BlackHonda |
29-3-2007 18:49 |
Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
hey mijn honda xl 250cc 4 takt heeft een probleem
hij komt niet boven de 6.000 toeren uit en stottert heel veel
ik heb de bougie al vervangen en ook een grotere sproeier geprobeert
wat kan het zijn? en hoe moet ik dit oplossen??
mvg daniel
Luchtfilter verstopt?
|
|
|
|
psychopatje |
29-3-2007 18:50 |
Posts: 5621 |
carb al schoongemaakt?
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
Mopar |
29-3-2007 18:51 |
Posts: 4772 |
Toeren begrenzer ?
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-3-2007 18:53 |
Posts: 7851 |
het lijkt erop dat hij teveel lucht krijgt want als ik het luchtinlaat van het filterhuis openlaat (hoe het hoort) maakt hij een verzuipend geluid
maar als ike r een prop in douw dan doet hij het beter
carb is schoon
toeren begrenzer? heeft volgens de vorige eigenaar altijd goed gelope
|
|
|
|
hasj volle gasj |
29-3-2007 18:56 |
Posts: 735 |
een 4-takt maakt lang niet zoveel toeren als een 2takt.. waar begint je rode zone op de teller..
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-3-2007 18:56 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
een 4-takt maakt lang niet zoveel toeren als een 2takt.. waar begint je rode zone op de teller..
10.000
|
|
|
|
Mopar |
29-3-2007 18:57 |
Posts: 4772 |
Om te beginnen, kijk je ontsteking timing eerst maar eens na.
Daarna de klep-timing en klep-speling.
Maakt hij een mooie vonk ?
Bougie's nog goed ? Electrode afstand correct ?
Als je zeker weet dat dat allemaal goed is, ga je pas naar de carburatie kijken.
Maar vaak, als een 4takt stotterd, krijgt hij te weinig benzine.
Maar kijk eerst eens de motor afstelling na, en dan pas naar je carb kijken.
Want die veranderd namelijk niet zomaar...
edit :
En als de vorige eigenaar tegen je heeft gezegt dat hij altijd goed heeft gelopen, blijf je natuurlijk helemaal van de sproeiers af...
En oh, controleer ook je compressie
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 29-3-2007 om 18:59 uur.
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-3-2007 19:02 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Om te beginnen, kijk je ontsteking timing eerst maar eens na.
Daarna de klep-timing en klep-speling.
Maakt hij een mooie vonk ?
Bougie's nog goed ? Electrode afstand correct ?
Als je zeker weet dat dat allemaal goed is, ga je pas naar de carburatie kijken.
Maar vaak, als een 4takt stotterd, krijgt hij te weinig benzine.
Maar kijk eerst eens de motor afstelling na, en dan pas naar je carb kijken.
Want die veranderd namelijk niet zomaar...
edit :
En als de vorige eigenaar tegen je heeft gezegt dat hij altijd goed heeft gelopen, blijf je natuurlijk helemaal van de sproeiers af...
En oh, controleer ook je compressie
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 29-3-2007 om 18:59 uur.
jij hebt er wel verstand van lijtk me zo
-sproeier 85 zat erin ...leek me niet genoeg
-bougie vonkt mooi
-compressie is wel genoeg
hoe moet ik de kleppen afstellen?
Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 29-3-2007 om 19:03 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-3-2007 19:04 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Toeren begrenzer ?
tis geen amerikaan
onstekingtiming zit vast bij xr, staat dus goed, dus moet je het gaan zoeken bij je brandstofmengsel
mss een tip om hem een keer een de meting te hangen bij een motorzaak, kost 2 tientjes en je word er een heel stuk wijzer van
kleppen zou je kunnen stellen, is vrij simpel, maar denk niet dat het daaraan ligt, ik heb mn kleppen pas gesteld en hij ligt ook moeilijk te doen bij 8000rpm
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
jij hebt er wel verstand van lijtk me zo
-sproeier 85 zat erin ...leek me niet genoeg
-bougie vonkt mooi
-compressie is wel genoeg
hoe moet ik de kleppen afstellen?
Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 29-3-2007 om 19:03 uur.
een xr600 heeft een 152 sproeier, dus die 85 zou kunnen kloppen
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-3-2007 om 19:10 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-3-2007 20:10 |
Posts: 4000 |
Het kleine tandwiel onder op je krukas controleren of er 1 tand mist (gebeurt vaker) dan staat waarschijnlijk je nokkenas timing verkeerd.
Goed kijken naar merktekens op krukas / nokkenas.
Meestal is dan de kettingspanner versleten.
|
|
|
|
Roxx |
29-3-2007 20:11 |
Posts: 139 |
controleer dat ding toch maar eens op een toerenbegrenzer
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-3-2007 22:22 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het kleine tandwiel onder op je krukas controleren of er 1 tand mist (gebeurt vaker) dan staat waarschijnlijk je nokkenas timing verkeerd.
Goed kijken naar merktekens op krukas / nokkenas.
Meestal is dan de kettingspanner versleten.
aan welke kant van het blok zit die? (ja kben nog noob opt gebied van 4takt motors)
|
|
|
|
MrOi |
29-3-2007 22:57 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
10.000
Zet dat maar uit je hoofd want dat red die nooit. Bij de 8,5 houd het wel zon beetje op. Beter maak je je complete inlaat ff schoon, aan je ontsteking kan weinig fout zijn. Meeste van die dingen lopen standaard eerder aan de arme kant dan aan de rijke, dus mocht het na je carb/luchtfilter schoongemaakt te hebben nog steeds zo zijn ga dan pas met sproeiers aan de gang.
Nee beter nog, zet de ori sproeier terug en ga een beetje met de choke spelen, kijken wat die dan doet (dus choke half openzetten enzo)
Ja ik heb er verstand van, ik heb er zelf een
Je kan ook ff je kleppen checken, op je kop zitten 2 deksels met m6 boutjes. Schroef die eraf en je ziet je kleppen, stop er ff een voelermaatje tussen om te kijken of ze goed staan. Inlaat = 0.5, uitlaat = 0.8
Succes!
Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 29-3-2007 om 22:59 uur.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
benellifan |
29-3-2007 22:58 |
Posts: 1553 |
dat tandwieltje zit aan de kant van het vliegwiel (de kant van je nokkenasketting)
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
MrOi |
29-3-2007 23:01 |
Posts: 3110 |
Ik zie net in je prof dat er een 32keihin op zit, welk jaar is die want er hoort een 28keihin op te zitten, mss heb je daar je afstel probleem.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|