Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda xl250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42098 - honda xl250
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 29-3-2007 23:01 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roxx
controleer dat ding toch maar eens op een toerenbegrenzer


controleer jezelf eerst maar eens op relevantie, de kans dat die aanwezig is is dezelfde als dat er een toerenbegrenzer zit op die xl
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
.puch_chopper 29-3-2007 23:06 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Ik zie net in je prof dat er een 32keihin op zit, welk jaar is die want er hoort een 28keihin op te zitten, mss heb je daar je afstel probleem.



volgens de vorige eigenaar heeftie het daar altijd wel goed mee gedaan
 
MrOi 29-3-2007 23:10 Print reply

Posts: 3110
Ok, nou kuis eerst alles maar eens uit en dan horen we het wel
 
XT Supermotard For Sale!
.puch_chopper 29-3-2007 23:12 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Ok, nou kuis eerst alles maar eens uit en dan horen we het wel



dus ik moet de cilinderkop eraf halen en de bkleppen stellen
maar de carbu is schoon hoor

en er zit een sproeier maat 85 in ongeveer


maar uit welk jaar is dat model vand ie van mij?
ik heb een vierkante koplamp
 
Mopar 29-3-2007 23:19 Print reply

Posts: 4772
Godver, controleer ffs eerst je klep-timing/nokkenas timing !

Of laat het gewoon doen.

Is niet zoveel moeite om te controleren, als je niet weet hoe je moet handelen zoek je een beetje naar info op internet.

Je kan ook wel eerst met je carb. aan de gang gaan, maar als je timing niet klopt zit je alles voor jan lul te doen.

Dus weet eerst zeker dat dat allemaal klopt.

Zoiezo...

Als hij toch altijd goed heeft gelopen ga je toch niet aan de carb. kutten ?
Je haalt hem hooguit 1x uit elkaar om goed te reinigen, en daarna zet je alles weer netjes terug.
Maar blijft er verders vanaf !


 
.puch_chopper 29-3-2007 23:24 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Godver, controleer ffs eerst je klep-timing/nokkenas timing !

Of laat het gewoon doen.

Is niet zoveel moeite om te controleren, als je niet weet hoe je moet handelen zoek je een beetje naar info op internet.

Je kan ook wel eerst met je carb. aan de gang gaan, maar als je timing niet klopt zit je alles voor jan lul te doen.

Dus weet eerst zeker dat dat allemaal klopt.

Zoiezo...

Als hij toch altijd goed heeft gelopen ga je toch niet aan de carb. kutten ?
Je haalt hem hooguit 1x uit elkaar om goed te reinigen, en daarna zet je alles weer netjes terug.
Maar blijft er verders vanaf !





ja mroi heeft het me in de vorige pagina ook al uitgelegt

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-3-2007 23:30 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]



Zet dat maar uit je hoofd want dat red die nooit. Bij de 8,5 houd het wel zon beetje op. Beter maak je je complete inlaat ff schoon, aan je ontsteking kan weinig fout zijn. Meeste van die dingen lopen standaard eerder aan de arme kant dan aan de rijke, dus mocht het na je carb/luchtfilter schoongemaakt te hebben nog steeds zo zijn ga dan pas met sproeiers aan de gang.

Nee beter nog, zet de ori sproeier terug en ga een beetje met de choke spelen, kijken wat die dan doet (dus choke half openzetten enzo)

Ja ik heb er verstand van, ik heb er zelf een


Je kan ook ff je kleppen checken, op je kop zitten 2 deksels met m6 boutjes. Schroef die eraf en je ziet je kleppen, stop er ff een voelermaatje tussen om te kijken of ze goed staan. Inlaat = 0.5, uitlaat = 0.8

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 29-3-2007 om 22:59 uur.


10k red die wel, topvermogen ligt bij de 8,5 en daarna gaat die nog door, alleen is t niet echt goed voor m

toerenbegrenzer gaat in bij 11k rpm

 
.puch_chopper 29-3-2007 23:33 Print reply

Posts: 7851
mischien is het wel verstadnig dat je pas reageert al je zeker van je ideeen bent
 
MrOi 29-3-2007 23:38 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



dus ik moet de cilinderkop eraf halen en de bkleppen stellen
maar de carbu is schoon hoor

en er zit een sproeier maat 85 in ongeveer


maar uit welk jaar is dat model vand ie van mij?
ik heb een vierkante koplamp



Nee je moet alleen je kleppendeksels eraf schroeven.
 
XT Supermotard For Sale!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-3-2007 23:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
mischien is het wel verstadnig dat je pas reageert al je zeker van je ideeen bent



op wie doel je?

om je kleppen te stellen kun je 4 van die grote doppen uit je kleppendeksel draaien, dan kun je bij je tuimelaars
 
.puch_chopper 30-3-2007 13:59 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



op wie doel je?

om je kleppen te stellen kun je 4 van die grote doppen uit je kleppendeksel draaien, dan kun je bij je tuimelaars



ik bedoelde van die gasten van die toerenbegrenzer ( )

maar ik he men dekseltjes er dus af nu
en moet ik nu de ruimte onder die schroefjes checken?
 
benellifan 30-3-2007 14:03 Print reply
Posts: 1553
idd
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Mad Scientist 30-3-2007 14:05 Print reply

Posts: 450
mischien is het handig om een werkplaats handboek aan te schaffen van je motor heb ik ook voor die van mij echt super handig staat alles is echt niks is meer een geheim
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-3-2007 15:20 Print reply

Posts: 8591
http://www.kleinjung.de/techdata/

18KW (geen 22)
130 km/h top (geen 100)
110 sproeier (geen85)

Ik ga er vanuit dat je de RFVC hebt aan je vermogensopgave te zien.
Waar ik aan dacht is aan de benzinekwaliteit of aan de choke, maar gezien jouw gegevens zou ik ineens de hele carb in twijfel trekken.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
.puch_chopper 30-3-2007 16:07 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het kleine tandwiel onder op je krukas controleren of er 1 tand mist (gebeurt vaker) dan staat waarschijnlijk je nokkenas timing verkeerd.

Goed kijken naar merktekens op krukas / nokkenas.

Meestal is dan de kettingspanner versleten.



hey!! ketting staat idd heel erg slap!!

hoe weet ik dan hoe ik hem moet repareren? en de timingen weer goed maken?
 

Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved