Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Lui blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42082 - Lui blok?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 28-3-2007 21:51 Print topicpost

Posts: 20579
Wat is een lui blok en waarom?

nav discussie:
http://www.brommerfo.../showtopic/41503/141

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 28-3-2007 om 21:52 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

MT70-nolimit 28-3-2007 21:53 Print reply

Posts: 4322
Een lui blok is een motorblok met eigenschappen die onstaan door gebruik zonder dat de motor op zijn bedrijfstemperatuur komt.
Symptomen:
Het motorblok is van binnen vettig, veel koolresten.
Zuigerveren hebben een stootrand, die een gevaar kan vormen bij het WEL intensief gebruiken van het blok.
 
gaat lang goed
stoeptegel 28-3-2007 21:54 Print reply

Posts: 3085
Hmm lees het net ff.
Maar wij hebben het vroeger ook gehad,met een opel kadett die ook van een ouder echtpaar is geweest.Ding was ook niet vooruit te branden,ook als je het vergleek met andere opel kadetts die dezelfde motor hadden enz.
 
80 cc ownatsj
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2007 21:56 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Een lui blok is een motorblok met eigenschappen die onstaan door gebruik zonder dat de motor op zijn bedrijfstemperatuur komt.
Symptomen:
Het motorblok is van binnen vettig, veel koolresten.
Zuigerveren hebben een stootrand, die een gevaar kan vormen bij het WEL intensief gebruiken van het blok.


maar ..
het verschil tussen een blok wat altijd gewoon op bedrijfstemperatuur is geweest en een blok wat altijd flink heeft moeten trekken is ook goed te merken .

spul wat altijd zwaar werk heeft gedaan trek harder en heeft meer vermogen .


en als je gaat trappen met een blok wat altijd rustig heeft gelopen ligt in no time je koppakking eruit .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2007 om 21:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
agent orange 28-3-2007 21:56 Print reply

Posts: 1180
zal wel een duur grapje zijn om dat allemaal op te knappen. ze zeggen wel altijd dat het goed is om een auto van een ouder echtpaar/vrouwtje oid te kopen, maar eer zitten dus wel degelijk nadelen aan vast
 
KaWaReZ 28-3-2007 21:56 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


tuimelen vd zuiger , inslijten vd nokken/kleppen , computer zal nooit zijn toeren draaien , materiaal wordt stijf .

maja dit is gokken , ik heb nu even geen zin om mijn boeken erbij te pakken en het op te zoeken .

dit weet ik iig 100% zeker :

van altijd rustig rijden word een blok tam

OF van altijd zwaar trekken wordt een blok fel ..

iig als je beetje met waterrem gaat testen kun je bij trekkers vaak direct zien welke heeft moeten brullen en welke op zijn sloffen heeft gelopen .


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



klopt gewoon hoor
altijd rustig rijden word een blok tam

of altijd zwaar trekken wordt een blok fel ..

iig als je beetje met waterrem gaat testen kun je bij trekkers vaak direct zien welke heeft moeten brullen en welke op zijn sloffen heeft gelopen .


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2007 om 21:27 uur.




 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MT70-nolimit 28-3-2007 22:00 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]

iig als je beetje met waterrem gaat testen kun je bij trekkers vaak direct zien welke heeft moeten brullen en welke op zijn sloffen heeft gelopen .


Klopt maar is imho niet te vergelijken met een motor/auto omdat die geen werk verrichten waarbij de belasting zo continu zwaar is.
 
gaat lang goed
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2007 22:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Klopt maar is imho niet te vergelijken met een motor/auto omdat die geen werk verrichten waarbij de belasting zo continu zwaar is.


niet lineair te vergelijken .

maar gevolgen en oorzaak van lui blok zullen toch wel sterke oveenkomsten hebben .

k bedenk me net btw dat bij een lui blok verstuivers vervangen vaak al snel veel scheeld .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 28-3-2007 22:03 Print reply

Posts: 8825
ik heb hier ook ff een vraagje over, namelijk: hoe zit dat met 2 takt's? ik weet dat die kunnen verkolen ed. maar kan je ook een luie 2takt hebben dus niet 1 die gewoon niet vooruit wil omdat de uitlaat dichtgeslibt zit door het langzame rijden
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
KaWaReZ 28-3-2007 22:04 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Klopt maar is imho niet te vergelijken met een motor/auto omdat die geen werk verrichten waarbij de belasting zo continu zwaar is.



overbeladen en redelijk doortrekken (stoplichten)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2007 22:05 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik heb hier ook ff een vraagje over, namelijk: hoe zit dat met 2 takt's? ik weet dat die kunnen verkolen ed. maar kan je ook een luie 2takt hebben dus niet 1 die gewoon niet vooruit wil omdat de uitlaat dichtgeslibt zit door het langzame rijden


jah , dichtgekoolde uitlaat(poort) knijpt het vermogen aanzienlijk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



overbeladen en redelijk doortrekken (stoplichten)


je hebt bedrijven waar de trekkers niet zijn meegegroeid met het materiaal , deze trekkers staan voor wagens/machines die eigenlijk te zwaar zijn . de manier waarop een motorblok dan op de kloten krijg is niet helemaal te vergelijken met af en toe overbeladen zijn en snel optrekken .

nu zijn trekkerblokken wel meer gebouwd om flink te moeten werken
als autoblokken die eigenlijk altijd groter zijn dan nodig is met een auto . dus niet gemaakt is om altijd het onderste uit de kan te halen .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2007 om 22:08 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rubbert 28-3-2007 22:06 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



overbeladen en redelijk doortrekken (stoplichten)



ja maar dat is iets heel anders dan dat je een trekker hebt die zich een paar dagen lang helemaal stuk trekt voor een zware ploeg zonder veel te schakelen ed
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
MT70-nolimit 28-3-2007 22:06 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



overbeladen en redelijk doortrekken (stoplichten)

mwah vind ik nog niet overtuigend te vergelijken met een trekker die 10 uur achter elkaar zen vermogen moet overzetten bij een snelheid van 2km/u bijv. dus zonder enige rijwindkoeling
 
gaat lang goed
rubbert 28-3-2007 22:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah , dichtgekoolde uitlaat(poort) knijpt het vermogen aanzienlijk



nee ik bedoel of je een 2 takt ook lui kan maken (dus niet dat je een uitlaat dichtkoold), dat het echt het blok is wat lui is
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
MT70-nolimit 28-3-2007 22:08 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



nee ik bedoel of je een 2 takt ook lui kan maken (dus niet dat je een uitlaat dichtkoold), dat het echt het blok is wat lui is

een 2t word juist minder lui met een kool laag in de kop :P, de squish wordt kleiner, dus hij gaat detoneren
 
gaat lang goed
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2007 22:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

een 2t word juist minder lui met een kool laag in de kop :P, de squish wordt kleiner, dus hij gaat detoneren


mwa , eerst zal de laag een ruw oppervlak geven waardoor de spoelingen/wervelingen minder ideaal zullen zijn .

voor straatgebruik te verwaarlozen denk ik .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved