Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waterpomp mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41951 - Waterpomp mtx-sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kanzlooz 23-3-2007 10:01 Print topicpost

Posts: 1495
hallo!

Ik heb een watergekoelde mtx-sh, maar nu is de olie in mn blok net slagroom dus ik denk dat die keramische keering waarschijnlijk kapot is?

Hier in de buurt kan ik er helemaal niet aan komen, heeft iemand een idee waar ik hem wel kan kopen? (ik heb een mail gestuurd naar Motoimport maar die beweert dat er zo'n keering er helemaal niet in zit:S)

groetjes Kim


 
....Loud pipes, save lifes....

Almer 23-3-2007 10:13 Print reply

Posts: 3325
Hey Kim,
die keerring zit er toch echt wel in, bij motoimport denken ze waarschijnlijk dat je een AC blok hebt

Op www.50cc.nl hebben ze die keerring wel, is meen ik hetzelfde als NSR, 't is alleen wel een reteduur ding, kost je zo'n E 50,-. Ik zou eerst even verder kijken waar misschien water (als het water is) weg kan komen. Als ik jou was smeet ik er eerst nieuwe olie in en goede koelvloeistof om te kijken wat ie dan doet. Wordt de olie weer wit KAN het inderdaad aan je keerring liggen...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Kanzlooz 23-3-2007 10:21 Print reply

Posts: 1495
jah we hebben dat al een keer gedaan

Die keering was al niet helemaal 100% toen ik em er vorig jaar in zette, dus het kan onderhand wel dattie versleten is...

 
....Loud pipes, save lifes....
Kanzlooz 23-3-2007 10:23 Print reply

Posts: 1495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kanzlooz

Ik heb in die mail gezet dat het voor een NSR is...die waterpomp is toch hetzelfde...maar hij zegt dat er geen in zit:P

Die keering was al niet helemaal 100% toen ik em er vorig jaar in zette, dus het kan onderhand wel dattie versleten is...



 
....Loud pipes, save lifes....
mblover 23-3-2007 12:07 Print reply

Posts: 5391
Mail moto-import dan voor een keerring van een nsr?
 
gekke henkie 23-3-2007 14:39 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Mail moto-import dan voor een keerring van een nsr?


jah dat heb ik toch gedaan?:P

 
Ga toch krassen!
mblover 23-3-2007 14:42 Print reply

Posts: 5391
ik dacht voor mtx-sh en dat ze niet in de gaten hadden dat t lc was?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 23-3-2007 om 14:42 uur.
 
Kanzlooz 23-3-2007 17:54 Print reply

Posts: 1495
nee dat is het niet het geval, daarom vond ik het zo raar dat hij zei dat zo'n keering er helemaal niet in zit:S
 
....Loud pipes, save lifes....
fietsie 23-3-2007 17:58 Print reply

Posts: 1438
zit een kering in met een veer erover heen
daar is idd moeilijk aan te komen laast wilde ik ook voor een mbx80 blok zo kering halen toen moest ik heel een waterpomp setje kopen.


www.bromfietsshop.nl

misschien heben ze daar wat?
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Kanzlooz 23-3-2007 18:04 Print reply

Posts: 1495
nope, hebben ze hem ook niet
 
....Loud pipes, save lifes....
Blukaap2 23-3-2007 18:09 Print reply

Posts: 9956
Quote:

19217-657-023, SEAL, MECHANICAL, €38,65 (excl btw)


Dat is het originele Honda Bestelnummer, daarmee kun je m bij iedere honda dealer zo bestellen (gewoon motorzaken in de buurt ff afbellen, anders heb je pols motoren in Waalwijk nog).
 
Stoere brommers
fietsie 23-3-2007 18:24 Print reply

Posts: 1438
ik zie bij www.50cc.nl een waterpomp kering van een nsr dus die zou ook op mtx moeten passen
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
buldogo2 23-3-2007 18:41 Print reply

Posts: 2101
kunne ze bij pols motors gewoon bestellen, heb ik ook gedaan voor me 80blokje toen, en hoe heb je da ding der uberhoud uit gehaalt... aangezien je zecht dat je em der terug ingezet hebt en dat i toen al nie supper was, die dinge kan je der niet heel uit kreigen, das onmogelijk, zitten met loctite vast gelijmt int blok... en anders hebbe ze em idd bij 50cc.nl gewoon, en ja idd, ze is prijsig
 
Born to ride
De Schout 23-3-2007 20:18 Print reply
Posts: 5327
als het buisje met het slangetje onderaan de waterpomp gewoon open is kan het water niet van de waterpomp in je blokolie komen, dan loopt het er langs daar gewoon uit. vaak lekt de pomp trouwens bij dat koperen ringetje bij het schoepje, niet aan de seal. zou dat eerst eens controleren, als je zorg dat dat open is en hij gaat lekken zit je probleem idd in de waterpomp seal, anders moet je ergens anders gaan zoeken. (condens ofzo, als je vaak kleine stukjes rijd)

waterpomp seal is trouwens wel beetje op te poetsen met kleppenslijp paste als het rubber niet lek is. gewoon deksel eraf halen, schoepje eraf, asje eruit en dan de 2 helften op elkaar inschuren.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Kanzlooz 28-3-2007 13:20 Print reply

Posts: 1495
ik heb mn waterpomp deksel er nu af liggen, hoe kan ik nu zien of die keering nog goed is of niet?
 
....Loud pipes, save lifes....
De Schout 28-3-2007 13:38 Print reply
Posts: 5327
had je moeten testen met deksel er nog op:P naja, als je het waterpompje open haalt(schoepje eraf) kun je de seal bekijken, of er erge groeven inzitten of een scheurtje ofzo, maar kan goed dat er nix aan te zien is en dat tie toch lekt...


edit:

het moet aan het asje van de waterpomp wel te zien zijn of daar kvs bij gekomen is of niet. als er kvs bij het asje geweest is lekt de seal..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 28-3-2007 om 13:39 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved