Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb verzuipt na een tijdje rijden.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42125 - mb verzuipt na een tijdje rijden.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 31-3-2007 10:48 Print topicpost

Posts: 3085
Eeej mensen, ik heb nu 200km geleden een nieuwe zuiger gemonteerd bij mijn mb8.
Ook heb ik een nieuwe bougie (hittegraad 9) en een nieuwe bougiedop gemonteerd.Die zuiger heb ik netjes ingereden met een originele ontgrensde mb8 uitlaat.
Hij stond toen wel te rijk afgesteld,maar hij reed echt goed.
Hij kwam alleen niet boven de 85 uit.
NU heb ik een gianelli 80 eronder gegooid,en ook deze komt niet boven de 85 uit.Het ligt niet aan de afstelling,want het lijtk wel alsof er een begrenzer of iets zit,dat hij niet verder door kan trekken in de toeren.Je hoort het ook heel erg.Maar nu rijd ik 2 dagen met die gianelli uitlaat.En eerst was het pas na een lange tijd,maar nu gebeurt het al steeds eerder dat ie uitvalt als ik rijd.
Nee, het is geen warmloper, hij valt niet echt dood en de comrpessie blijft even goed.
Maar hij verzuipt na een tijdje gewoon,
De afstelling is gewoon goed aan de bougiekleur te zien.
Dus ik denk dat het iets in de ontsteking is of de membraan.
Als ik hem een tijdje laat staan(afkoelen),dan kan ik hem daarna weer gewoon starten.
Heeft iemand enig idee,wat het zou kunnen zijn?
mvg,sander
 
80 cc ownatsj

mblover 31-3-2007 10:55 Print reply

Posts: 5391
Probeer kleinere sproeier.
Afstellen op bougiekleur sucks
 
stoeptegel 31-3-2007 11:09 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Probeer kleinere sproeier.
Afstellen op bougiekleur sucks


Dit lijkt me heeel sterk, want hij heet eerst 75 km zo goed gereden met die gianelli uitlaat.Daarna begon hij pas die problemen te vertonen terwijl ik er niks aan had gedaan.NU kan ik vort steeds kleinere stukjes rijden voordat hij uitvalt.
 
80 cc ownatsj
mblover 31-3-2007 11:11 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]


Dit lijkt me heeel sterk, want hij heet eerst 75 km zo goed gereden met die gianelli uitlaat.Daarna begon hij pas die problemen te vertonen terwijl ik er niks aan had gedaan.NU kan ik vort steeds kleinere stukjes rijden voordat hij uitvalt.


Nieuwe zuiger, dan kan het heel goed zijn dat een iets kleinere sproeier helpt.
Versleten zuiger en zuigerveren kunnen het symptoom hebben dat je een erg grote sproeier nodig hebt om fatsoenlijk te rijden.

Moet ik anders ff keertje langskomen om te kijken?
 
stoeptegel 31-3-2007 11:14 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Nieuwe zuiger, dan kan het heel goed zijn dat een iets kleinere sproeier helpt.
Versleten zuiger en zuigerveren kunnen het symptoom hebben dat je een erg grote sproeier nodig hebt om fatsoenlijk te rijden.

Moet ik anders ff keertje langskomen om te kijken?


Klopt heb je geliijk in, maar als je de volgende situatie weet.Lijkt het me stug dat ie te rijk staat:
Met origineel ontgrensde uitlaat en versleten zuiger zat er sproeier 110 in met de luchtsschroef uitgedraaid en de gasnaald op zijn rijkst.
NU heb ik met die gianelli en nieuwe zuiger,de gansaald op zijn armst gezet.Maarja, als je ff op msn komt ofoz:P
 
80 cc ownatsj
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-3-2007 11:15 Print reply

Posts: 13700
bougie slaat vet?
 
stoeptegel 31-3-2007 11:17 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
bougie slaat vet?

Lijkt me stug, want hij viel gisteravond weer uit.Ik dus bougie eruit gehaald en schoon gemaakt.Wilde hij nog steeds niet rijden.
Nadat ie 1 uur ofzo stil had gedaan,startte hij wel terwijl ik er ondertussen nog steeds niks aan had gedaan.

Bovendien vonkte hij wel,toen ik de bougie op de cilinder hield en ik de kickstart omlaag duwde.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-3-2007 om 11:18 uur.
 
80 cc ownatsj
cmtheman 31-3-2007 12:21 Print reply

Posts: 2710
sproeier verstopt??, bougie versleten??
 
ZAC #802, KNMV #82
honda fryslan 31-3-2007 12:26 Print reply

Posts: 1914
Squishhoogte goed?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 31-3-2007 12:38 Print reply
Posts: 5327
standaard 80 cil? zoja, iets warmere bougie derin.
 
tune tweak fiddle bang bummer
stoeptegel 31-3-2007 13:29 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
sproeier verstopt??, bougie versleten??

IBougie is net nieuw, en vonkt goed.
Heb nu de carb eraf liggen,ik zal dalijk wel ff naar de sproeier kijken.

@schout: De bromboer die zij hittegraad 9,heb vantevoren met 7 gereden.Maarje toen was me zuiger dus gaar.

Ik zat te denken aan het membraan,hoe kan ik checken of die kapot is.
Iets met blazen ofzo?

Verder vervang ik dalijk sowieso alle pakkingen.

Over de squishhoogte,heb ik denk ik niet echt iets mee te maken.Is gewoon een ori mb8 cil.

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-3-2007 om 13:32 uur.



Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-3-2007 om 13:33 uur.
 
80 cc ownatsj
BIET 31-3-2007 13:59 Print reply

Posts: 22355

als je je membraam wilt checken kluts je die eerst uit je brom en dan hou je hem tegen het licht om te kijken oftie geen kieren heeft. Alstie dat heeft kan je je membraam kleppen omdraaien en kijken oftie dan dicht is.




maar het lijkt me sterk dat het probleem bij je membraam licht. Tis waarsg de afstelling



Dit bericht is gewijzigd door BIET op 31-3-2007 om 14:00 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
stoeptegel 31-3-2007 16:36 Print reply

Posts: 3085
OK mensen,heb alle pakkingen vervangen en meteen ff 105 erin gedaan.
En voila hij doet het goed.
NU kan ik me eigen natuurlijk wel voor me kop slaan.
Maar toch snap ik niet,waarom hij met die veeels te rijke afstelling eerst nog ruim 100 km goed heeft kunnen rijden.
En daarna maar steeds kortere afstanden reed voordat hij ermee stopte?
Dat was dus de reden,waarom ik eerst niet d8 dat het aan de afstelling zou liggen.
nouja,in ieder geval bedankt voor alles tips,en gedane moeite.

Dan ga ik nu ff stukkie rijden, met rode kop van schaamte:P

 
80 cc ownatsj

Dit topic is 652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved