Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rx ketting probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41957 - Rx ketting probleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rx freak 23-3-2007 16:03 Print topicpost

Posts: 119
hallo,

Als ik met mijn rx rijdt, en maak wat toeren (11k)
dan komt mijn ketting tegen mijn tegen mijn achterspatbord aan, en maakt er een dikke scheur in.
Ik heb dit probleem vooral als mijn ketting niet goed gespannen is, maar iedere als mijn ketting niet goed gespannen is dat dan mijn achterspatbord beschadig vind ik redelijk zonde.

Mijn vraag: heeft iemand dit probleem ook met zijn Rx, en wat heb je daat tegen gedaan???.

 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen

ARWIN_honda 23-3-2007 16:05 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
hallo,

Als ik met mijn rx rijdt, en maak wat toeren (11k)
dan komt mijn ketting tegen mijn tegen mijn achterspatbord aan, en maakt er een dikke scheur in.
Ik heb dit probleem vooral als mijn ketting niet goed gespannen is, maar iedere als mijn ketting niet goed gespannen is dat dan mijn achterspatbord beschadig vind ik redelijk zonde.

Mijn vraag: heeft iemand dit probleem ook met zijn Rx, en wat heb je daat tegen gedaan???.


mischien helpt een ketting spanner?
 
Suzuki GSX-R600 K4
Karlmt5 23-3-2007 16:06 Print reply

Posts: 2296
ketting dus gewoon goed gespanne houde(I)
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
bunji 23-3-2007 16:06 Print reply

Posts: 1861
zucht, dan zorg je er toch voor dat je ketting goed gespannen is -_-' kleine moeite om dat bij te houden, en je ketting en tandwielen slijten er ook minder hard door. spanning moet tussen de 2 en 3 cm zijn
 
Kawasaki ZXR 400
ARWIN_honda 23-3-2007 16:07 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
zucht, dan zorg je er toch voor dat je ketting goed gespannen is -_-' kleine moeite om dat bij te houden, en je ketting en tandwielen slijten er ook minder hard door. spanning moet tussen de 2 en 3 cm zijn

ja zo simpel als wat...
 
Suzuki GSX-R600 K4
Rx freak 23-3-2007 16:13 Print reply

Posts: 119
... dan moet ik men ketting dus te strak spanne om zo men kapje levend te houden. bij enig los zitten van de ketting molt hij dat ding al, en ik vroeg om oplossing niet op gezuer
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
Karlmt5 23-3-2007 16:16 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
... dan moet ik men ketting dus te strak spanne om zo men kapje levend te houden. bij enig los zitten van de ketting molt hij dat ding al, en ik vroeg om oplossing niet op gezuer



als jij nou ook eff niet zeurt.. willen de mensen hier je misschien wel helpe... het was een mogelijke oplossing.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
bunji 23-3-2007 16:17 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
... dan moet ik men ketting dus te strak spanne om zo men kapje levend te houden. bij enig los zitten van de ketting molt hij dat ding al, en ik vroeg om oplossing niet op gezuer

gozer zeur niet zo, te strak spannen moet niet maar met een spanning van 2-3 cm lijkt het me stug dat dat ding is gebouwd om het spatbord te slopen.
 
Kawasaki ZXR 400
Jelmer MX 23-3-2007 16:17 Print reply

Posts: 13514
of je haalt het kapje eraf kan ook nog
 
bunji 23-3-2007 16:18 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
... dan moet ik men ketting dus te strak spanne om zo men kapje levend te houden. bij enig los zitten van de ketting molt hij dat ding al, en ik vroeg om oplossing niet op gezuer

welk kapje bedoel je dan precies? diegene boven je ketting zeg maar? euhm die is er juist toch voor om je ketting 'tegen te houden' en om ervoor te zorgen dat er niet overal smeer tegen je brommer vliegt

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 23-3-2007 om 16:18 uur.
 
Kawasaki ZXR 400
Rx freak 23-3-2007 16:18 Print reply

Posts: 119
sorry, maar ik raakte een beetje geirriteerd van die opmerking zo simpel als wat.

daar bedoelde ik jou neit mee dus
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
Rx freak 23-3-2007 16:19 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
[...]

welk kapje bedoel je dan precies? diegene boven je ketting zeg maar? euhm die is er juist toch voor om je ketting 'tegen te houden'?


die is er toch om vuil tegen te houden?
je ketting tegen houden van wat???
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
mtlover 23-3-2007 16:19 Print reply

Posts: 2372
Zijn er geen automatische kettingspanners voor RX?
 
Bonomel 23-3-2007 16:20 Print reply

Posts: 1363
je ketting is nieuw dus rekt snel dus moet je wta vaker spanne
 
BMW
bunji 23-3-2007 16:20 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
[...]


die is er toch om vuil tegen te houden?
je ketting tegen houden van wat???

meet anders eerst de kettingspanning op. als de spanning 8 cm ofzo is (ja ik ken iemand met een rx die dat voor mekaar heeft gekregen ) zal ik er maar eerst ns 3 cm van maken en dan kijken of dat kapje nog steeds wordt gemold

@ mblover, dat bedoelde ik, ik ben ook maar een dyslect ofzo

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 23-3-2007 om 16:22 uur.
 
Kawasaki ZXR 400
mblover 23-3-2007 16:21 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rx freak
[...]


die is er toch om vuil tegen te houden?
je ketting tegen houden van wat???


Om ketting te beschermen tegen vuil,
en brommer te beschermen tegen vet van de ketting..
 

Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved