Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MB geen vonk uit te krijgen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #42117 - MB geen vonk uit te krijgen!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mb5Freak 30-3-2007 20:01 Print topicpost

Posts: 354
Beste mensen,

Ik ben nu met een mbtje van een vriend bezig.
Deze brommer wil maar niet vonken.
Het volgende heb ik al gedaan:
-andere bobine
-andere CDI
-met én zonder contactslot
-andere ontsteking

Nu heb ik de bedrading een beetje openliggen.
Ik heb zo goed als alles los.
Om een vonk te krijgen moet ik tog alleen zorgen dat de zwart-witte draad GÉÉN massa kan maken?

De andere draden hoeven tog allemaal niet aangesloten/gebruikt te worden?

PS: waar kan ik kijken of er goed massa gemaakt wordt? bij de bobine maakt hij dat iig wel, ergens anders nog?

Alvast bedankt,

Dennis
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 20:02 Print reply

Posts: 10560
blauw geel mag toch geen massa maken ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Riddick89 30-3-2007 20:12 Print reply

Posts: 306
k weet niet of jouw cdi afstelbaar is maar miss heb je je onsteking niet goed afgestelt (tijdstip)

 
burn rubber, not your soul!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 20:13 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
k weet niet of jouw cdi afstelbaar is maar miss heb je je onsteking niet goed afgestelt (tijdstip)



cdi is niet in te stellen , maar grondplaat is wel te verdraaien .

maakt niet uit , hij zou nog moeten vonken ....
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Timon88 30-3-2007 20:19 Print reply

Posts: 1477
al ander vliegwiel geprobeerd?
 
Holland-Meeting
Riddick89 30-3-2007 20:19 Print reply

Posts: 306
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


cdi is niet in te stellen , maar grondplaat is wel te verdraaien .

maakt niet uit , hij zou nog moeten vonken ....



ooit gehoort van cdi van HPI racing?
die is wel afstelbaar
 
burn rubber, not your soul!!
honda fryslan 30-3-2007 20:20 Print reply

Posts: 1914
geen breuk ergens in een draad?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Eat My Dust 30-3-2007 20:22 Print reply

Posts: 2562
ik had me bobine opgeschuurd en het stukje frame waar de bob op zat
toen vonkte die wel
probeer eens
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 20:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
[...]



ooit gehoort van cdi van HPI racing?
die is wel afstelbaar


de curve ?

dan nog moet hij vonken , ookal staat hij op een volledig verkeerd moment .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Fabio 30-3-2007 20:40 Print reply

Posts: 1737
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Wat ik allemaal heb gedaan:

- Alle kabels doorgemeten.
- Nieuwe bougie.
- Nieuwe dop.
- Nieuwe bobine.
- Werkende ontsteking, met juist vliegwiel.
- Alles meerdere malen opnieuw aangesloten.
- Frame goed kaal geschuurd.
- Gezocht naar kortsluiting ergens.
- Ander blok er op gezet.

Allemaal zonder resultaat. CDI en gelijkrichter deden het nog uistekend voordat ik mn MB had weggezet en een maand later start hij gewoon zoals het hoort, kon er gewoon mee rijden. En een dag later doet hij helemaal niks, ik voel zelfs geen enkel lading naar de bougie gaan, wanneer ik de bougie in mn hand vast houdt. Voorheen deed ik dit niet, aangezien ik dan wel een opdonder kreeg. Daar ben ik nu niet meer bang voor.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, zodat je zelf ook die stappen kan ondernemen En mocht je zelf nog iets weten, dan mag je dat toevoegen, heel graag zelfs!
 
super freak 30-3-2007 20:45 Print reply

Posts: 265
onstekings speol kapot cker hab mijn mb toen wel was alles ook gelijk kapot geslaan bougie + dop kabel bobine en spoel kon alles gaan vervangen maar daarna deed die het vrolijk weer
 
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=61121 mijn scooter
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 20:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: super freak
onstekings speol kapot cker hab mijn mb toen wel was alles ook gelijk kapot geslaan bougie + dop kabel bobine en spoel kon alles gaan vervangen maar daarna deed die het vrolijk weer


bull shit
als een spoel kapot gaat krijg de rest geen stroom meer ...

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jong 30-3-2007 20:50 Print reply

Posts: 1445
het kan aan mij liggen, maar ik zie bij de ts niet staan dat ie een andere bougie heeft geprobeerd. misschien moet je dat eens doen?
 
Tombrom 30-3-2007 21:07 Print reply

Posts: 15925
ik had ook probleem

bij mij maakte hij geen massa(groene draad)

dus ff die bij de bobine stukje frame kaal schuren en je bobine ook ff netjes en dan weer proberen

en probeer ff andere bougi

Dit bericht is gewijzigd door tombrom op 30-3-2007 om 21:07 uur.
 
mtlover 30-3-2007 22:33 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Geel & wit zijn van je verlichting, heeft dus niets met wel of niet vonken te maken...

Ik denk aan een fout in je kabelboom, dat je cdi warm word zou ook niet moeten kunnen... maak anders even zelf een simpel boompje om te kijken of 'ie dan wel werkt
rood/zwart --> spoel -->cdi
blauw/geel --> pickup -->cdi
zwart/wit --> los laten
groen--> massa (zorg dat de spoelen ook massa maken!!!
zwart/geel --> cdi-->bobine

geel en wit heb je in principe niet nodig voor een vonk



 
ploe 30-3-2007 22:40 Print reply

Posts: 635
kijk ff op je mail ik heb je een schema gestuurd en de zwart witte draad mag idd geen massa maken
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved