Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4-takt, vlam in de uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42130 - 4-takt, vlam in de uitlaat
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tommyofzo 1-4-2007 14:48 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]

weet niet of jullie wakker zijn maar die filmpjes zijn 4takt mss een 4takt blok onder tomos maar geen tomos blok

duh
 
MrOi 1-4-2007 14:54 Print reply

Posts: 3110
Koop een puch, ga volgas rijden, houd eventjes het uitknopje in, laat hem weer los en KNAL
 
XT Supermotard For Sale!
bunji 1-4-2007 15:07 Print reply

Posts: 1861
gewoon tijdens het rijden, als je in hoge toeren zit, killswhitch (dodemansknop?) aan, uit en kabam zegt je uitlaat. weet trouwens niet of dat ook bij brommertjes geldt
 
Kawasaki ZXR 400
MrOi 1-4-2007 15:13 Print reply

Posts: 3110
Het gaat er puur en alleen om dat er onverbrand mengsel in je uitlaat komt.
 
XT Supermotard For Sale!
Mopar 1-4-2007 16:58 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
uitlaat van een viertaktbrommertje wordt lang niet zo warm.


Volgens mij zijn de uitlaat gassen van een 4takt nog altijd een stuk warmer als een 2takt

Het nieuwe uitlaatje van me Honda PC50 (novio blok) was ook perfect blauwkleuig geworden na 5km rijden, over een lengte van 30cm ofzo...
En dan ook gewoon echt blauw/paars, bijna zwart zowat.

Dus dat wil je niet vast pakken...

Klappen uit de motor zijn gewoon bruut, me brommertjes doen het ook, zolang je maar lang genoeg afremt op de motor.
Volgas rijden, en dan gewoon je gas helemaal los.
Dan gaat het vanzelf knallen als je wat afgeremt bent..

Komt gewoon omdat de motor mengsel aan blijft zuigen, maar geen lucht..
Het onverbrande mengsel word op een gegeven moment weg gepleurt in de uitlaat, actie = onverbrande benzine - reactie = knal ofzo :-P

Maar dit lukt alleen met 4taktjes, 2taktjes zijn te zielig om dikke harde knallen te maken.
 
Mopar 1-4-2007 17:01 Print reply

Posts: 4772
Overigens, probeer die knallen wel te voorkomen, want je uitlaat klep vind dat niet fijn..

Zeker niet als er geen demper opzit.

Heb es een filmpje gezien van een paar rand debielen die met een CB50 volgas gaven zonder uitlaat(pijp) , en dan van de mooie blauwe vlammen eruit..

Zie het maar als een snijbrander dat zich op je klepje staat uit te leven...

Niet goed dus.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 17:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Volgens mij zijn de uitlaat gassen van een 4takt nog altijd een stuk warmer als een 2takt

hij vergelijkt het toch niet met een 2t ? maar met een raceauto

Het nieuwe uitlaatje van me Honda PC50 (novio blok) was ook perfect blauwkleuig geworden na 5km rijden, over een lengte van 30cm ofzo...
En dan ook gewoon echt blauw/paars, bijna zwart zowat.

heeft mijn crosser ook , en wss heb jij zown pisbakken uitlaat erop gehad als hij bijna zwart werd


Dus dat wil je niet vast pakken...

Klappen uit de motor zijn gewoon bruut, me brommertjes doen het ook, zolang je maar lang genoeg afremt op de motor.
Volgas rijden, en dan gewoon je gas helemaal los.
Dan gaat het vanzelf knallen als je wat afgeremt bent..

leuk jah , een brommer met naontbranding en dikke herrie alsof het heel wat is , en dan niet vooruit te schijten is .

Komt gewoon omdat de motor mengsel aan blijft zuigen, maar geen lucht..

de benzine wordt met de lucht meegezogen ? dus zonder lucht komt er ook geen brandstof

Het onverbrande mengsel word op een gegeven moment weg gepleurt in de uitlaat, actie = onverbrande benzine - reactie = knal ofzo :-P

Maar dit lukt alleen met 4taktjes, 2taktjes zijn te zielig om dikke harde knallen te maken.
liever vermogen als van die plofjes uit de uitlaat van zown natte scheten hok




Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 1-4-2007 om 17:05 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
KaWaReZ 1-4-2007 17:04 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Overigens, probeer die knallen wel te voorkomen, want je uitlaat klep vind dat niet fijn..

Zeker niet als er geen demper opzit.

Heb es een filmpje gezien van een paar rand debielen die met een CB50 volgas gaven zonder uitlaat(pijp) , en dan van de mooie blauwe vlammen eruit..

Zie het maar als een snijbrander dat zich op je klepje staat uit te leven...

Niet goed dus.


heb er toch nog 7 over

iig bij 2t ist mij nooit gelukt
4t wel
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-4-2007 17:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


heb er toch nog 7 over

iig bij 2t ist mij nooit gelukt
4t wel


mijn bij 2t ook
volgas rijden , dan contact af .
tot bijna stil doorlaten hobbelen dan gas dicht en contact weer aan .
dan krijg je ook een knal .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
fs180 1-4-2007 17:24 Print reply

Posts: 1346
mn puch knal al als ik beetje gas loslaat
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Advis52 1-4-2007 17:25 Print reply

Posts: 480
en dan je keeringen eruit blazen...
je krijgt dan namelijk een veel te grote druk in je carter.(bij 2 takt)


dus in princiepe is het dus echt slecht voor het blok al die vlammen. of valt het met een free flow uitlaatje nog wel mee? want met een standaard uitlaatje gaat het niet lukken.

Dit bericht is gewijzigd door Advis52 op 1-4-2007 om 17:27 uur.
 
If life kicks ass, kick back.
Vehikel 1-4-2007 17:29 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Volty
freeflow uitlaatje helpt ook best.. dus een uitlaat zonder schotten of demping. Ik heb een stuk pijp van +- 15 cm op mijn 107cc 4t, en dat knalt ook als de malle

Khad het gehoord vorige week.
Maar met een langere uitlaat ga je wel een stuk harder denk ik.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Advis52 27-4-2007 0:04 Print reply

Posts: 480
ik heb nu een ander knalpijpje, maar daar komen geen vlammen uit. ik hoor het af en toe wel een beetje rommelen daarbinnen als ik gas los laat, maar geen vlammen dus...

ik heb em voor de gein even gestart zonder uitlaat, toen kreeg ik wel een paar mooie blauwe vlammetjes van een cm of 5-7.
 
If life kicks ass, kick back.
michel_tsx 27-4-2007 0:27 Print reply
Posts: 40
kan met me tsx ook ploffe gewoon bij rijde contact onderbreke en vol gas houde en dan één enorme knal paar keer

 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
Eat My Dust 27-4-2007 9:00 Print reply

Posts: 2562
heet backfire
als je zonder uitlaatpakking gaat rijden zuigt hij koude lucht van buiten aan en de uitlaatgassen van 4 takt zijn veel heter dan 2 takt
dus als er verse lucht bij die gassen komt krijg je dat
kijk hier maar
is wel slecht voor je kleppen zeker je uitlaat klep
als je zonder pakking in je uitlaat rijd of met een lekke uitlaat kan je rekenen om om de 5000km je uitlaatklep te vervangen
is wel geinig maar niet effectief

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 27-4-2007 om 19:13 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 10161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved