumdruk te hoog wordt in het spruitstuk, en dus de eerste carburateur niet de benodigde hoeveelheid lucht door kan laten, wordt de tweede gasschuif of -klep geopend) Meestal zit voor deze vaccuumgeregelde gasschuif nog een extra gasklep die bedient wordt via het gaspedaal of gashandle. Dit is nodig omdat een, eenmaal door vaccuum geopende gasschuif, niet meer automatisch sluit wanneer je het gasdichtgooit. Dit systeem wordt toegepast op bijvoorbeeld de Yamaha XT350
- direct via de gashandle of gaspedaal. Eerst opent de eerste carburateur, net voordat deze helemaal geopend is begint de tweede gasklep of gasschuif open te gaan.

Wat is nu het voordeel van de dubbele carburateur?
Hiermee kun je een lager verbruik krijgen en een preciezere gasdosering. Hoe harder de lucht door de carburateur stroomt, hoe beter de benzine wordt vernevelt en hoe preciezer je de carburateur af kan stellen. Wanneer je dus een kleinere carburateur zou heb je betere dosering van de brandstof. Het nadeel is wel dat je maximaal vermogen minder wordt. Wanneer je dus het volle vermogen nodig hebt maak je gebruik van een extra carburateur. Bij normaal rustig gebruik gebruik je dus alleen de eerste en wanneer je gaat raggen open je ook de tweede carburateur.
Een bijkomend voordeel is dat je bij een kleinere carburateur het vermogen beter kan regelen. Ook heb je niet zo gemakkelijk last van een dip wanneer je plotseling het gas opend en het vaccuum ineens wegvalt.
Kortom: het belangrijkste oogpunt voor een dubbele carburateur is dat je zuiniger kunt rijden. Daarnaast kun je je gas beter doseren en rijdt je brommer/motor dus soepeler.

Bij crosser wordt niet voor niets enkele carburateurs toegepast: zij hoeven niet zuinig te zijn en rijden het liefst alleen maar volgas.

Wanneer je toevallig dus 2 12mm carburateurs hebt liggen terwijl je een bijvoorbeeld een 18mm caburateur nodig hebt (oppervlakte is ongeveer hetzelfde) kun je deze parallel aan elkaar zetten. Wanneer je een mooie hefboomconstuctie maakt kun je ze beide gebruiken. Zorg wel dat eerst de ene opengaat en daarna de andere.
Ik ben benieuwd of het werkt. Ik denk niet dat je er veel rendement uit haalt, maar het zou wel grappig zijn.
 
Vets_Tom 1-4-2007 11:18 Print reply

Posts: 297
een kleine carb zorgt toch voor veel kracht onderin, dus snel optrekken en een grote voor meer kracht bovin in de toeren, dus een hoge en lage carb setup zou dus leiden tot een brommer die snel op trekt en zeer snel kan. Is dit juist?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Eat My Dust 1-4-2007 11:22 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
een kleine carb zorgt toch voor veel kracht onderin, dus snel optrekken en een grote voor meer kracht bovin in de toeren, dus een hoge en lage carb setup zou dus leiden tot een brommer die snel op trekt en zeer snel kan. Is dit juist?

dan zouden sprintscooters/brommers allemaal met 12mm rijden zeker
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Neluhz 1-4-2007 11:38 Print reply

Posts: 4032
willen sprintscooters dan geen kracht bovenin toeren?
 
- Han - 1-4-2007 11:39 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

dan zouden sprintscooters/brommers allemaal met 12mm rijden zeker


op een 70 zetten ze meestal een 28mm

volges een brommerboer in de buurt had een goeie tuner (kweetniet weleke) 25 pk geboekt met een 19mm. Die 28's hebben op top wel veel, maarja sprinte is toch maar 100 meter
 
<10.000 posts
driver004 1-4-2007 11:43 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


op een 70 zetten ze meestal een 28mm

volges een brommerboer in de buurt had een goeie tuner (kweetniet weleke) 25 pk geboekt met een 19mm. Die 28's hebben op top wel veel, maarja sprinte is toch maar 100 meter

150 meter jah
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
- Han - 1-4-2007 11:44 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]

150 meter jah


das etzelfde, maar je bent nooit lang op top (eigeilijk helemaal niet) als sprinters zie rijden (die kome af en toe bij me buurjonge)
 
<10.000 posts
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 11:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


das etzelfde, maar je bent nooit lang op top (eigeilijk helemaal niet) als sprinters zie rijden (die kome af en toe bij me buurjonge)


je hebt meer vermogen in de piek van de powerband .
dan hoef je nog niet optop te zitten .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 1-4-2007 11:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

dan zouden sprintscooters/brommers allemaal met 12mm rijden zeker


sprint scooter rijden toch ook bij volgas pas een keer weg dus dan heeft hij wel grote carb nodig.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Vets_Tom 1-4-2007 12:08 Print reply

Posts: 297
Dus trek je sneller op met een kleine carb of niet?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 5409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved