Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kreidler comeback!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41967 - Kreidler comeback!
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 24-3-2007 19:51 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




www.zundapp.nl

die gast maakt zundapp in china
ze maken de 125 cc blokken en de 80 cc nog steeds
alles via het oude boekje
maaar vernieuwt

ja alleen je kan beter een oud 80cc blok hebben dan een nieuw chinees blok. Zelfde als die honda 4-takt toelie, liever een oud origineel honda blok dan zo'n chinees bamiblok
 
FTS Member
Peer24 24-3-2007 20:06 Print reply

Posts: 119
John bos

Overal de hoofdprijs voor vragen, Neem nou een voorbeeld.

De immitatie achterschokbrekers de dure versie zwart kost bij

john bos meen ik 90 euro. Bij andere kreidler specialisten kosten

Precies de zelfde schokbrekers 65 euro. Kep ze zelf ook en ze zijn

echt precies het zelfde als die john bos ook verkoopt.


Pas zijn de nieuwe immitatie voorspatborden gemaakt. Deze zijn bij

John bos maar liefst in de 60 a 70 euro. Kijk je bij een andere

specialist zijn ze 35 euro. Echt waar precies het zelfde , zelfde

fabriek zelfde mallen.



Of John Bos nu nog steeds nieuwe kreidlers maakt dat weet ik niet,
kep gehoord dat de onderdelen nu echt opraken en dat hij gewoon
diverse onderdelen niet meer NIEUW heeft liggen. Dus dan kan je
gewoonweg geen Nieuwe kreidler in elkaar zetten.


KCMN in Bunschoten Spakenburg, Die naam heb ik ook horen vallen in
dit Topic. Die bouwen ook kreidlers jah, Die restaureren ze alleen
die zetten ze niet Nieuw in elkaar net zoals wat john bos doet.

KCMN knapt de spullen op en zet het weer in elkaar, En verkopen de
machines voor belachelijk hoge prijzen. Voordat geld kan je
2 kreidlers van opknappen. Meestal is geeneens naar je eigen smaak.
Frame word niet gespoten maar gepoedercoat bij Gerritsen, Blok revisie's die ik heb gezien daar heb ik soms mijn twijfels over.

Geen slecht woord over KCMN, maar tis gewoon allemaal zo duur, Tja
ze moeten ook hun brood ermee verdienen dat snap ik wel. Maar tis
niet meer hobby. Wel altijd gezellig in de Toko van KCMN, verse
koffie altijd en vriendelijke mensen.
 
Vehikel 24-3-2007 20:24 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


ligt er maar net aan hoe jou technische inzicht is hé

anders gaan we er gewoon niet een vergelijkings topic van maken.

Ach, die is goed genoeg hoor. Ik vind al die kappen irri, een ouwe brommer blijft gewoon leuk om aan te beunen.
Over john bos: Die gast heeft de originele mallen overgekocht
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
MotoCrossIpkiss[stan] 24-3-2007 21:09 Print reply

Posts: 7744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Over john bos: Die gast heeft de originele mallen overgekocht


Joh? tog wel?
 
hoi
Dikke Dennes 24-3-2007 22:06 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
Ik heb via me werk te horen gekregen dat de (oude) kreidlers weer gebouwt worden.

Een klein bedrijfje in zeeland heeft die bouw tekkeningen over gekocht en is aan het sleutelen gegaan.

het is de gewoone oude kreidler en er worden 2 versies gemaakt
50cc en 80cc

prijzen liggen waarschijnlijk tussen de 3000 en 4000 euro !
de kreidlers zijn splinter nieuw want het word gemaakt van nieuwe onderdelen.

ook zullen er veel onderdelen geproduceert worden voor onderdeel verkoop.

meer info volgt !


Oud nieuws.

John Bos in Goes heeft jaren geleden de mallen gekocht van Kreidler en bouwt nu al jaren 'nieuwe kreidlers'.

Afschuwelijk duur, maar wel helemaal nieuw.

Je kan zelfs je tank ietsjes laten verbreden e.d. als je wil...

Lekker customized enzo.

3j geleden stond er in "De Bromfiets" een rijtest met zo'n Kreidler van John.

Kreidler bestaat overigens nog steeds, als Scooters in Japan.
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 24-3-2007 22:10 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




www.zundapp.nl

die gast maakt zundapp in china
ze maken de 125 cc blokken en de 80 cc nog steeds
alles via het oude boekje
maaar vernieuwt


Nee, het zit net anders chef.

Toen Zundapp in '84 faillied ging heeft een Chinees bedrijf alles overgekocht.

Toen is er een overdrachtsperiode van een jaar geweest in China, waarbij alle mallen werden overgebracht, en de Duitse ex-werknemers uitlegden hoe alles moest...

Dat bedrijf heeft toen in opdracht van o.a. Honda nog een tijdje een soort buikschuivers gemaakt met een bak aan de voorkant voor de Chinese markt.

Tegenwoordig zijn er nog steeds van die nietszeggende merkjes in China e.d. die "Zundapp blokjes" hebben origineel, en daarom wordt dat spul nog gemaakt.

Zuntrade is de Nederlandse importeur van deze "Nieuwe-Zundapp spullen."
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 4037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved