Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rx ketting probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 654 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41957 - Rx ketting probleem
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rx freak 23-3-2007 16:37 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
[...]

hoe vaak span je je ketting nu dan?


men ketting was ook een tijdje versleten en onmogelijk om te spannen, maar nu met die nieuwe ketting, als ik hem span dan wordt hij tijdens het rijden wel eens wat losser of strakken, dus kan hij dus opeens te los zitten, en ik heb alweer met de nieuwe ketting de scheur een stuk verder gemaakt
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
bunji 23-3-2007 16:39 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
[...]


men ketting was ook een tijdje versleten en onmogelijk om te spannen, maar nu met die nieuwe ketting, als ik hem span dan wordt hij tijdens het rijden wel eens wat losser of strakken, dus kan hij dus opeens te los zitten, en ik heb alweer met de nieuwe ketting de scheur een stuk verder gemaakt

als je ketting net nieuw is moet ie nog helemaal uitrekken dus zal je hem wel vaker moeten gaan spannen. bij m'n rs was het zelfs zo dat er na 2 weken ofzo 2 schakeltjes uit moesten omdat ie al op uiterste stand stond
 
Kawasaki ZXR 400
Rx freak 23-3-2007 16:40 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
[...]

als je ketting net nieuw is moet ie nog helemaal uitrekken dus zal je hem wel vaker moeten gaan spannen. bij m'n rs was het zelfs zo dat er na 2 weken ofzo 2 schakeltjes uit moesten omdat ie al op uiterste stand stond


schakels en alles is goed nu, had ook met mijn oude ketting dat er tussen het rijden nadat ik hem gespannen had, opeens losser of vaster ging zitten.
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
kratje 23-3-2007 17:49 Print reply

Posts: 175
heb ook een rx en heb nergens last van met m'n ketting,, er zit genoeg ruimte tussen. misschien ben je aan de linkerkant zo'n afstandsbusje vergeten ofso waardoor de ketting scheef loopt.. het kan bijna niet anders
 
Remco RS 23-3-2007 18:46 Print reply

Posts: 11463
is dat spatbord niet wat anders te bevestigen? ff alle boutjes losdraaien waarmee hij vastzit (losser, niet helemaal eruit)

en dan wat draaien en kijken of je meer ruimte kunt maken
 
hond mb 23-3-2007 19:21 Print reply

Posts: 528
dat is heel vaak zo dat je je wiel draait en dan zit je ketting los
draai je iets verder aan het wiel zit je ketting te strak
maar dat is wel goed
moet je op het strakste punt goed afstellen dan gaat dat wel goed

Dit bericht is gewijzigd door hond mb op 23-3-2007 om 19:22 uur.
 
-simon- 23-3-2007 19:27 Print reply

Posts: 8211
kun je geen ijzer of allu plaatje tussen dat spatbord en de ketting maken? dan kan hij het spatbord niet meer kapot slaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
hond mb 23-3-2007 19:37 Print reply

Posts: 528
je moet ook kijken hoe strak die ligt als je er op zit
 
-Dennis- 23-3-2007 19:46 Print reply

Posts: 919
Ik heb bij mijn RX het volgende gehad:

Na het vervangen van ketting en tandwielen stelde ik de kettingspanning goed in (+/- 1 tot 1.5 cm omhoog en omlaag kunnen doen), maar als ik dan een halve meter verder reed stond hij strakker of losser. Bij nameten bleek dat het achtertandwiel er niet goed gecentreerd op zat omdat de binnenboring en steekcirkel van de gaten niet goed centrisch zaten t.o.v. de tandkrans. Lekker achtertandwiel dus (VDH). Met veel gedoe (sommige gaten wat uitvijlen, vulplaatjes gebruiken) hebben we het tandwiel centrisch gekregen waardoor de spanning nu mooi constant blijft. De ketting rekt nu ook nauwelijks.

Controleer dus eerst maar eens of de kettingspanning constant blijft als je de brommer steeds een stukje doorrijd.
 
nee, dat mag niet

Dit topic is 1907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved