Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dual Carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 619 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42131 - Dual Carb
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vets_Tom 31-3-2007 17:35 Print topicpost

Posts: 297
Heeft het nut om twee carburators aan te sluiten op een blok? Het idee is om een "Y" vormig spruit stuk te maken en dan twee carbs the monteren. zou dit werken en levert dit betere prestaties?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

denzel 31-3-2007 17:36 Print reply
Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Heeft het nut om twee carburators aan te sluiten op een blok? Het idee is om een "Y" vormig spruit stuk te maken en dan twee carbs the monteren. zou dit werken en levert dit betere prestaties?


lijkt me best wel onzin ijgenlijk ..
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
Vets_Tom 31-3-2007 17:37 Print reply

Posts: 297
denzel- wrm het wordt toe gepast op somige motors, wrm dan niet op brommers
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
koekie - Administrator 31-3-2007 17:38 Print reply

Posts: 12588
in princiepe maakt het niet uit, aangezien je brom maar een bepaald aantal mengsel naar binnen zuigt.

alleen als je 2 carbs hebt, zuigt ie uit allebij een beetje, in plaats van uit 1 een hele boel:P
 
Haaks de hoek om!
Blukaap2 31-3-2007 17:38 Print reply

Posts: 9953
Dr zijn volgens mij geen motoren waar 2 normale carburateurs op 1-cilinder zitten.
Alleen een paar gevallen waar een 2-traps carburateur op zit, dan komt dr door het motorvacuum een extra gasschuif bij als je flink gas geeft.
 
Stoere brommers
psychopatje 31-3-2007 17:42 Print reply

Posts: 5621
op cittaatjes en ciaotjes enzo word er wel vaker gewerkt met dubbele carbs,1tuje op de normale inlaat en 1tje op een zij inlaat,levert niet veel vermogenswinst op en is nauwelijks af te stellen,t staat wel bruut btw
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Toon 31-3-2007 17:42 Print reply

Posts: 1679
lijkt me ook erg moeilijk om dat op gevoel en zonder apperatuur af te stellen
 
MrOi 31-3-2007 17:43 Print reply

Posts: 3110
Bijv een szr heb 2 carbs op 1 cilinder, is dan ook wel een flinke prop (600cc) Ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij komt Blukaap2 aardig in de richting
 
XT Supermotard For Sale!
dt-gast 31-3-2007 17:43 Print reply

Posts: 492
het zal geen nu hebben van een gewone carb krijgt je cil al genoeg mengels

maar het zal zeker erg vet staat
 
smile and wave boys, just smile and wave
Tombrom 31-3-2007 17:44 Print reply

Posts: 15925
het kan wel

maar het moet erg gelijk zijn

dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel

voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon

wel lastig afstellen enzo
 
koekie - Administrator 31-3-2007 17:45 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel

maar het moet erg gelijk zijn

dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel

voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon

wel lastig afstellen enzo



onzin!

kijk mijn eerste post hierboven!

 
Haaks de hoek om!
-simon- 31-3-2007 17:46 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel

maar het moet erg gelijk zijn

dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel

voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon

wel lastig afstellen enzo


2x 12 is niet het zelfde als 1x24 als het goed is. want de oppervlakte van het gat is anders.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
denzel 31-3-2007 17:47 Print reply
Posts: 372
kun je net zo goed (of beter) een 2e er naast hangen die niet word gebruikt..
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
-Tom- 31-3-2007 17:50 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel

maar het moet erg gelijk zijn

dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel

voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon

wel lastig afstellen enzo

retardboy, leer tellen. het gaat om het oppvervlak, niet om de diameter. 2x12mm komt overeen met 1 carb van 17mm
Verder werd het vroeger wel eens toegepast, 2 carbs op 1 cilinder, maar niet met een Y-splitsing. Bepaalde van veen (kreidler) raceblokken hadden dubbele roterende inlaat met aan iedere kant een carburateur. Sommige oude puch crossers hadden een carterinlaat, en een zuigergestuurdeinlaat.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 31-3-2007 om 17:51 uur.
 
FTS Member
khaz 31-3-2007 17:57 Print reply

Posts: 1450
ik hoorde van iemand en die had 2 carbs op zijn mt
met links en rechts een gashendel
je moest dus (heel onhandig ) met links en rechts gas geven
maar op de roller hadden ze het niet door en gebruikte ze alleen rechts

volgens mij komt hij dan alsnog op toeren maar dit verhaal hoorde ik
 
HPI |w00t
-Tom- 31-3-2007 17:59 Print reply

Posts: 4151
klinkt meer als een onzinverhaal. Waar haal jij zogauw een linkergashendel vandaan
 
FTS Member

Dit topic is 5370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved