Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - blokolie dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42011 - blokolie dt50mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 25-3-2007 21:26 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
Er zit nog maar heel weinig blokolie in mijn blok terwijl ik 4 maanden terug ofzo hem helemaal bijgevuld had. Ook rookt mijn dt redelijk en komt er wat benzine of olie mee uit de uitlaat( is niet veel gewoon hele kleine spettertjes). Is het nu zo dat mijn blokolie waarschijnlijk naar mijn cilinder toe kan?? Zo ja, is er dan een kering kapot ofzo?? En welke kering is dat dan en moet ik heel het blok open halen om die te vervangen??
 

Teunis 25-3-2007 21:47 Print reply

Posts: 1073
-krukaskeringlek???
- aftapdop gaar?
- te rijk afgesteld
- of een keering aan de buitenkant van je blok, kickstarte,koppelingsstift etc..
 
Sj_dt 25-3-2007 21:50 Print reply
Posts: 886
aftatdop gaar?? bedoel je de bout aan de onderkant van het blok?? nee het blok lekt niet. Hoe kan de kering van de kickstarter of koppelingsstift ervoor zorgen dat er olie in mijn cilinder komt? die zijn iig niet lek. Te rijk afgesteld lijkt me ook niet en dan kan ik nog niet verklaren dat de olie in het blok er niet meer in zit.

Het is wel zo dat er een powerfilter op zit, omdat er iets mis is met mijn originele, ik denk niet dat dat wat scheelt maar je weet maar nooit dus zeg ik het ff
 
Sj_dt 25-3-2007 21:51 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
-krukaskeringlek???
- aftapdop gaar?
- te rijk afgesteld
- of een keering aan de buitenkant van je blok, kickstarte,koppelingsstift etc..



Hoe kan ik checken of de krukaskering lek is??
Om deze te vervangen moet ik dan heel het blok openhalen??
 
-Bassie- 25-3-2007 21:55 Print reply

Posts: 6617
krukas keering bij koppeling kan je vervangen door:

je koppeling er af te halen.

dat is gewoon je carterdeksel er af.

4 boeten van je koppelings platen dan 1 moer er af.

dan zit op je vliegwiel nog een tandwieltje.

deze haal je los.

en dan schuif je alles er af.

en dan zit daar je keering.

deze kan je er makkelijk uit halen door 2 parkers er in te draaien en dan met punttang er uit trekken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sj_dt 25-3-2007 22:39 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
krukas keering bij koppeling kan je vervangen door:

je koppeling er af te halen.

dat is gewoon je carterdeksel er af.

4 boeten van je koppelings platen dan 1 moer er af.

dan zit op je vliegwiel nog een tandwieltje.

deze haal je los.

en dan schuif je alles er af.

en dan zit daar je keering.

deze kan je er makkelijk uit halen door 2 parkers er in te draaien en dan met punttang er uit trekken.


parkers??

 
Timofzo 25-3-2007 22:48 Print reply

Posts: 213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


parkers??



"Zelftap" schoefjes

Dit bericht is gewijzigd door Timofzo op 25-3-2007 om 22:50 uur.
 
Sj_dt 25-3-2007 22:56 Print reply
Posts: 886
maar hoe kan ik checken of die kering ook daadwerkelijk lekt?? En is dat de enige kering die tot dat probleem kan leiden??
 
daanmtx 26-3-2007 0:19 Print reply

Posts: 3759
kun je nauwelijks checken, maar ik ga er zo van uit dat dit het geval is, en vervangen is niet zo kostbaar verder.
 
Honda VFR400R
Sj_dt 26-3-2007 16:29 Print reply
Posts: 886
en is dit ook niet heel erg moeilijk?? en parkers heb ik geen?? kan ik het anders oplossen?
 
-simon- 26-3-2007 16:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
en is dit ook niet heel erg moeilijk?? en parkers heb ik geen?? kan ik het anders oplossen?


parkers zijn gewoon de schroeven die je ook altijd in het hout draait. als je ze zelf niet hebt heeft de buurman ofzo ze wel.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
cmtheman 26-3-2007 17:06 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
en is dit ook niet heel erg moeilijk?? en parkers heb ik geen?? kan ik het anders oplossen?


dit is heel simpel vervangen, olie eruit, kap eraf, gewoon alles loshalen wat voor je kering in de weg zit, onthouden hoe het zat, en 2 parkers in de kering schroeven (haal bij bouwmarkt en vraag erom) en dan een nieuwe halen, opening voor kering schoonmaken, kering invetten en erin drukken (wel recht!)
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved