Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 80 ori tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 569 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42 - 80 ori tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 27-4-01?22:00 Print topicpost
Posts: 4176
hoe maak ik een ac mb 8 80 cc cilinder snel?
het is een ori 78 cm3 cilinder.
bij de 8000 toeren moet ik over schakelen,en bij de 9000 is het uit met de pret.
in vrij draait ie 11000 toeren.
ik wil trekkracht inleveren en toeren/snelheid bovenin ervoor trug krijgen.compressie vindt ik niet belangrijk
dus ik dacht aan;extra pakkingen eronder en uitlaatpoort wat omhoog veilen.verder ga ik de spoelpoorten in het carter wat uitfrezen en het carter zelf wat polijsten.het blok moet toch uit elkaar.
iemand sugesties.vooral iemand die ervaring heefd met een 80 cc luchtgekoelde mb8 cilinder.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

verwijderd 27-4-01?22:33 Print reply
Posts: 4082
aux poorten boren!
 
Dan the man 28-4-01?00:10 Print reply
Posts: 152
Juist!
Poorten boren!
Je moet juist niet zo kortzichtig kijken van ik hoef niet veel compressie en ik hoef niet veel trekkracht want juist hoe meer kracht hoe zwaarder je tandwiel verhouding kan en hoe harder je juist rijdt!
Maar gewoon een Proma MB uitlaat erop zetten, spoelkanalen (aux intake ports) boren en je inlaat wat groter frezen. Uitlaat poort zou je ook iets bij kunnen werken en de rand tussen de spoelpoorten gezien vanaf de onderkant van de cilinder kun je wat aanscherpen.
Weet wel dat deze cilinder helemaal gietijzer is en dat je daardoor dus UREN lang staat te kloten. Ik zou gewoon voor 290 gulden een 125cc Euro kopen, die lopen altijd wel lekker
 
Weer terug op de Honda!
verwijderd 28-4-01?10:00 Print reply
Posts: 4082
hehe, ik zit nooit aan de uitlaat poorten, ja mischien hooguit polijsten, ik houd wel van kracht onderin, want die hoge toeren, word ie veel te heet met crossen
 
MB50TUNED 28-4-01?11:44 Print reply
Posts: 1054
uitlaatpoort verhogen is nog altijd de beste manier voor meer toeren krijgen. Tenzij je speciaal gereedschap hebt. Maar je powerband zal smeller worden en je verliest kracht bij lage toeren. Je zal ook een uitlaat moeten hbben die goed werkt bij de aangepaste cilinder en die meer toeren kan draaien. Het kan je wel je cilindr kosten. En carter polijsten, vergeet het maar, dat is langzamer, mengsel wervelt minder en mengt ook minder.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 28-4-01?14:07 Print reply

Posts: 14825
Quote:
En carter polijsten, vergeet het maar, dat is langzamer, mengsel wervelt minder en mengt ook minder.

Hierover zijn de meningen verdeeld, net 'n topic over geweest...
 
MB50TUNED 28-4-01?15:47 Print reply
Posts: 1054
Dat andere topic was over spoelgangen. Maar over carter polijsten zijn de meningen niet verdeelt. Tuners zijn het erover eens dat het zinloos is. Carter NIET polijsten. Maar ach als jullie het willen doen ga je gang, maar ik heb gewaarschuwd.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 28-4-01?19:25 Print reply
Posts: 2469
Hmmm opzich zit er wel wat in, als je je carter poleist, dan haal je zoveel mogelijk turbulentie uit de stroming... dus wordt je mengsel ook wat minder doormekaar gehusseld, maaruh, doet de carburateur dat al niet genoeg?
ik weet ut niet, opzich wel intressant
 
- insane in the brain -
Al!eN 28-4-01?19:30 Print reply
Posts: 94
ik heb al een keer een 80cc uitgevijlt en hij liet echt perfeckt
hij trok in elke versneling tot de 13.000 tpm en hij trok mijn 125cc euro er uit met optreken

dit had ik er aan gedaan

-bij de inlaat frees je die 4kante rand weg
-dan maar je de inlaat zelf aan bijde kante 5mm breder
-en met boor 12mm boor je gaaten van de inlaat naar de spoelpoorten
-de spoelpoorten zelf niks aan doen
-de uitlaat poort maar je tot een hoogt van 25mm van boven aan de cilnder en aan bijde kanten 3mm breder
- en de zuiger maak je een gaat in zo breed als de inlaar en dan iets onder het miden

en dan met een 24mm/28mm en een 80cc proma kun je zo een top van rond de 120/130 halen maar dan heb je wel een 6bak nodig want ander schakel je buiten de power band maar met een vertander van 13/38 en 6bak loopt het rond de 110 en tot zijn 3 bij het over schaken komt je voor wiel los

voor plaatje moet je hier kijken [url]http://www.hondamb5.homestead.com/[/url]
 
Rens 28-4-01?19:46 Print reply

Posts: 6863
uitlaatpoort maximaal 36,5mm breed en maximaal 26mm van de bovenrand en de aux ports met maximaal boor 11 beter 10 anders raak je de tap einden en de inlaat aan alletwee de kanten 5mm breder en het blok uit het inlaat kanaal frezen zodat er een 4kleps in past.
 
achter de maan is alles beter
70malossi 28-4-01?21:04 Print reply
Posts: 4176
je snapt het niet dann.
ik wil het zo afstellen dat mijn brommer met normaal optrekken,op de rollenbak niet boven de 55 km/h uitkomt,zoals bij mijn 70 mal het geval was.dat berijk ik door de comprssie te verminderen in combinatie met mijn prestigio/techno mb uitlaat.alleen daarom gaat het met die compressie.ik heb geen trekkracht nodig alleens snelheid
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
MartinPELT 11-9-2003 16:56 Print reply
Posts: 46
Trekken is ook vet hoor
 
anders blaat je ff....

Dit topic is 1433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved