Chantal MX50 |
28-3-2007 23:17 |
Posts: 12721 |
slotje modje
|
|
BF oma! |
|
SavagePielk |
28-3-2007 23:17 |
Posts: 4562 |
hey modje, doe eens een slotje!
|
|
|
|
Mopar |
28-3-2007 23:24 |
Posts: 4772 |
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.
Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.
|
|
|
|
De Schout |
28-3-2007 23:32 |
Posts: 5327 |
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Advis52 |
28-3-2007 23:34 |
Posts: 480 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
bijna alle brommer viertakten hebben een zogenaamde wasted spark. en bij auto's zie je het tegenwoordig ook wel eens langskomen
is dat zo? dan klopt er toch iets niet, want die kleppen horen toch echt open te staan
|
|
If life kicks ass, kick back. |
|
De Schout |
28-3-2007 23:36 |
Posts: 5327 |
ja, kleppen kunnen idd allebij openstaan op t moment van de vonk. maar omdat je op dat moment nog verbrande uitlaatgassen naar buiten aan het drijven bent is er niets om te ontsteken, dus gebeurd er ook niets.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
SavagePielk |
28-3-2007 23:41 |
Posts: 4562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.
Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.
koop dan een echte motor!
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-3-2007 23:42 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
ja, iedereen weet dat 4takt beter is.
Maar er zijn altijd eigenwijze mensen die blijven volhouden dat 2takt beter is.
wat versta je onder beter? slijtvast en zuiniger, 4takt ja
veel power, minder slijtage onderdelen en licht blok? 2 takt ja
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-3-2007 23:43 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
slotje modje
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SavagePielk
hey modje, doe eens een slotje!
hey usertjes, meldmodje mss?
|
|
|
|
SavagePielk |
28-3-2007 23:45 |
Posts: 4562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
[...]
hey usertjes, meldmodje mss?
bij deze, gemeld!
|
|
|
|
Mopar |
28-3-2007 23:45 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
wat versta je onder beter? slijtvast en zuiniger, 4takt ja
veel power, minder slijtage onderdelen en licht blok? 2 takt ja
Minder slijtage onderdelen... ja.
Maar wel 10x zo hard slijtage, dus meer onderhoud.
Licht blok maar weinig uit als je een fatsoenlijke motor hebt.
( maar voor de cross is licht wel beter )
4takt genereerd ondertussen bijna net zoveel power als 2takt, het is gewoon te verwaarlozen.
Voor normaal gebruik is een 4takt 10x beter als een 2takt, en laat 9/10 mensen zijn motor/brommer nou voor normaal gebruik hebben...
|
|
|
|
De Schout |
28-3-2007 23:47 |
Posts: 5327 |
een factor 1,6 tussen de haalbare pk's per liter vind ik nou niet echt verwaarloosbaar..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Mopar |
28-3-2007 23:49 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
een factor 1,6 tussen de haalbare pk's per liter vind ik nou niet echt verwaarloosbaar..
Voor normaal straat gebruik vind ik dat wel...
50cc 4takt gaat ook hard.
Op het circuit is het niet te verwaarlozen, maar daar gaat het topic niet over.
Het gaat over een jongen die een 2takt of 4takt wil... voor OP STRAAT.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-3-2007 23:50 |
Posts: 17929 |
omdat t op niets uitloopt en ze beide hun voor en nadelen hebben zalk m maar dichtzetten voordat we hier zometeen dikke 2 vs 4 t fight hebben
|
|
|
|