denzel |
31-3-2007 17:36 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Heeft het nut om twee carburators aan te sluiten op een blok? Het idee is om een "Y" vormig spruit stuk te maken en dan twee carbs the monteren. zou dit werken en levert dit betere prestaties?
lijkt me best wel onzin ijgenlijk ..
|
|
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan |
|
Vets_Tom |
31-3-2007 17:37 |
Posts: 297 |
denzel- wrm het wordt toe gepast op somige motors, wrm dan niet op brommers
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
koekie - Administrator |
31-3-2007 17:38 |
Posts: 12588 |
in princiepe maakt het niet uit, aangezien je brom maar een bepaald aantal mengsel naar binnen zuigt.
alleen als je 2 carbs hebt, zuigt ie uit allebij een beetje, in plaats van uit 1 een hele boel:P
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Blukaap2 |
31-3-2007 17:38 |
Posts: 9953 |
Dr zijn volgens mij geen motoren waar 2 normale carburateurs op 1-cilinder zitten.
Alleen een paar gevallen waar een 2-traps carburateur op zit, dan komt dr door het motorvacuum een extra gasschuif bij als je flink gas geeft.
|
|
Stoere brommers |
|
psychopatje |
31-3-2007 17:42 |
Posts: 5621 |
op cittaatjes en ciaotjes enzo word er wel vaker gewerkt met dubbele carbs,1tuje op de normale inlaat en 1tje op een zij inlaat,levert niet veel vermogenswinst op en is nauwelijks af te stellen,t staat wel bruut btw
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
Toon |
31-3-2007 17:42 |
Posts: 1679 |
lijkt me ook erg moeilijk om dat op gevoel en zonder apperatuur af te stellen
|
|
|
|
MrOi |
31-3-2007 17:43 |
Posts: 3110 |
Bijv een szr heb 2 carbs op 1 cilinder, is dan ook wel een flinke prop (600cc) Ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij komt Blukaap2 aardig in de richting
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
dt-gast |
31-3-2007 17:43 |
Posts: 492 |
het zal geen nu hebben van een gewone carb krijgt je cil al genoeg mengels
maar het zal zeker erg vet staat
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
Tombrom |
31-3-2007 17:44 |
Posts: 15925 |
het kan wel
maar het moet erg gelijk zijn
dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel
voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon
wel lastig afstellen enzo
|
|
|
|
koekie - Administrator |
31-3-2007 17:45 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel
maar het moet erg gelijk zijn
dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel
voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon
wel lastig afstellen enzo
onzin!
kijk mijn eerste post hierboven!
|
|
Haaks de hoek om! |
|
-simon- |
31-3-2007 17:46 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel
maar het moet erg gelijk zijn
dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel
voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon
wel lastig afstellen enzo
2x 12 is niet het zelfde als 1x24 als het goed is. want de oppervlakte van het gat is anders.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
denzel |
31-3-2007 17:47 |
Posts: 372 |
kun je net zo goed (of beter) een 2e er naast hangen die niet word gebruikt..
|
|
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan |
|
-Tom- |
31-3-2007 17:50 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
het kan wel
maar het moet erg gelijk zijn
dus al is je ene kant 3,0 cm en en andere 3,1 dan merk je dat wel
voorderest 2x 12mm is dus gewoon 24mm dus in princiepe kan het gewoon
wel lastig afstellen enzo
retardboy, leer tellen. het gaat om het oppvervlak, niet om de diameter. 2x12mm komt overeen met 1 carb van 17mm
Verder werd het vroeger wel eens toegepast, 2 carbs op 1 cilinder, maar niet met een Y-splitsing. Bepaalde van veen (kreidler) raceblokken hadden dubbele roterende inlaat met aan iedere kant een carburateur. Sommige oude puch crossers hadden een carterinlaat, en een zuigergestuurdeinlaat.
Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 31-3-2007 om 17:51 uur.
|
|
FTS Member |
|
khaz |
31-3-2007 17:57 |
Posts: 1450 |
ik hoorde van iemand en die had 2 carbs op zijn mt
met links en rechts een gashendel
je moest dus (heel onhandig ) met links en rechts gas geven
maar op de roller hadden ze het niet door en gebruikte ze alleen rechts
volgens mij komt hij dan alsnog op toeren maar dit verhaal hoorde ik
|
|
HPI |w00t |
|
-Tom- |
31-3-2007 17:59 |
Posts: 4151 |
klinkt meer als een onzinverhaal. Waar haal jij zogauw een linkergashendel vandaan
|
|
FTS Member |
|