Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4takt vs 2takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42083 - 4takt vs 2takt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chantal MX50 28-3-2007 23:17 Print reply

Posts: 12721
slotje modje
 
BF oma!
SavagePielk 28-3-2007 23:17 Print reply

Posts: 4562
hey modje, doe eens een slotje!
 
Mopar 28-3-2007 23:24 Print reply

Posts: 4772
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.

Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.
 
De Schout 28-3-2007 23:32 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Advis52
[...]

nee
maar het zou wel een leuk effect geven, dan staat de uitlaatklep open en zou je alle gassen die nog niet verbrand zijn verbranden > vlam in de pijp


maar kort daarna gaat je inlaatklep open waardoor je carberateur in de fik vliegt


bijna alle brommer viertakten hebben een zogenaamde wasted spark. en bij auto's zie je het tegenwoordig ook wel eens langskomen

 
tune tweak fiddle bang bummer
Advis52 28-3-2007 23:34 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


bijna alle brommer viertakten hebben een zogenaamde wasted spark. en bij auto's zie je het tegenwoordig ook wel eens langskomen


is dat zo? dan klopt er toch iets niet, want die kleppen horen toch echt open te staan
 
If life kicks ass, kick back.
De Schout 28-3-2007 23:36 Print reply
Posts: 5327
ja, kleppen kunnen idd allebij openstaan op t moment van de vonk. maar omdat je op dat moment nog verbrande uitlaatgassen naar buiten aan het drijven bent is er niets om te ontsteken, dus gebeurd er ook niets.
 
tune tweak fiddle bang bummer
SavagePielk 28-3-2007 23:41 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.

Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.



koop dan een echte motor!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2007 23:42 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.

Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.


wat versta je onder beter? slijtvast en zuiniger, 4takt ja

veel power, minder slijtage onderdelen en licht blok? 2 takt ja

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2007 23:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
slotje modje


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SavagePielk
hey modje, doe eens een slotje!



hey usertjes, meldmodje mss?
 
SavagePielk 28-3-2007 23:45 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


[...]



hey usertjes, meldmodje mss?


bij deze, gemeld!
 
Mopar 28-3-2007 23:45 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


wat versta je onder beter? slijtvast en zuiniger, 4takt ja

veel power, minder slijtage onderdelen en licht blok? 2 takt ja



Minder slijtage onderdelen... ja.

Maar wel 10x zo hard slijtage, dus meer onderhoud.

Licht blok maar weinig uit als je een fatsoenlijke motor hebt.
( maar voor de cross is licht wel beter )

4takt genereerd ondertussen bijna net zoveel power als 2takt, het is gewoon te verwaarlozen.

Voor normaal gebruik is een 4takt 10x beter als een 2takt, en laat 9/10 mensen zijn motor/brommer nou voor normaal gebruik hebben...
 
De Schout 28-3-2007 23:47 Print reply
Posts: 5327
een factor 1,6 tussen de haalbare pk's per liter vind ik nou niet echt verwaarloosbaar..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mopar 28-3-2007 23:49 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
een factor 1,6 tussen de haalbare pk's per liter vind ik nou niet echt verwaarloosbaar..


Voor normaal straat gebruik vind ik dat wel...

50cc 4takt gaat ook hard.

Op het circuit is het niet te verwaarlozen, maar daar gaat het topic niet over.
Het gaat over een jongen die een 2takt of 4takt wil... voor OP STRAAT.



 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2007 23:50 Print reply

Posts: 17929
omdat t op niets uitloopt en ze beide hun voor en nadelen hebben zalk m maar dichtzetten voordat we hier zometeen dikke 2 vs 4 t fight hebben
 

Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved