Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - plof uitlaat nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42096 - plof uitlaat nsr
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR2 Chauffeur 29-3-2007 18:19 Print topicpost

Posts: 703
gisteravond heb ik mijn 70cc immitatie vervangen voor een athena! Liep in het beging redelijk mooi en trok de eerste paar honderd meter goed!! Maar toen zakte hij in toeren terug en wanneer je geen gas gaf viel hij uit! Toen ik hem probeerde aan te trappen kwamen er wat plofjes uit de uitlaat! Hij loopt nu alleen als je hem heel hard aan druwt en hem redelijk hoog in toeren houd, anders valt hij weer uit, weet iemand wat dit kan zijn?

Zelf heb ik al wat aan het zoeken geweest, zuigt geen valse lucht, er komt geen koelvloeistof bij de kop van de cilinder langs, en het ligt volgens mij niet aan de proeier grote( een paar andere sproeiers getest, maar doet het zelfde!)
Setup:
70 athena
20mm mikunie
proma uitlaat
sproeier 145(eerst 160)

alvast bedankt, mvg johan

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 29-3-2007 om 18:23 uur.
 

mtx freak 29-3-2007 18:22 Print reply

Posts: 2711
cilinder al open gehad?


 
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 18:23 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
cilinder al open gehad?



na dat ik hem er gisteravond op gezet heb niet nee..
 
benellifan 29-3-2007 18:23 Print reply
Posts: 1553
kijk maar ff dan
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 18:25 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
kijk maar ff dan

wat kan er verkeerd aan zijn dan? weinig toch zeker? maar okeej, ik zal hem vanavond even los trekken!
 
benellifan 29-3-2007 18:27 Print reply
Posts: 1553
voor hetzelfde geld ben je iets te hoog in toeren gaan zitten toen je hem de 1e keer startte en liep hij iets te arm en heb je een warm/vastloper gehad
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 18:28 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
voor hetzelfde geld ben je iets te hoog in toeren gaan zitten toen je hem de 1e keer startte en liep hij iets te arm en heb je een warm/vastloper gehad

ja, maar dan moet uit toch in 1 keer uitvallen, dat deed hij niet!
 
benellifan 29-3-2007 18:28 Print reply
Posts: 1553
mijn benelli deed bwoaappp maar hoog in toeren bleef hij lopen maar me hele zuiger ligt aan gruzelementen

gelukkig heb ik een betrouwbare 4takt als vervanger

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 29-3-2007 om 18:29 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 18:30 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
mijn benelli deed bwoaappp maar hoog in toeren bleef hij lopen maar me hele zuiger ligt aan gruzelementen

gelukkig heb ik een betrouwbare 4takt als vervanger

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 29-3-2007 om 18:29 uur.

okeej, ik zal kijken, hopelijk heb je geen gelijk
 
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 22:18 Print reply

Posts: 703
Net de cilinder er af gehaald, en je had gelijk!! de zuiger was helemaal naar de kloten, helemaal een stukje uit gebroken! Gelukkig zit er in de cilinder zo goed als geen krassen!!

Maar nu nog wat anders, nu vraag ik me af, waar zijn mijn zuigerveren gebleven, er zat er nog maar 1 in waar ook een kwart van weg was! Heeft iemand een idee hoe ze zomaar verdwijnen kunnen, en kan dat kwaad?

 
Red-dragon 29-3-2007 22:19 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Net de cilinder er af gehaald, en je had gelijk!! de zuiger was helemaal naar de kloten, helemaal een stukje uit gebroken! Gelukkig zit er in de cilinder zo goed als geen krassen!!

Maar nu nog wat anders, nu vraag ik me af, waar zijn mijn zuigerveren gebleven, er zat er nog maar 1 in waar ook een kwart van weg was! Heeft iemand een idee hoe ze zomaar verdwijnen kunnen, en kan dat kwaad?


Het kan zijn dat deze nu in je blok zitten. Dan moet je je blok goed uitspoelen met benzine.

@ Hardstyle: Jawel maargoed, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Voor hetzelf zijn ze er niet uit en zitten ze straks ergens tussen.. Het is misschien geen makkelijk werkje maarja..

Dit bericht is gewijzigd door Red-dragon op 29-3-2007 om 22:29 uur.
 
Fly like an Eagle...
Hardstyle 29-3-2007 22:26 Print reply

Posts: 1077
Of je uitlaat zijn ingegaan, en er nu iemand rondloopt met stukjes zuigerveer in z'n jatte
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
benellifan 29-3-2007 22:30 Print reply
Posts: 1553
blok goed uitspoelen dat je 100% cker weet dat daar niks meer inzit daarna nieuwe zuiger erin meteen goed afstellen en laag in toeren blijven niet boven de 6k uit de eerste 5km
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 22:47 Print reply

Posts: 703
in een athena cilinder, moet daar perse ook weer een athena zuiger in?? Want anders kan ik beter een immitatie zuiger er in doen, daar is mijn kop op aan gepast!

Maar als ik hem spoelen wil, moet het hele blok er onder vandaan?? of is er nog een andere mogelijkheid?
 
benellifan 29-3-2007 22:51 Print reply
Posts: 1553
hele blok moet er onder vandaan en een imi zuiger kan er gewoon in lijkt mij ook al is ori athena beter
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
NSR2 Chauffeur 29-3-2007 22:54 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hele blok moet er onder vandaan en een imi zuiger kan er gewoon in lijkt mij ook al is ori athena beter

beter, zulke zuigers zijn niet zo duur, en als de kop er op aangepast is loopt hij vast beter! Heb ik weer wat te doen... Hoe veel km moet een nieuwe zuiger in gereden worden ongeveer?
 

Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved