Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help. Varioplaat Peugeot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42029 - Help. Varioplaat Peugeot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TTH-Roy 26-3-2007 18:57 Print topicpost
Posts: 16
Ik heb een peugeot vivacity sportline.

Nou is het zo dat ik alles al aan mijn scooter heb gedaan.
Ik heb er een andere uitlaat onder gezet (power one racing)

Grotere sproeier
Varioring is eruit.
En er zijn lichtere rollen ingekomen.
En het vreemde is dat het ding nog steeds niet harder als 65 gaat.
Terwijl dat een kamaraad van mij precies het zelfde heeft gedaan alleen gaat deze scooter tegen de 85 km.

Nou las ik hier en daar al dat er bij peugeot alleen een varioplaat inzit dit zal dus betekenen dat ik een ring eruit heb gehaald wat helemaal geen varioring is wat mij toch wel duidelijk een varioring leek.

De plaat zou er dan nog wel in moeten zitten.
Wat raden jullie mij aan, en hoe voer ik dit vervolgens uit.

Het 2de probleem is dat de scooter na het monteren van een nieuwe krukas wat ik overigens niet zelf uit heb gevoerd nogal is gaan trillen, de dealer vertelde mij vervolgens dat dit wel vaker voor kwam naar het opvoeren van een scooter wat ik een jaar terug nog wel geloofde maar inmiddels niet meer.

Natuurlijk ben ik hier nu al veel te laat mee en zou dit graag verholpen zien, heeft een van jullie hier ervaring mee ???
Zo ja help me a.u.b.

MVG,
TTH-Roy
 

- Han - 26-3-2007 19:00 Print reply

Posts: 9667
in een peugeot zit idd geen ring. Ik weet niet wat je er dan wel uit hebt gehaald, maar doe dat maar weer trug en probeer het nog een keer. Op zo'n scootersite staat wel ergens een foto van welke plaat dat is.

btw, de (peugeot) fox van ons gaat nou 70 met een technigas uitlaat en dies verder nog begrenst en alles, dus vind het ook een beetje gek
 
<10.000 posts
mtlover 26-3-2007 19:27 Print reply

Posts: 2372
Maakt eerst eens een paar foto's..

edit:
Quote:
Voor Peugeot

Stap voor stap de varioplaat verwijderen:

Stap 1: verwijder je carterkap hij zit meestal vast met meerde bouten. die bouten die moet je losdraaien met behulp van een imbussleutel of met een dopsleutel

Stap 2: verwijder de bougie met een bougie sleutel, en draai de zuigerstop erin. Doe dit niet als je met het vijltje oid werkt, maar plaats deze tussen je starterkrans en vliegwieltanden, zodat deze goed vast zit, hou deze goed vast als je de moer losdraaid.

Stap 3: nu ga je weer naar de je carter gedeelte. je ziet in je carter twee ronde gedeeltes zitten (eentje links en eentje rechts) je hebt de linker nodig.
(op de ronde schijf die wij bedoelen zie je kartels zitten.) in het midden van die schijf zie je een moer zitten draai die moer doormiddel van een dopsleutel eraf (TIP: draai eerst deze plaat zachtjes naar links totdat je niet meer kan, dit voorkomt beschadigingen aan je zuiger).
nu kun je de schijf eraf trekken.

Stap 4: nu zie je je vario zitten. Haal deze eraf, en kijk naar de achterkant

(IMG:http://members.lycos.nl/tunedscoots/forum/uploads/post-23-1101926853.jpg) zo ziet hij eruit als de varioplaat er nog opzit

(IMG:http://members.lycos.nl/tunedscoots/forum/uploads/post-23-1101926740.jpg) en zo als ze eraf is


Stap 5: installeer alles nu weer terug:
1. vario er terug opzetten (oppassen dat je gewichtjes er niet uitvallen)
2. schijf terug op je de as---> moer terug op de as (TIP: draai eerst deze plaat zachtjes naar rechts totdat je niet meer kan, dit voorkomt beschadigingen aan je zuiger).
3. karterkap weer terug erop.---> alle bouten terug zetten.
4. zuigerstop eruit---> bougie er weer terug in.(vergeet niet de zuigerstop eruit te halen VOOR dat je hem start!!! als je dit niet doet, zal je je cilinder beschadigen)


edit2: gebruikt GEEN zuigerstop!

http://www.scooter-f...wthread.php?t=123659

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 26-3-2007 om 19:33 uur.
 

Dit topic is 10238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved