Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motortblok + voorvork dt vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41941 - motortblok + voorvork dt vraagje
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khaz 23-3-2007 13:51 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
een DTR, dt50mx/m, rd50mx/m en sommige fs1 blokken passen allemaal in een DT van jouw type

de voorvork van een DTR past (maar moet je de kroonplaten ook overzetten, want die vork is dikker en heeft schijfrem), de voorvork van een RD50mx past er ook in en die kan in je bestaande kroonplaten (heeft wel schijfrem dus moet je wielen en remmerij ook overzetten)

en een normale DT voorvork past ook natuurlijk.

RD50mx en DT50mx zijn bijna vrij uitwisselbaar (alleen kappen enzo anders) en DTR heeft cdi-ontsteking maar is wel gewoon in je normale blok te bouwen als je de cdi erbij hebt.

een rd50 blok heeft een toerenteller aansluiting op blok, dus dan zou je voor de mooi ook een rd50 cockpit erbij moeten nemen (past ook plugenplay)



rd voorpoten passen niet zonder aanpassing in dt kroonplaten hoor, de poten zijn een stuk dunner.
Ook heb je bussen nodig voor je rd velgen want dt kroonplaten zijn breder.
rd kroonplaten overzetten gaat wel zonder problemen


edit: ik zag nog wel rd velgen enzo te koop, als je foto's of maten nodig hebt kun je het wel aan mij vragen-> ik vind het er zeer mooi uit zien(zie gallery)

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 23-3-2007 om 13:55 uur.

edit2: ik hoorde dat een rd cockpit niet in je orginele kapje paste..

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 23-3-2007 om 13:56 uur.
 
HPI |w00t
cmtheman 23-3-2007 16:09 Print reply

Posts: 2710
rd cockpit past idd niet in je normale kapje, maar is wel pas te maken, als je een stukje tussen de ophanging van je klapje zet dat je voorkap ietsjes naar voren komt
 
ZAC #802, KNMV #82
Br3cht 23-3-2007 17:06 Print reply
Posts: 179
Kan je de schijfrem van een rd verandere? in een andere want zo als het nu is vind ik dat niet zo mooi
maar ik ben vanplan om een dtr voorvork te steken (ook met schijfrem en ook niets aanpassen).

over die rd toerenteller, ik heb bij mijn blok al gekeken voor die aansluiting maar die heb ik niet (ale is niet aangesloten) dus moet ik wrs een ander zijcarter kopen of kan je daar iets anders aan doen?(zonder carters opentedoen)
foto:

ik zou graag: cdi onsteking hebben , toerenteller, schijfrem (voor) en een nieuwe cilinder voor belgische blok (dat ik in Belgiƫ kan kopen liefst)
 
Br3cht 24-3-2007 11:55 Print reply
Posts: 179
Bij deze heb ik bij sales 2toppics gemaakt
1) dtr voorvork compleet
2) ofwel belgische blok van dt of een dtr blok


staat er op een dtr blok een toerenteller?
 
cmtheman 24-3-2007 11:57 Print reply

Posts: 2710
op dtr blok zit geen toerenteller.

voor toerenteller heb je idd een nieuwe zijkap (van de koppeling) met wormwiel nodig
 
ZAC #802, KNMV #82
Br3cht 24-3-2007 14:54 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
op dtr blok zit geen toerenteller.

voor toerenteller heb je idd een nieuwe zijkap (van de koppeling) met wormwiel nodig


bedoel je met zijkapje een carter?


ik heb een dtr blok gevonden nu nog zien of ik het kan halen
 
gerwin88 24-3-2007 14:58 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
[...]


bedoel je met zijkapje een carter?


ik heb een dtr blok gevonden nu nog zien of ik het kan halen


jup
 
VW rider for live
Scozzisa 24-3-2007 14:59 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
op dtr blok zit geen toerenteller.

voor toerenteller heb je idd een nieuwe zijkap (van de koppeling) met wormwiel nodig


op een blok met de latere dtr (uit 93 bijv) hoeft dit niet eens. dan is het gewoon een kwestie van je unit inpluggen, kabeltje trekken en aansluiten
 
Br3cht 24-3-2007 15:00 Print reply
Posts: 179
Nog een vraagje (weeral ) past op een dtr een uitlaat van dt50m/mx? (keb juist nieuwe luhao uitlaat gekocht)
 
Scozzisa 24-3-2007 15:00 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
Nog een vraagje (weeral ) past op een dtr een uitlaat van dt50m/mx? (keb juist nieuwe luhao uitlaat gekocht)


jep
 
Br3cht 25-3-2007 11:42 Print reply
Posts: 179
mercikes
 
Br3cht 26-3-2007 18:49 Print reply
Posts: 179
Ik heb dus van iemand op het forum een blok te koop aangekregen
maar nu wil ik eens weten of alle dtr's schakelen als : n1234 ? of 1n2345


 
Br3cht 27-3-2007 21:27 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
Ik heb dus van iemand op het forum een blok te koop aangekregen
maar nu wil ik eens weten of alle dtr's schakelen als : n1234 ? of 1n2345



niemand?
 
Br3cht 30-3-2007 9:38 Print reply
Posts: 179
Heeft niemand hier een dtr? die kan zeggen hoe die versnellingen zijn?
N1234 of 1N2345
 
mtx_owned 30-3-2007 10:47 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
Heeft niemand hier een dtr? die kan zeggen hoe die versnellingen zijn?
N1234 of 1N2345


DT heeft 4 versnellingen, als goed is gewoon 1N234
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 2978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved