Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda xl250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42098 - honda xl250
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.puch_chopper 29-3-2007 18:49 Print topicpost

Posts: 7851
hey mijn honda xl 250cc 4 takt heeft een probleem

hij komt niet boven de 6.000 toeren uit en stottert heel veel

ik heb de bougie al vervangen en ook een grotere sproeier geprobeert

wat kan het zijn? en hoe moet ik dit oplossen??


mvg daniel
 

BlackHonda 29-3-2007 18:49 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
hey mijn honda xl 250cc 4 takt heeft een probleem

hij komt niet boven de 6.000 toeren uit en stottert heel veel

ik heb de bougie al vervangen en ook een grotere sproeier geprobeert

wat kan het zijn? en hoe moet ik dit oplossen??


mvg daniel

Luchtfilter verstopt?
 
psychopatje 29-3-2007 18:50 Print reply

Posts: 5621
carb al schoongemaakt?
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Mopar 29-3-2007 18:51 Print reply

Posts: 4772
Toeren begrenzer ?


 
.puch_chopper 29-3-2007 18:53 Print reply

Posts: 7851
het lijkt erop dat hij teveel lucht krijgt want als ik het luchtinlaat van het filterhuis openlaat (hoe het hoort) maakt hij een verzuipend geluid

maar als ike r een prop in douw dan doet hij het beter


carb is schoon



toeren begrenzer? heeft volgens de vorige eigenaar altijd goed gelope
 
hasj volle gasj 29-3-2007 18:56 Print reply

Posts: 735
een 4-takt maakt lang niet zoveel toeren als een 2takt.. waar begint je rode zone op de teller..
 
.puch_chopper 29-3-2007 18:56 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
een 4-takt maakt lang niet zoveel toeren als een 2takt.. waar begint je rode zone op de teller..


10.000
 
Mopar 29-3-2007 18:57 Print reply

Posts: 4772
Om te beginnen, kijk je ontsteking timing eerst maar eens na.
Daarna de klep-timing en klep-speling.

Maakt hij een mooie vonk ?

Bougie's nog goed ? Electrode afstand correct ?

Als je zeker weet dat dat allemaal goed is, ga je pas naar de carburatie kijken.

Maar vaak, als een 4takt stotterd, krijgt hij te weinig benzine.

Maar kijk eerst eens de motor afstelling na, en dan pas naar je carb kijken.
Want die veranderd namelijk niet zomaar...

edit :

En als de vorige eigenaar tegen je heeft gezegt dat hij altijd goed heeft gelopen, blijf je natuurlijk helemaal van de sproeiers af...

En oh, controleer ook je compressie

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 29-3-2007 om 18:59 uur.
 
.puch_chopper 29-3-2007 19:02 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Om te beginnen, kijk je ontsteking timing eerst maar eens na.
Daarna de klep-timing en klep-speling.

Maakt hij een mooie vonk ?

Bougie's nog goed ? Electrode afstand correct ?

Als je zeker weet dat dat allemaal goed is, ga je pas naar de carburatie kijken.

Maar vaak, als een 4takt stotterd, krijgt hij te weinig benzine.

Maar kijk eerst eens de motor afstelling na, en dan pas naar je carb kijken.
Want die veranderd namelijk niet zomaar...

edit :

En als de vorige eigenaar tegen je heeft gezegt dat hij altijd goed heeft gelopen, blijf je natuurlijk helemaal van de sproeiers af...

En oh, controleer ook je compressie

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 29-3-2007 om 18:59 uur.



jij hebt er wel verstand van lijtk me zo

-sproeier 85 zat erin ...leek me niet genoeg
-bougie vonkt mooi
-compressie is wel genoeg

hoe moet ik de kleppen afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 29-3-2007 om 19:03 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-3-2007 19:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Toeren begrenzer ?




tis geen amerikaan

onstekingtiming zit vast bij xr, staat dus goed, dus moet je het gaan zoeken bij je brandstofmengsel

mss een tip om hem een keer een de meting te hangen bij een motorzaak, kost 2 tientjes en je word er een heel stuk wijzer van

kleppen zou je kunnen stellen, is vrij simpel, maar denk niet dat het daaraan ligt, ik heb mn kleppen pas gesteld en hij ligt ook moeilijk te doen bij 8000rpm

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



jij hebt er wel verstand van lijtk me zo

-sproeier 85 zat erin ...leek me niet genoeg
-bougie vonkt mooi
-compressie is wel genoeg

hoe moet ik de kleppen afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 29-3-2007 om 19:03 uur.


een xr600 heeft een 152 sproeier, dus die 85 zou kunnen kloppen



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-3-2007 om 19:10 uur.
 
PRO TUNING 29-3-2007 20:10 Print reply

Posts: 4000
Het kleine tandwiel onder op je krukas controleren of er 1 tand mist (gebeurt vaker) dan staat waarschijnlijk je nokkenas timing verkeerd.

Goed kijken naar merktekens op krukas / nokkenas.

Meestal is dan de kettingspanner versleten.
 
Roxx 29-3-2007 20:11 Print reply

Posts: 139
controleer dat ding toch maar eens op een toerenbegrenzer
 
.puch_chopper 29-3-2007 22:22 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het kleine tandwiel onder op je krukas controleren of er 1 tand mist (gebeurt vaker) dan staat waarschijnlijk je nokkenas timing verkeerd.

Goed kijken naar merktekens op krukas / nokkenas.

Meestal is dan de kettingspanner versleten.



aan welke kant van het blok zit die? (ja kben nog noob opt gebied van 4takt motors)
 
MrOi 29-3-2007 22:57 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


10.000



Zet dat maar uit je hoofd want dat red die nooit. Bij de 8,5 houd het wel zon beetje op. Beter maak je je complete inlaat ff schoon, aan je ontsteking kan weinig fout zijn. Meeste van die dingen lopen standaard eerder aan de arme kant dan aan de rijke, dus mocht het na je carb/luchtfilter schoongemaakt te hebben nog steeds zo zijn ga dan pas met sproeiers aan de gang.

Nee beter nog, zet de ori sproeier terug en ga een beetje met de choke spelen, kijken wat die dan doet (dus choke half openzetten enzo)

Ja ik heb er verstand van, ik heb er zelf een


Je kan ook ff je kleppen checken, op je kop zitten 2 deksels met m6 boutjes. Schroef die eraf en je ziet je kleppen, stop er ff een voelermaatje tussen om te kijken of ze goed staan. Inlaat = 0.5, uitlaat = 0.8

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 29-3-2007 om 22:59 uur.
 
XT Supermotard For Sale!
benellifan 29-3-2007 22:58 Print reply
Posts: 1553
dat tandwieltje zit aan de kant van het vliegwiel (de kant van je nokkenasketting)
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
MrOi 29-3-2007 23:01 Print reply

Posts: 3110
Ik zie net in je prof dat er een 32keihin op zit, welk jaar is die want er hoort een 28keihin op te zitten, mss heb je daar je afstel probleem.
 
XT Supermotard For Sale!

Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved