Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42082 - Lui blok?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2928 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
28-3-2007 22:35 |
Posts: 5327 |
volgens mij is zo'n blok alleen wat dichtgekoold. hadden keer auto van oude man, die we als crosauto gebruikte, was in het begin ook beetje tam, maar was zo over
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 28-3-2007 om 22:37 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
dirtbag |
28-3-2007 23:10 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
mwah vind ik nog niet overtuigend te vergelijken met een trekker die 10 uur achter elkaar zen vermogen moet overzetten bij een snelheid van 2km/u bijv. dus zonder enige rijwindkoeling
ugh, ook trekkers hebben nagenoeg altijd vloeistof koelingn dus de rijwind zal wel niet uitmaken.
voor een diesel auto is het niet ongebruikelijk om soms even een blokje om te blazen VOOR de roetmeting, gaan ze er meestal een stuk soepeler doorheen.
grofweg kun je drie groepen rijders hebben.
Sloom, Middel, hard.
De slome rijders (vaak oudere mensen) hebben een auto die niet veel rijdt en die dan ook nauwelijks wordt belast. deze blokken slippen dicht, omdat deze nooit echt lekker warm worden, (zelfs niet als je 120 op de snelweg gaat rijden, Dat heeft maar 10 tot 15 kw nodig) als het niet te lang heeft geduurt kun je deze losbranden, door even met beleid te gaan raggen. als het 10 jaar heeft geduurt is het waarschijnlijk echt knudde. ook al hebben ze al hun beurtjes gehad.
de middelmatig rijder, soms sloom soms even doortrekken, dat zijn haast de mooiste auto's, maar hebben vaak gebruikssporen.
Harde rijders, deze rijders slijten hun auto weg, de motor maakt vaak al toeren voordat deze echt op temperatuur komt en de slijtage neemt hierdoor toe. ook is het zo dat slijtage in direct verband staat moet de zuigersnelheid en dus het toerental. Persoonlijk val ik het meest onder deze groep als ik m'n eigen auto rij.
Als je een auto koopt uit de slome groep, en je wilt hard rijden, kun je het direct doen, je hebt daarbij veel kans dat je onderdelen moet gaan vervangen (de koppakking is inderdaad een eerste idee)
Je kunt ook eerst middelmatig gaan rijden, zeg, voor zo'n 2000 km en steeds iets harder rijden. in feite rij je dan je blok in voor jouw rijstijl. en niet alleen je blok maar ook remmen etc etc.
Dit heeft tevens als voordeel dat je steeds verder de grens kunt leggen en goed leert waar de harde grens van je auto is, voordat je met 120 tegen een boom parkeerd
mvg
db
|
|
|
|
Barrel |
28-3-2007 23:30 |
Posts: 493 |
Bij inrijden van nieuwe cilinder is het ook merkbaar. als je de eerste 1000 km de brommer niet is echt op zijn staart trapt is hij gewoon niet zo snel als een brommer die wel fel is ingerede. alleen is het heel moeilijk om het evenwicht te vinden tussen fel inrijden en te fel inrijden met als gevolg dat de cilinder hard gaat slijten. ik spreek uit ervaring met mijn vorige blok + cilinder aangezien een vriend van mij dezelfde cilinder + uitlaat + carburateur had. en die van mij was na het inrijden toch echt sneller.
|
|
Maar dat is mijn mening... |
|
KaWaReZ |
28-3-2007 23:55 |
Posts: 20582 |
inrijden met 2 man
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mtx_owned |
29-3-2007 11:53 |
Posts: 2183 |
Maar wat zouden jullie dan aanraden als 25 kW motor? Liefst heb ik racer. Ik heb er ook al naar gezocht maar kan niet echt 25 kW racers vinden behalve die 125cc ers 2takt enzo maar dat wil ik niet, moet gewoon een redelijk felle 4takt zijn op 25 kW
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2007 12:08 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
Maar wat zouden jullie dan aanraden als 25 kW motor? Liefst heb ik racer. Ik heb er ook al naar gezocht maar kan niet echt 25 kW racers vinden behalve die 125cc ers 2takt enzo maar dat wil ik niet, moet gewoon een redelijk felle 4takt zijn op 25 kW
kawa zx4r
kawa zx6r
suzuki sv650
honda cbr600
dit zijn de meest gangbare 25KW gemaakt reezers.
beter kijk je HIER
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 29-3-2007 om 12:21 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mtx_owned |
29-3-2007 12:21 |
Posts: 2183 |
zoals gezegd werd is dan dat de kawa zx4r de beste oplossing is in verband met dat luie motorblok gedoe. Dus bij een zx4r heb je minder snel een lui motorblok dan bij de zx6r??
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Bruuns |
29-3-2007 12:28 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
zoals gezegd werd is dan dat de kawa zx4r de beste oplossing is in verband met dat luie motorblok gedoe. Dus bij een zx4r heb je minder snel een lui motorblok dan bij de zx6r??
kdenk dat dat nog wel meevalt.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Jurgen |
29-3-2007 12:28 |
Posts: 1334 |
Dit heb ik ooit eens gedaan met een DT en dat werkte best.. (als ik straks een nieuwe auto heb zal ik dat ook gaan doen.. )
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
inrijden met 2 man
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
killerbee |
29-3-2007 12:37 |
Posts: 746 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
zoals gezegd werd is dan dat de kawa zx4r de beste oplossing is in verband met dat luie motorblok gedoe. Dus bij een zx4r heb je minder snel een lui motorblok dan bij de zx6r??
Of je haalt gewoon een zx6r, lat hem begrenzen @ 25 kw, meet dat en je maakt er een uitdraai van voor de verzekering en shit. Dan sloop je de begrenzers er weer uit en rijd je lkkr full power . Ik ken zat mensen die dit hebben gedaan en die nooit last hebben gehad van wouten die er ook maar iets over vroegen
|
|
|
|
mtx_owned |
29-3-2007 12:44 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-3-2007 12:53 |
Posts: 10835 |
leswagens zijn ook altijd lui, komt gewoon omdat er nooit fatsoenlijk toeren mee worden gedraaid.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mblover |
29-3-2007 12:59 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
maak een ongeluk en je bent zo nat als de tering
Dat is met de brommer ook.
Alleen uitdraai is illegaal, beter laat je hem 25kw op kenteken zetten.
Daarna kan je evt opvoeren, maar dan moet je geen brokken maken.
edit:
en ik denk dat het voor 2 jaar snel zat is hoor, ook op 25kw.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 29-3-2007 om 13:00 uur.
|
|
|
|
mtx_owned |
29-3-2007 13:05 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Dat is met de brommer ook.
Alleen uitdraai is illegaal, beter laat je hem 25kw op kenteken zetten.
Daarna kan je evt opvoeren, maar dan moet je geen brokken maken.
edit:
en ik denk dat het voor 2 jaar snel zat is hoor, ook op 25kw.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 29-3-2007 om 13:00 uur.
ja daarom.
En een ongeluk zit echt in een klein hoekje, heb er nu al 2 gehad, 1 was gewoon een aanrijding, verder nix speciaals, maar de andere werd ik geschept door auto en was serieuzer, wout wou ook mijn brommer meenemen om te testen, maar moetsen ze eerst in orde maken dat ie t weer deed, en toen namen ze m maar niet mee.
wat ik wil weten is gewoon of begrenzen slecht is voor zo'n zx4r of zx6r. Is toch maar voor 2 jaar dan, en daarna zou de begrenzing eraf kunnen. Voor 2 jaar zal t toch niet zo slecht zijn voor de motor ofwel??
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 29-3-2007 om 13:08 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
29-3-2007 18:41 |
Posts: 2183 |
??
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Dit topic is 2928 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|