Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 24mm mikuni goed voor 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4204 - 24mm mikuni goed voor 125cc
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda125cc 10-6-2002?00:03 Print topicpost
Posts: 130
ik heb een 24 mm mikuni op mijn 125cc athena met
110cc homoet
nu is de vraag is die 24mm te doen eigenlijk met een 125cc
wan de meeste van jullie hebben boven de 24mm
en welke snel heid haal ik hier mee
 
brullen met die spullen

Martijn 10-6-2002?00:13 Print reply
Posts: 10000
volgens mij kan 24mm best wel op een 125cc...alleen is het niet optimaal he...de meesten zitten geloof ik rond de 32mm...

ik weet echt niet hoe hard je gaat...hangt van je twv en complete setup af...luchtweerstand, banden...dat soort shit.. zal denk ik zeker wel boven de 110 legge...maar das logisch
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rens 10-6-2002?00:21 Print reply

Posts: 6863
maximaal 28mm erop zetten 24 mm is gewoon goed als je groter al 28 mm erop zet kan je onder de 5000 toeren geen vol gas geven dan is de luchtsnelheid te laag en mengt ie niet goed en gaat ie verzuipen enzo.
 
achter de maan is alles beter
Blorn 10-6-2002?08:59 Print reply

Posts: 13825
125athena??

bedoel je geen autisa??
 
B3AST 10-6-2002?10:54 Print reply
Posts: 2469
Athena = eurocylindro...

ik heb een 100cc Athena LC, en steek daar ook een 24mm achter (brommer loopt nog niet) ik verwacht eigenlijk niet dat ik groter nodig zal hebben...

al die lui die op die 80 blokken met regel een 32mm knallen zijn gewoon LOMP... is totaal niet nodig je wint er niets mee...
misschien dat je met een 28mm net een stukje meer eruit kan trekken dan met een 24.. maargoed, jij heb ook 30cc meer dan ik he
 
- insane in the brain -
honda125cc 10-6-2002?12:45 Print reply
Posts: 130
hoezo zou een 32mm niet goed gaan op een 125cc
ik heb zelf een 80cc met 32mm en het is een kawa
crosser
 
brullen met die spullen
B3AST 10-6-2002?12:56 Print reply
Posts: 2469
omdat een crosser echt iets HEEL anders is als een brommertje, die cylinder zijn veeeeel extremer en kunnen dat hebben... die 80cc kawa van jou trekt veel meer vermogen dan die 125cc MB cylinders hoor!
 
- insane in the brain -
Rudy 10-6-2002?13:08 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: B3AST?

omdat een crosser echt iets HEEL anders is als een brommertje, die cylinder zijn veeeeel extremer en kunnen dat hebben... die 80cc kawa van jou trekt veel meer vermogen dan die 125cc MB cylinders hoor!


volgens mij zit op 80 crosser 28mm
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Siepie Wokkel 10-6-2002?13:10 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Originally posted by: Rens?

maximaal 28mm erop zetten 24 mm is gewoon goed als je groter al 28 mm erop zet kan je onder de 5000 toeren geen vol gas geven dan is de luchtsnelheid te laag en mengt ie niet goed en gaat ie verzuipen enzo.



daar hebbik anders geen last van gehad, met mijn 32mm op 125cc, ik kon gewoon vol uit trekken hoor, zonder dat hij verzoop, en kwam mooi op toeren, maar dan ging ie wle achterover, als je gas vol open doet
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Rick 10-6-2002?13:10 Print reply

Posts: 3788
ik heb nog een nieuwe 24mm mikuni leggen met spruitstuk, nog niet gebruikt
 
Ride like your ass is on fire!!!
Blorn 10-6-2002?14:34 Print reply

Posts: 13825
daar hebben we sales voor mnr osama
 
Rudy 10-6-2002?14:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Crossking Tha Man?

Quote:
Originally posted by: Rens?

maximaal 28mm erop zetten 24 mm is gewoon goed als je groter al 28 mm erop zet kan je onder de 5000 toeren geen vol gas geven dan is de luchtsnelheid te laag en mengt ie niet goed en gaat ie verzuipen enzo.



daar hebbik anders geen last van gehad, met mijn 32mm op 125cc, ik kon gewoon vol uit trekken hoor, zonder dat hij verzoop, en kwam mooi op toeren, maar dan ging ie wle achterover, als je gas vol open doet


Als je hem goed afgesteld heb hoeft hij ook niet te verzuipen maar 32mm op een redelijk slome 125 heeft weinig zin. Op aprilia rs 125 zit b.v. maar een 28mm cabr terwijl daar wel een stuk meer vermogen uit komt als uit een 125mb/mt/mtx. ander voordeel van een wat kleinere cabr is dat hij onderin toeren ook wat mooier loopt.

[This message is edited by rudy on 10-6-2002 14:43]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 10-6-2002?16:31 Print reply
Posts: 971
en met kleinere carb heb je betere gas reactie dus trekt sneller op! in lage versnellingen

80cc crossers hebben meestal 28, en die hele nieuwe (ktm's geloof ik) zelfs 30!! maar die dingen hebben ook een vet vermogen.

een 125euro is gewoon veel te sloom voor 32mm
 
Rudy 10-6-2002?17:15 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: dick1?

en met kleinere carb heb je betere gas reactie dus trekt sneller op! in lage versnellingen

80cc crossers hebben meestal 28, en die hele nieuwe (ktm's geloof ik) zelfs 30!! maar die dingen hebben ook een vet vermogen.

een 125euro is gewoon veel te sloom voor 32mm


ktm heeft geen 80cc.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SkaBla [Pim] 10-6-2002?18:03 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: dick1?

en met kleinere carb heb je betere gas reactie dus trekt sneller op! in lage versnellingen

80cc crossers hebben meestal 28, en die hele nieuwe (ktm's geloof ik) zelfs 30!! maar die dingen hebben ook een vet vermogen.

een 125euro is gewoon veel te sloom voor 32mm


ktm heeft geen 80cc.





toch echt KTM en toch echt 80cc

 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Sneks 10-6-2002?18:16 Print reply
Posts: 2499
de meeste 70cc cilinder rijden ongetuned al redelijk goed met een 24mm, maar deze cilinders draaien veel meer toeren dan een cilinder die op een mt/b 8 blok zit (langere slag), daarom voldoet bij een mt/b8 blok een 24mm nog steeds goed, maar bij een mbx80 blok heb je eerder een grotere carburateur nodig (heeft zelfde slag als 50 blok, dus meer toeren mogelijk). Zoek dan naar een 26-28 mm carb. , liefst vlakschuif.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 3260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved