Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te weinig compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42111 - te weinig compressie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 30-3-2007 16:33 Print topicpost
Posts: 208
hallo,

ik heb een honda mtx R2. 110cc. je zou denken dat hij dan best veel compressie heeft, maar die van mij heeft niet zo veel compressie.

ik heb 400 km geleden mijn cilinder laten honen en een nieuwe zuiger in gedaan. toen heb ik er eigenlijk niet zo veel op gelet.

maar hij rijd gewoon nog precies hetzelfde als anders maar ik voel dat hij steeds minder compressie begint te krijgen.

zou het erg zijn als een brommer niet zo veel compressie heeft??

alvast bedankt
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 16:34 Print reply

Posts: 10560
een te lage compressie is niet bevordelijk voor het vermogen uiteraard .

een te hoge compressie is dodelijk voor je blok
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
van bussel 30-3-2007 16:35 Print reply

Posts: 695
hij trekt alleen minder op en hij gaat meer verbruiken(alleen als de veren versleten zijn)

en als dit komt door de zuiger(veren) dan kan hij op den duur vastnaaien(duurd wel effe)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 30-3-2007 om 16:36 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 16:38 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
hij trekt alleen minder op en hij gaat meer verbruiken(alleen als de veren versleten zijn)

en als dit komt door de zuiger(veren) dan kan hij op den duur vastnaaien(duurd wel effe)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 30-3-2007 om 16:36 uur.


volgens mij geldt het hoge(re) verbruik en het slechte(re) trekken net zo goed voor een brommer waarvan de ontbrandingskamer/ruimte te groot is .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jeroenmtx 30-3-2007 16:39 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
hij trekt alleen minder op en hij gaat meer verbruiken(alleen als de veren versleten zijn)

en als dit komt door de zuiger(veren) dan kan hij op den duur vastnaaien(duurd wel effe)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 30-3-2007 om 16:36 uur.


ja maar ik heb hem al die tijd netjes ingereden. niet boven de 6000 uitgeweest. ofja bijna niet. (af en toe wat door laten trekken)

ik heb op menverhouding 1:35 gereden en hij krijgt zeker niet te weinig benzine. dus ik denk niet dat die zuigerveren nou al kapot zijn.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 16:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


ja maar ik heb hem al die tijd netjes ingereden. niet boven de 6000 uitgeweest. ofja bijna niet. (af en toe wat door laten trekken)

ik heb op menverhouding 1:35 gereden en hij krijgt zeker niet te weinig benzine. dus ik denk niet dat die zuigerveren nou al kapot zijn.


mengverhouding 1 op 35 is debiel vet hé.
das ook niet echt goed voor een brommer .

ik weet niet wie je cilinder gehoont heeft ? maar als de wand niet helemaal egaal is (dus verschillende diameters of verschillende punten zegmaar ) dan slijt je zuiger als een gek (uiteraard)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jeroenmtx 30-3-2007 16:46 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


mengverhouding 1 op 35 is debiel vet hé.
das ook niet echt goed voor een brommer .

ik weet niet wie je cilinder gehoont heeft ? maar als de wand niet helemaal egaal is (dus verschillende diameters of verschillende punten zegmaar ) dan slijt je zuiger als een gek (uiteraard)



laten honen en tunen door VHS. in geldrop. die zijn professioneel
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 16:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]



laten honen en tunen door VHS. in geldrop. die zijn professioneel


dan zou ik toch x naar je compressieverhouding kijken als ik jou was.

even de cilinderinhoud+inhoud verbrandingsruimte/inhoud verbrandingsruimte

kijk of je rond 1 op 12 zit , dan heb je het heel netjes.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
gelderboer 30-3-2007 16:58 Print reply
Posts: 226
400 km terug cil laten honen en daarna een nieuwe zuiger erin gedaan. heb je wel de goeie overmaat zuiger en veren gebruikt of dezelfde zuigermaat als eerst? als je dezelfde zuigemaat hebt als eerst dan komt je compressieverlies dus daardoor. en 1:35 mengverhouding is wel heel erg vet!
 
Ik motor ook
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-3-2007 17:17 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
hij trekt alleen minder op en hij gaat meer verbruiken(alleen als de veren versleten zijn)

en als dit komt door de zuiger(veren) dan kan hij op den duur vastnaaien(duurd wel effe)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 30-3-2007 om 16:36 uur.


hij loopt echt niet vast bij versleten zuigerveren hoor, tenzij de veren breken. Maar dat heeft niet veel met compressieverlies te maken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]



laten honen en tunen door VHS. in geldrop. die zijn professioneel


Niet om VHS af te kraken, maar zo professioneel vind ik ze niet.
Als je niet zelf de maat geeft waarin je wilt dat de cilinder geboord wordt dan doen ze maar wat. En koppen afdraaien gaat daar ook op de gok.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jeroenmtx 30-3-2007 18:40 Print reply
Posts: 208
zo bedoelde ik het ook niet. ze doen het niet als bijbaantje. het is echt een bedrijf.

en hij is volgens mij van maat 54.75 naar 54.95mm gegaan. dus is een zuiger van 2 tiende groter in gegaan dus dat zou dan wel kloppen
 

Dit topic is 932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved