Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dual Carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 476 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42131 - Dual Carb
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denzel 31-3-2007 18:01 Print reply
Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
klinkt meer als een onzinverhaal. Waar haal jij zogauw een linkergashendel vandaan


en dan moet hij zeker de een naar voren en de ander naar achter draaien
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
khaz 31-3-2007 18:04 Print reply

Posts: 1450
hij begon op top pas met de andere hendel
en gashendel links maken lijkt me het probleem niet
 
HPI |w00t
Advis52 31-3-2007 18:06 Print reply

Posts: 480
het bestaat wel, op een 4 takt. klik hier maar eens.

een dubbele gaskabel is niet zo moeilijk lijkt me, die bmx fietsjes met een 360 stuur hebben een kabel die zich "splitst".

maar waarom niet gewoon een grotere carberateur
 
If life kicks ass, kick back.
Vets_Tom 31-3-2007 18:21 Print reply

Posts: 297
twee carbs zien er rlxd uit. En het zet je brommer dan apart.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
daanmtx 31-3-2007 18:23 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denzel
[...]


en dan moet hij zeker de een naar voren en de ander naar achter draaien


zullen de engelsen geen gashendel links hebben?

Overigens wel strak idee, maar met synchroniseren op 1 cilinder is moeilijk. Wel cool projectje
 
Honda VFR400R
-simon- 31-3-2007 18:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
het bestaat wel, op een 4 takt. klik hier maar eens.

een dubbele gaskabel is niet zo moeilijk lijkt me, die bmx fietsjes met een 360 stuur hebben een kabel die zich "splitst".

maar waarom niet gewoon een grotere carberateur


of je pakt een ori kabel van een brommer met olie pomp ofzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
driver004 31-3-2007 18:24 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


of je pakt een ori kabel van een brommer met olie pomp ofzo.

ofeen van een moter met een 2cillinder
dan kan je het maken op een gashendel
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-3-2007 18:25 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr zijn volgens mij geen motoren waar 2 normale carburateurs op 1-cilinder zitten.
Alleen een paar gevallen waar een 2-traps carburateur op zit, dan komt dr door het motorvacuum een extra gasschuif bij als je flink gas geeft.

op mijn xr zitten er 2


kijk hier maar

het heeft wel degelijk nut, als je een 16 en een 20 of een 12 en een 20mm erop zet, en je laat eerst die 12 open gaan, en dan die 20, dus met gesplitste gaskabel, zoals tsx heeft werkt t zeker!!

een 12mm meng veel mooier dan een 20mm, dus krijg je meer power onderin, en door die 20 ook bovenin!

dus het kan zeker werken


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 31-3-2007 om 18:26 uur.
 
nieuws 31-3-2007 18:36 Print reply

Posts: 1222
Laatst nog op dit forum een DT gezien van iemand met 1 arm, en dus linkergashendel.
 
FuriaCross
Vets_Tom 31-3-2007 18:36 Print reply

Posts: 297
ik zal het zo snel mogenlijk toepassen op mijn brommer. Ik heb mijn brommer nog niet thuis want ik twijfel nog tussn twee brommers een af1 of een rs. Maar als ik ze heb zal ik meteen het project beginen.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-3-2007 18:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ik zal het zo snel mogenlijk toepassen op mijn brommer. Ik heb mijn brommer nog niet thuis want ik twijfel nog tussn twee brommers een af1 of een rs. Maar als ik ze heb zal ik meteen het project beginen.


geplitste gaskabel vind je wel, gewoon oliepomp afkoppelen en die kabel op 2e carb zetten

let r wel op dat de grote carb niet open gaat voordat de kleine helemaal open is

 
erwin fs1 31-3-2007 18:38 Print reply

Posts: 897
het heeft wel voordelen want een klein carbje mengt beter dan een grote
 
vake bej te bange....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-3-2007 18:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
het heeft wel voordelen want een klein carbje mengt beter dan een grote


dat zei ik dus ook ja, daarom starten met een 12mm, en alsdie tegen de powerband zit knalt die 20mm ertegenaan

 
Vets_Tom 31-3-2007 18:42 Print reply

Posts: 297
ja das wel waar. je kan de gas kabel toch ook met een y vormige kabel aan twee carbs koppelen

 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-3-2007 18:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ja das wel waar. je kan de gas kabel toch ook met een y vormige kabel aan twee carbs koppelen



tsx heeft origineel zoeen splitsertje ertussen zitten, heeft iedereen nog wel ligge

ik heb zoeen kabel ooit gemaakt toen, weet niet ofk m nog heb, ik doe dit wel via inbox

 

Dit topic is 5367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved