Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vastloper op blok, weinig toeren en nog wat info

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4198 - Vastloper op blok, weinig toeren en...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 9-6-2002?20:25 Print topicpost

Posts: 8499
Ik had het blok van m'n MTX gereviseerd, toen ook maar meteen m'n 6bak erin gezet.. Blokje weer dicht, eronder gehangen (veel werk vond ik), starten, toen maakte m'n mtx nog maar 2000 toeren in z'n vrij. Ik std grondplaat helemaal op z'n vroegst gezet, 4000 toeren.. toen maar weer men oude kapotte, afgebroken grondplaat er onder geschroeft, had ik met reviseren vervangen door een nieuwe die niet afgebroken was. Die ontsteking zo gezet dat de boutjes nog net de grondplaat raakten, maakte 6500 toeren.. nog niet veel dacht ik he.. maar genoeg om fftjes een testritje te maken.

ik rijd hier weg, testritje ging de eerste 2 minuten goed op wat vage dingen na.. zo leek het of mijn ketting overschoot, maar dat was niet.. elke keer ff vrij uit z'n eigen, dan weer pakken, toen begon het achterwiel te slippen als een gek.. ik dacht dat ik een vastloper had en dus kneep ik de koppeling in (want ik reed toch ongeveer 60), dat had geen nut want hij bleef nog als een gek slippen, niet gevallen trouwens (blij dat ik cross (-: )
toen ik stil stond kon ik hem niet starten, toen heb ik hem even laten staan, wat voor en achteruit geduwd, toen wou hij weer starten, (in z'n vrij), cilinder maakte geen gekke geluiden dus daarop was hij niet vastgelopen was mijn conclusie.. ik dacht: als ik nu eerst maar eens zorg dat ik thuis ben, hoef ik minder ver naar huis te duwen als hij dadelijk weer vastloopt he.. onderweg naar huis was hij nog 3x gaan slippen, toen weer stoppen, weer starten en weg vervolgen.. toen was ik 4 meter van de poort hier af, weer achterwiel vast he.. toen maar met slippend achterwiel in de garage gezet.

Onder het rijden hoorde ik ook van allerlei gekke geluiden uit m'n blok trouwens.

Toen blokje er onder uit gehaald, weer open (ai krukaslagers waren net nieuw) en toen bak uit elkaar gehaald. Wat bleek nu? er was een borgveertje losgeschoten en de tandwielen van de 3-4 op de secundaire as waren tegen het tandwiel van de 4 op de primaire as aangelopen. De helft van de tandjes miste de kant waar hij het andere tandwiel raakte. Dus 1/4 van het totaal aantal tandjes van die tandwielen miste. Toen heb ik die tandwielen eruit gehaald, nieuwe borgveertjes gehaald, nieuwe tandwielen gehaald en nieuwe lagers, nu weer in elkaar gezet en hij doet het weer goed.. alleen nog steeds maar met 6500 toeren, in zen 1, 2, 3 maakt hij er 7000, in zijn 4 en 5 dus 6500 en in z'n 6 zakt hij helemaal weg naar 2000..

Ondertussen ben ik er achter dat het komt omdat de onsteking nog steeds te laat is, omdat ik een MT vliegwiel op een MTX-sh watergekoeld 80blok heb en daar verschil in zit ofzo... zoek dus een nsr/mbx/mtx-sh vliegwiel maar dat terzijde, hoort in een ander forum
 
Members zijn vervelend :-|

-SpengaMotors- 9-6-2002?20:50 Print reply
Posts: 592
naadje voor :a je,wel beter at je nu een 6-bak hep
 
B3AST 9-6-2002?22:02 Print reply
Posts: 2469
Jaah ik weet wat je allemaal bedoelt...

dat met die bak heb lude ook gehad, en dat met die ontsteking hebbik zelf ook last van, want khep een MBX blok met een MT5 vliegwiel....

in princiepe vonkt dat prima, alleen omdat bij een NSR/MBX?MTX-sh blok de cylinder veel rechterop staat dan bij een MT/MB blok, is het ontstekingstijdstip dus eerder (krukas draait tegen de klok in)
wat je dus moet doen is al je bouten van je grondplaat ff eruit halen grondplaat los, bouten los erin doen, en dan die ontstekingsplaat een kwart slag met de klok mee draaien en erin duwen, vervolgens terug tegen de bouten aan en dan de bouten vast draaien zodat ie klemt zegmaar... dan staat ie extreem vroeg (reed met mn MT sowieso al zo ) en dan heeft ie een goed ontstekings tijdstip om goed hoge toeren te halen voor jou blok...

mijn NSR sputterde eerst ook als een mongool omdat ik een MT vliegwiel erop heb, maar als het goed is is dat reeds opgelost (moet het nog testen) DirkJan rijdt namelijk op dezelfde manier met een MT vleigwiel en die NSR van hem gaat echt wel HEEL erg hard, dus het moet geen probleem zijn

[This message is edited by B3AST on 9-6-2002 22:08]
 
- insane in the brain -
Martijn 9-6-2002?22:51 Print reply
Posts: 10000
ehhh biest...volges mij heeft et er nix mee te maken dat de cilinder meer rechtop staat....de spie staat gewoon anders bij een mt ten opzichte van het bdp ofzo....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 9-6-2002?22:54 Print reply
Posts: 2499
ligt wel aan cil stand t.o.v. blok, niet aan plaats spie, die is gelijk
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 9-6-2002?22:53 Print reply
Posts: 2469
de spie staat utzelfde...
en omdat de spie dus zegmaar bij een NSR/MBX/MTX-sh blok het punt van ontsteking eerder berijkt dan bij een MT/MB blok, zitten de magneten in een NSR/MBX/MTX-sh vliegwiel een beetje verschoven ten opzichte van een MT/MB vliegwieltje....

dus als je een MT/MB vliegwiel op een NSR/MBX/MTX-sh blok rost, krijg je het effect dat ie gewoon te laat ontsteekt, en moet jedie grondplaat er anders in rammen, dan doet ie het prima....

anyways... HOE het ook komt... het komt erop neer dat als je je grondplaat extreem ultra vroeg erin ramt zoals ik beschreeft dat ie dan wel goed moet lopen... en dat willen we berijken nietwaar?

[This message is edited by B3AST on 9-6-2002 22:57]
 
- insane in the brain -
Neonlampje 9-6-2002?23:01 Print reply

Posts: 14825
hmm je raad nooit wat bij Rossi-kerel's krukas als spi werd gebruikt!!!

een afgezaagt stukje tapend!!!
Superlomp, maar werkt wel
 
Hier_ben_ik - Administrator 10-6-2002?07:30 Print reply

Posts: 8499
mooi, idee van grondplaat helemaal voor de ophanging neerplanten had ik ook al gehad, nog niet uitgevoerd, ga ik vanmiddag maar is proberen...

en ik was nog iets vergeten te zeggen:

IK HEB MIJN MT VERKOCHT
donderdag avond ga ik hem wegbrengen.. vanmiddag nog ff wat foto's van schieten want het is toch weer een stukje leven he: de eerste brommer waarmee ik legaal rondgetoerd heb...

maar goed.. heb hem voor 600 euro verkocht, mt was helemaal 100% goed, alles gereviseerd, opnieuw gespoten, nieuw zadel, ketting, tandwielen, zuiger, cilinder uitgehoond (70imi), blok gereviseerd, nu 4bak, twin air filter, 12mm keihin, euh.... nieuwe voorvorkkeerringen.. echt dat ding was goed maar met 600 euro heb ik niet veel bij hoeven leggen en nu ga ik mijn mtx helemaal perfect maken (-:
en die verkoop ik niet voordat ik 100 ben denk ik..


[This message is edited by Hier_ben_ik on 10-6-2002 07:35]

[This message is edited by Hier_ben_ik on 10-6-2002 19:01]
 
Members zijn vervelend :-|
B3AST 10-6-2002?10:50 Print reply
Posts: 2469
Whehehehee we share same thoughts
and engines
 
- insane in the brain -
solidsjakie 10-6-2002?10:56 Print reply

Posts: 2291
NSR wil gewoon hard, net als alle honda's en schakels(er is altijd uitzondering, il . Origineel loopt niet hard :( . Maar dat word 70malossi, maar dat word sparen, moet ook nog op vakantie naar terschelling
 
Hier_ben_ik - Administrator 10-6-2002?17:28 Print reply

Posts: 8499
Nou, ik heb dat dus geprobeerd met de ontsteking nog voor de ophangpunten zetten, scheelt niets... ga van de week ff gewoon een nsr vliegwiel halen.. kijken of dat scheelt.. en als het niets scheelt schup ik hem :p
 
Members zijn vervelend :-|
B3AST 10-6-2002?18:16 Print reply
Posts: 2469
HMMMM vreemd... mayb moet je hem NOG vroeger zetten... zoiets had ik zelf ook al ingedachten mocht het niet werken, met mecano ofso
 
- insane in the brain -
Pingu 10-6-2002?18:30 Print reply
Posts: 1842
werkt dat nou echt????? een kwart slag da is toch mega vroeg lijkt mij?? anders wil k het ook weleens proberen, kweet nog een mt te staan
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 11-6-2002?00:09 Print reply
Posts: 10000
ow zo...ik dacht dat de grondplaten gelijk zaten..ow wacht...die zitten bij mt en mtx ofzo dus wel gelijk, maar dan staat de ene weer anders ten opzichte van de cilinder....

jaja...martijn snapt het wel....als je maar willllll.

[disclaimer]
aan deze uitspraak kan geen recht worden ontleend, auteur stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het uitvoeren van de beschreven praktijken in deze uitspraak
[/disclaimer]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
B3AST 11-6-2002?09:16 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Pingu?

werkt dat nou echt????? een kwart slag da is toch mega vroeg lijkt mij?? anders wil k het ook weleens proberen, kweet nog een mt te staan


mja nouhjah het werkt of het werkt niet... bij me MT liep het eerst keigoed, alleen op een dag wou die gewoon niet meer starten, en toen ik de grondplaat weer normaal 'op zn vroegst' had gezet liep die weer fijn...

maar zo extreem vroeg is wel nodig bij een MBX blok als je met een MT vliegwiel rijdt omdat de magneten in een MT vliegwiel juist erg 'laat' zitten als je hem op een MBX blok doet... en moet je dat dus compenseren door je grondplaat er zo vroeg in te crashen
 
- insane in the brain -
Blorn 11-6-2002?09:35 Print reply

Posts: 13825
misschien stomme vraag... maar zijn er niet een aantal personen geweest die bij hoog en laag beweerde dat ALLE vliegwielen van honda hetzelfde waren??

en is het zo moeilijk om aan nsr/mtx/mbx vliegwielen te komen dan??
 

Dit topic is 1256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved