Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41969 - Yamaha TZR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Salamander 24-3-2007 11:06 Print topicpost

Posts: 190
Ik ben op zoek naar wat info voor het opvoeren van een Yamaha TZR.
Op dit moment (orgineel) loopt hij gemm. 85.
Aangezien onderdelen prijzig zijn moet het in een keer goed.
Hij moet rond de 110 gaan lopen, of meer.
Iemand enig idee?

 

Japs 24-3-2007 11:09 Print reply

Posts: 1285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Ik ben op zoek naar wat info voor het opvoeren van een Yamaha TZR.
Op dit moment (orgineel) loopt hij gemm. 85.
Aangezien onderdelen prijzig zijn moet het in een keer goed.
Hij moet rond de 110 gaan lopen, of meer.
Iemand enig idee?




ander uitlaatje, veel meer power krijg je er niet meer uit ( na het compleet ontgrenzen van de brommer. )
 
FF5 - Family Force 5
jd boer 24-3-2007 11:11 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
[...]



ander uitlaatje, veel meer power krijg je er niet meer uit ( na het compleet ontgrenzen van de brommer. )



euhm 70cc ?
 
rs1sprintuhr
Salamander 24-3-2007 11:16 Print reply

Posts: 190
Waarom komt hij niet over de 12000 toeren heen?
Zo'n raceding moet toch veel meer kunnen halen?
en hoe veel scheelt het als de cath. eruitgaat en kan dat gewoon wordn gedemonteerd?
 
Royal Club 24-3-2007 11:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Waarom komt hij niet over de 12000 toeren heen?
Zo'n raceding moet toch veel meer kunnen halen?
en hoe veel scheelt het als de cath. eruitgaat en kan dat gewoon wordn gedemonteerd?


12k voor std 50cc en verder std setup is best veel imo

110?

50snel en leuke uitlaat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jd boer 24-3-2007 11:31 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


12k voor std 50cc en verder std setup is best veel imo

110?

50snel en leuke uitlaat


70cc en leuke pijp en carb , rij je ook wel 100
 
rs1sprintuhr
Salamander 24-3-2007 11:47 Print reply

Posts: 190
Mischien ben ik wat ouderwets, maar zou een resonantie -timing niet goed werken.
De versellingen zijn kort dus er moet een uitlaat zijn die het toeren gebied tussen de versnellingen moet kunnen overbruggen.
Ik heb het al eens gemaakt op m'n suzuki ER en puch 2 speed, je hebt dan alleen vermogen op je powerband, maar dit is dan wel heel wat meer dan een expantie uitlat gewoonlijk afgeeft.
Wat is een gemm. timing voor de uitlaatpoort van een 50 snel?
Zijn er wel eens timingmapjes gemaakt van een orgineel en die 50 snel?
Ik ben trouwens meer voor toeren dan voor meer cil.inhoud, is de TZR dan een beetje hufterproef i.v.m. 70 of 80cc?

Heeft een TZR een begrenzing in z'n ontsteking?
Met welke carb. rijdt hij het beste?
Ik zie net dat orgineel er een 14mm op zit, dat verklaard het toerental, ik heb de neiging om voor een 19mm te gaan heeft iemand hier ervaring mee of met een 21mm?

volgende keer kicken van topic is een notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.
 
Royal Club 24-3-2007 12:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Mischien ben ik wat ouderwets, maar zou een resonantie -timing niet goed werken.
De versellingen zijn kort dus er moet een uitlaat zijn die het toeren gebied tussen de versnellingen moet kunnen overbruggen.
Ik heb het al eens gemaakt op m'n suzuki ER en puch 2 speed, je hebt dan alleen vermogen op je powerband, maar dit is dan wel heel wat meer dan een expantie uitlat gewoonlijk afgeeft.
Wat is een gemm. timing voor de uitlaatpoort van een 50 snel?
Zijn er wel eens timingmapjes gemaakt van een orgineel en die 50 snel?
Ik ben trouwens meer voor toeren dan voor meer cil.inhoud, is de TZR dan een beetje hufterproef i.v.m. 70 of 80cc?

Heeft een TZR een begrenzing in z'n ontsteking?
Met welke carb. rijdt hij het beste?
Ik zie net dat orgineel er een 14mm op zit, dat verklaard het toerental, ik heb de neiging om voor een 19mm te gaan heeft iemand hier ervaring mee of met een 21mm?

volgende keer kicken van topic is een notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.


ori heeft tzr 16
begrenzing alleen in uitlaat, luchtfilter, en stuffer in membran, maar die maakt bar weinig uit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 24-3-2007 12:21 Print reply

Posts: 7149
leuke 70cc: metrakit pro race/MHR team/ Pata negra/revolution/Polini 74cc
leuke pijp: pro race/yasuni r3
leuke carb: 24mm mikini vlakschuif
ontsteking: beetje vervroegen(geen begrenzing d8 ik) of binnenrotor

ff afstellen loopt ie zeker 120 (hangt af van je vertanding, 15/47 is aan te raden)

owjah monteer dan ff ander asje ook. doppler competition oid

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-3-2007 om 12:22 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 24-3-2007 12:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
leuke 70cc: metrakit pro race/MHR team/ Pata negra/revolution/Polini 74cc
leuke pijp: pro race/yasuni r3
leuke carb: 24mm mikini vlakschuif
ontsteking: beetje vervroegen(geen begrenzing d8 ik) of binnenrotor

ff afstellen loopt ie zeker 120 (hangt af van je vertanding, 15/47 is aan te raden)

owjah monteer dan ff ander asje ook. doppler competition oid

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-3-2007 om 12:22 uur.


120? lijkt me meer

maar ts wil zonder meer cc's meer toeren draaien, dus, hpi oid,
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
daanmtx 24-3-2007 12:24 Print reply

Posts: 3759
Ik reed met de ori cilinder en Gia / Metrakit uitlaat al 105 met als uitschieter 110. Dus als je het makkelijk wil houden schroef je er een ander uitlaatje op en dan ben je al klaar. Nadeel van de snelle uitlaatjes op 50cc is dat je een boel koppel inlevert, dus als je de snelle uitlaat i.c.m. bv. een 80cc doet, heb je het koppel + een berg meer terug, en alsnog de snelheid 110-115.
 
Honda VFR400R
Ice Ap rs50 24-3-2007 12:26 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Waarom komt hij niet over de 12000 toeren heen?
Zo'n raceding moet toch veel meer kunnen halen?
en hoe veel scheelt het als de cath. eruitgaat en kan dat gewoon wordn gedemonteerd?


zoals royal al zei: 12k is best veel voor een ori cil. cat er uit halen is zowieso je uitlaat openslijpen en je voelt amper het verschil. Zo'n race kan idd veel meer halen, maar dat rijd ook niet zo prettig voor alledaags gebruik.
 
GTI - GTD - BMW
BIET 24-3-2007 12:26 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


120? lijkt me meer

maar ts wil zonder meer cc's meer toeren draaien, dus, hpi oid,

in zijn beginpost staat datie 110km of meer wil rijden, niet dat ie meer toeren wil draaien, niet dat ie niet meer cc's wil. Ik denk niet dat het die ts uitmaakt hoeveel toeren ie draait, zolang ie maar het gewenste resultaat haald.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Royal Club 24-3-2007 12:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Mischien ben ik wat ouderwets, maar zou een resonantie -timing niet goed werken.
De versellingen zijn kort dus er moet een uitlaat zijn die het toeren gebied tussen de versnellingen moet kunnen overbruggen.
Ik heb het al eens gemaakt op m'n suzuki ER en puch 2 speed, je hebt dan alleen vermogen op je powerband, maar dit is dan wel heel wat meer dan een expantie uitlat gewoonlijk afgeeft.
Wat is een gemm. timing voor de uitlaatpoort van een 50 snel?
Zijn er wel eens timingmapjes gemaakt van een orgineel en die 50 snel?
Ik ben trouwens meer voor toeren dan voor meer cil.inhoud, is de TZR dan een beetje hufterproef i.v.m. 70 of 80cc?

Heeft een TZR een begrenzing in z'n ontsteking?
Met welke carb. rijdt hij het beste?
Ik zie net dat orgineel er een 14mm op zit, dat verklaard het toerental, ik heb de neiging om voor een 19mm te gaan heeft iemand hier ervaring mee of met een 21mm?

volgende keer kicken van topic is een notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 24-3-2007 om 12:16 uur.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 24-3-2007 12:33 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



sorry, over het hoofd gezien .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Salamander 24-3-2007 12:50 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Ik reed met de ori cilinder en Gia / Metrakit uitlaat al 105 met als uitschieter 110. Dus als je het makkelijk wil houden schroef je er een ander uitlaatje op en dan ben je al klaar. Nadeel van de snelle uitlaatjes op 50cc is dat je een boel koppel inlevert, dus als je de snelle uitlaat i.c.m. bv. een 80cc doet, heb je het koppel + een berg meer terug, en alsnog de snelheid 110-115.

Wat zijn de snelle uitlaatjes voor 50cc en voor 70cc, hoe staat de Yasuni bv. tegenover die metrakit?
En is het verlies van de uitlaat niet te compenceren met een snelle squish-kop, en hoe zit het dan met de koeling? Want ik geloof dat dat nog wel een heikel punt is bij die TZR.
Verder hoor ik ook niets of een grotere carb veel invloed heeft?
Ik ga eens op zoek naar powerbanjes v/d uitlaten.
Heeft iemand nog een oude TZR cilinder liggen? mag zijn warmgelopen, zet er dan ook effe een prijs bij.
Ik denk dat met ouderwets vijlen nog wel wat te behalen valt als je er een resonantie uitlaattiming van maakt.

Dit bericht is gewijzigd door sander bouwhuis op 24-3-2007 om 13:00 uur.
 

Dit topic is 2819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved