Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommobiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42123 - brommobiel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 31-3-2007 9:32 Print topicpost
Posts: 218
hallo,
ik wil graag weten watvoor motor in een amiga 1250 zit.
volgens mmij is het een 2takt benzine motortje... moet daar ook 1:50 mengsmering in?
En weet iemand hoe ik zo'n ding harder kan laten rijden als de 25 km die die nu haalt?? (zitten er begrensingen op>????)
 

ikkejw 31-3-2007 13:39 Print reply

Posts: 9886
als het een 2takt is moet er inderdaad mengsmering in.. maar doe dan 1:40 ofzo. beter te veel dan te weinig
als er een olietankje op zit kan er gewoon schone benzine in, dan mengt ie het zelf

en de begrenzer zit (bij brommers) vaak in de uitlaat
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BIET 31-3-2007 14:54 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
als het een 2takt is moet er inderdaad mengsmering in.. maar doe dan 1:40 ofzo. beter te veel dan te weinig
als er een olietankje op zit kan er gewoon schone benzine in, dan mengt ie het zelf

en de begrenzer zit (bij brommers) vaak in de uitlaat

1 op 50 is prima voor zown ding
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
2takt Gangster 31-3-2007 16:37 Print reply

Posts: 1147
amiga 1250 is 4takt

tenminste crossgek heeft ook een amiga 1250

met een honda gx160 blok gloof ik en das tog egt 4 takt

pm hem eventueel

(en viertakt hoef je geen mengsmering te tanken)
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-3-2007 17:55 Print reply

Posts: 10560
k heb ook een 1250 , standaard hebben deze een honda gx 160

1 cilinder 160cc 4t kopklepper . onderliggende nokkenas , en smering werkt met spatsmering .

je kunt gewoon benzine tanken , maar je moet er wel op letten dan je genoeg goede olie in je blok gooit. ook moet de olie om de 50 uur vervangen worden omdat er geen filter inzit .

bij een 1250 moet je ook goed kijken of je genoeg goede bakolie erin hebt zitten omdat het differsieel een zwak punt is van deze dingen , en met te weinig olie vreet je diff vast en loopt deze helemaal stuk of breekt je steekas (beide gehad)

dingen lopen std 40/45 (60 op teller)

dus als hij 25 rijd heb je iets gewoon niet goed zitten kijk vooral naar de vario (of de poulie's goed kunnen schuiven , of de v-snaar nog dik genoeg is en of de afstand vd poulie's nog goed is )

als dit allemaal goed is moet je even naar je toerental kijken , bij een begrensd gx blok is dit 3600 .

dit kun je afstellen door de toerenregelaar uit je blok te halen , hiervoor moet wel je blok uit elkaar.
je kunt het ook oplossen door buiten het blok een veertje te vervangen door een gebogen ijzerdraadje .

LET OP : ik heb al 3 blokken vast gedraait omdat een gx geen enkele vorm van lagering bij het big end heeft en geen druksmering , je drijfstang zit dus gewoon op je krukas gebout . en als hij dan te warm word vreet hij vast en knapt je drijfstang .


kijk btw ook je klepspeling even na , inlaat moet op 0,15mm en uitlaat moet op 0,2 mm .


en controleer of hij niet op de choke blijft staan



shoke zit boven je vlotterbak , aan de (van achteren) rechterkant van je carb hier zitten je benzinekraan en je shoke , bovenste is shoke , en naar achteren is op de shoke , naar voren is van de shoke af

beschrijving toerenbegrenzer :

je geeft indirect gas bij zulke blokken omdat er een toerenbegrenzer tussen zit , in je carb zit een gasklep , deze zit aan een asje , dit asje zit een plastic ding bovenop(7), in de plastig ding zit een stalen stangetje(6) , dit stalen stangetje gaat naar een blikken plaatje boven je motor(5) (die ook je blok ingaat en je toerenbegrenzer is ) op dit plaatje zit ook een veertje (4), dit veertje gaat naar een heveltje waarmee je gasgeeft(2) , hier zit ook je gaskabel aan (1).

vast niet duidelijk als je het zo leest
met je blok erbij moet je eruitkomen





Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 31-3-2007 om 18:03 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
janssendt 3-4-2007 13:55 Print reply
Posts: 218
hejjj, hel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg...
ik heb denk ik toch n nder blok... ik heb nergens het merk zien staan, t enige wat ik vond was: bcb
verder zit er gewoon n dellorto carburateur op (bovend de cillinder en die is luchtgekoeld)
en volgens mij is het ook gewoon 2takt..
enig idee wat voorblok dit evt. zou kunne zijn?
 
gerwin88 3-4-2007 13:59 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
hejjj, hel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg...
ik heb denk ik toch n nder blok... ik heb nergens het merk zien staan, t enige wat ik vond was: bcb
verder zit er gewoon n dellorto carburateur op (bovend de cillinder en die is luchtgekoeld)
en volgens mij is het ook gewoon 2takt..
enig idee wat voorblok dit evt. zou kunne zijn?


heb het hele topic niet gelezen, maar in de oudere types zit vaak een 2takt sachs motor
 
VW rider for live
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-4-2007 13:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
hejjj, hel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg...
ik heb denk ik toch n nder blok... ik heb nergens het merk zien staan, t enige wat ik vond was: bcb
verder zit er gewoon n dellorto carburateur op (bovend de cillinder en die is luchtgekoeld)
en volgens mij is het ook gewoon 2takt..
enig idee wat voorblok dit evt. zou kunne zijn?


post eens een foto van jouw 1250


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


heb het hele topic niet gelezen, maar in de oudere types zit vaak een 2takt sachs motor


amica 1250 is alleen met gx blok geleverd (volgend dealer en importeur)

maar icm met een andere bak (1000) en orri steekassen kunnen er andere blokken in worden gezet.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-4-2007 om 14:01 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
50cc crosser 3-4-2007 14:09 Print reply

Posts: 1866
of kijk even op www.skeurijzer.tk

 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-4-2007 14:39 Print reply

Posts: 8585
Tweetakt of viertakt zie je toch zo aan de cilinderkop ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Vehikel 3-4-2007 15:19 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Tweetakt of viertakt zie je toch zo aan de cilinderkop ?

Inderdaad, kijk gewoon of de bougie aan de zijkant zit en niet in de kop. Je kan het ook horen, het is niet zo moeilijk hoor, om daar achter te komen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
janssendt 3-4-2007 19:16 Print reply
Posts: 218
bedankt!!!
het is dan inderdaad n 2takt.. dat dacht ik zoieso wel...
maar de boegie zit in de (Luchtgekoelde) kop.

en hij klinkt ook echt als n tweetakt...
wat gaat daar in?? brommermix??
n vriend en ik hebben m van de zomer overgenomen van n ouwe kennis van mn ouders, en eigelijk nooit wat mee gedaan, maar nu ben ik verhuist en kan ik er wat beter mee in de omgeving mee rijden (woonde eest in de stad) dus vandaar dat ik nu n beeetje opzoek ben...


 
gerwin88 3-4-2007 19:19 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
bedankt!!!
het is dan inderdaad n 2takt.. dat dacht ik zoieso wel...
maar de boegie zit in de (Luchtgekoelde) kop.

en hij klinkt ook echt als n tweetakt...
wat gaat daar in?? brommermix??
n vriend en ik hebben m van de zomer overgenomen van n ouwe kennis van mn ouders, en eigelijk nooit wat mee gedaan, maar nu ben ik verhuist en kan ik er wat beter mee in de omgeving mee rijden (woonde eest in de stad) dus vandaar dat ik nu n beeetje opzoek ben...




als je geen apart tankje hebt voor je olie (met aansluiting natuurlijk op je blok) moet je er gewoon brommmermix in gooien
 
VW rider for live

Dit topic is 4990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved