Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4takt vs 2takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42083 - 4takt vs 2takt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roxx 28-3-2007 21:53 Print topicpost

Posts: 139
ik heb enkele vrienden met een dax.
die dingen brullen als zware motoren (geen orig. uitlaten),
maar trekken voor geen meter
toch hou ik van het geluid.
dat zou ik wel passen vinden op m'n derbi gpr
maar zo'n motor op zo'n gpr zal niet veel geven denk ik.
zijn er dan andere manieren om ongeveer hetzelfde zware geluid te bekomen?

ik begrijp niet goed hoe die 50cc's van viertaktmotor en 50cc's van tweetaktmotor zo'n verschil kunnen uitmaken qua geluid, wie kan dit even uitleggen?

bedankt
 

MT70-nolimit 28-3-2007 21:56 Print reply

Posts: 4322
Bij een 4 takt horen bij een onsteking 4 bewegingen, dus meer tijd dan bij de twee bewegingen van een 2takt. Doordat de tijd tussen de explosies langer is heb je een zwaarder geluid, ook omdat de 4takt een grotere kracht vrij geeft bij de onsteking.
 
gaat lang goed
agent orange 28-3-2007 21:57 Print reply

Posts: 1180
gewoon een powerfilter er op doen, krijg je wel een zwaar geluid van, maar neit zoals een 4t, en het is ook slecht voor zuiger ed
 
KaWaReZ 28-3-2007 21:59 Print reply

Posts: 20582
110kitje op een dax is anders wel een leuke challenge


@mt70 : je kunt ook gewoon zeggen dat bij 2t elke slag een arbeidsslag is en bij 4t elke tweede (wat snapbaarder denk ik)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 28-3-2007 22:00 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: agent orange
gewoon een powerfilter er op doen, krijg je wel een zwaar geluid van, maar neit zoals een 4t, en het is ook slecht voor zuiger ed


slecht?
je hebt powerfilters en powerfilters en geen verstand van zaken....
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Roxx 28-3-2007 22:00 Print reply

Posts: 139
ja ok
dus ik zal er geen zo'n brulgeluid op hebben, jammer
maja, 50cc 2takt gaat toch veel sneller
 
Steve 4takt 28-3-2007 22:01 Print reply

Posts: 422
Hoezo ze trekken voor geen meter?????

Ik heb een vervroegend vliegwiel en een Snelle nokkenas.. Dat veroorzaakt een powerband net als tweetakt.. Dus het kan wel

Maargoed Geluid:
Heel simpel:
Bij een viertakt "geeft de bougie eens in de 2 omwentelingen van de krukas een vonk dus is er ook een knal één in de 2 omwentelingen..

Bij een 2takt geeft de bougie elke omwenteling een knal.

Kortom: De frequentie van knallen bij een 2takt is bij een gelijk aantal toeren 2 keer zo hoog als bij een 4 takt.. M.a.w.: Je zal nooit hetzelfde geluidkrijgen... Maar door de frequentie te vertragen krijg je wel een lager geluid. Dit kan door of 1) Weinig toeren maken (alsof we dat kunnen )
Of 2) een grote lompe demper waardoor je wss 20km/u langzamer gaat..

Grtz Steven
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
KaWaReZ 28-3-2007 22:03 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roxx
ja ok
dus ik zal er geen zo'n brulgeluid op hebben, jammer
maja, 50cc 2takt gaat toch veel sneller


50cc 4t kan ook best hard gaan, en anders trap je er een 110cc kitje op.
brulgeluid zal je nooit krijgen op een 2t, maar je kunt wel met een andere demper al wel verschil maken (powerfilter wordt alleen je luchtaanzuiging luider (herrie).
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2007 22:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
Hoezo ze trekken voor geen meter?????

Ik heb een vervroegend vliegwiel en een Snelle nokkenas.. Dat veroorzaakt een powerband net als tweetakt.. Dus het kan wel

Maargoed Geluid:
Heel simpel:
Bij een viertakt "geeft de bougie eens in de 2 omwentelingen van de krukas een vonk dus is er ook een knal één in de 2 omwentelingen..

Bij een 2takt geeft de bougie elke omwenteling een knal.

Kortom: De frequentie van knallen bij een 2takt is bij een gelijk aantal toeren 2 keer zo hoog als bij een 4 takt.. M.a.w.: Je zal nooit hetzelfde geluidkrijgen... Maar door de frequentie te vertragen krijg je wel een lager geluid. Dit kan door of 1) Weinig toeren maken (alsof we dat kunnen )
Of 2) een grote lompe demper waardoor je wss 20km/u langzamer gaat..

Grtz Steven


geeft de bougie niet gewoon een 'loze' vonk tussen de uitlaat en inlaat ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Roxx 28-3-2007 22:06 Print reply

Posts: 139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


50cc 4t kan ook best hard gaan, en anders trap je er een 110cc kitje op.
brulgeluid zal je nooit krijgen op een 2t, maar je kunt wel met een andere demper al wel verschil maken (powerfilter wordt alleen je luchtaanzuiging luider (herrie).


ja idd, nu win ik nog van me vrienden, zolang ze maar niet beginnen met 90 of 110 cc mijn gpr is 50cc orig, een dax die ik ken 70cc, en die trek ik zo voorbij met mijn 2takt gpr'tje
powerfilter vindk er ook maar net over.. voor het geluid zou ik het niet doen.

Dit bericht is gewijzigd door Roxx op 28-3-2007 om 22:07 uur.
 
benellifan 28-3-2007 22:10 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roxx
[...]


ja idd, nu win ik nog van me vrienden, zolang ze maar niet beginnen met 90 of 110 cc mijn gpr is 50cc orig, een dax die ik ken 70cc, en die trek ik zo voorbij met mijn 2takt gpr'tje
powerfilter vindk er ook maar net over.. voor het geluid zou ik het niet doen.

Dit bericht is gewijzigd door Roxx op 28-3-2007 om 22:07 uur.


dit hoeft niet want een honda cb met 50 blokje trekt bijna alle 2takters in deze omgeving eruit
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
driver004 28-3-2007 22:17 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]


dit hoeft niet want een honda cb met 50 blokje trekt bijna alle 2takters in deze omgeving eruit

haha
je praat poep
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Hans W 28-3-2007 22:53 Print reply

Posts: 1456
beter maak je van je gpr een toeren beuker
klinkt mooier als 4 takt
 
KaWaReZ 28-3-2007 22:58 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]

haha
je praat poep


vergis je niet, krengen kunnen hard
en voortaan geen loze opmerkingen meer aub.

en 50cc 2t kun je iig niet vergelijken met 50cc 4t.
(GP reden ze vroeger op 500cc 2t, later 1000cc 4t omdat het vermogen van deze twee types vrijwel hetzelfde is/was/zou liggen... Tegenwoordig is dit achterhaald en ownt 4t de pan uit).

(ik zou een 4t blok onder je gpr bouwen, rij je nog stukken zuiniger ook )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Advis52 28-3-2007 23:08 Print reply

Posts: 480
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


geeft de bougie niet gewoon een 'loze' vonk tussen de uitlaat en inlaat ?

nee
maar het zou wel een leuk effect geven, dan staat de uitlaatklep open en zou je alle gassen die nog niet verbrand zijn verbranden > vlam in de pijp


maar kort daarna gaat je inlaatklep open waardoor je carberateur in de fik vliegt
 
If life kicks ass, kick back.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-3-2007 23:11 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roxx
ik heb enkele vrienden met een dax.
die dingen brullen als zware motoren (geen orig. uitlaten),
maar trekken voor geen meter
toch hou ik van het geluid.
dat zou ik wel passen vinden op m'n derbi gpr
maar zo'n motor op zo'n gpr zal niet veel geven denk ik.
zijn er dan andere manieren om ongeveer hetzelfde zware geluid te bekomen?

ik begrijp niet goed hoe die 50cc's van viertaktmotor en 50cc's van tweetaktmotor zo'n verschil kunnen uitmaken qua geluid, wie kan dit even uitleggen?

bedankt




http://www.derbi-clu.../viewtopic.php?t=316

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 28-3-2007 om 23:20 uur.
 

Dit topic is 3044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved