Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41922 - ontsteking tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 851 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 21-3-2007 21:14 Print topicpost

Posts: 899
hoi,

Ik heb een vraagje voor jullie. ik vermoed zelf wel iets maar ben er niet zeker van.

het zit dus zo.

Een paar maanden geleden (leesomer) reed ik nog met 50 snel. Als ik schakelde kwam er soms een "knal" uit mijn uitlaat. Ik vroeg me toen ook al af waar dat vandaan kwam en dacht dat het de ontsteking was die erg vervroegd stond. Ok geen probleem dus.
Maar nu rijd ik 70 cc eurokit en ben ik volop bezig met het inrijden van deze cilinder. maar ik merk dat de top van de cilinder niet hoog gaat liggen. Als ik rond 50 km/h rijd maakt hij al redelijk veel toeren. Ik vind dit een beetje raar omdat andere mensen van dit forum met en eurokit 80 - 85 halen. En ik neem aan dat een eurokit geen hoogtoerige cilinder is.

dus nu vraag ik me af of de lage top dan toch aan de ontsteking kan liggen dat die dan niet vervroegd staat (maar vanwaar die knal dan toen ik met 50 snel reed? )

bvd.
dries

 
Jeuj TSW erbij! =D

koekie - Administrator 21-3-2007 21:15 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
hoi,

Ik heb een vraagje voor jullie. ik vermoed zelf wel iets maar ben er niet zeker van.

het zit dus zo.

Een paar maanden geleden (leesomer) reed ik nog met 50 snel. Als ik schakelde kwam er soms een "knal" uit mijn uitlaat. Ik vroeg me toen ook al af waar dat vandaan kwam en dacht dat het de ontsteking was die erg vervroegd stond. Ok geen probleem dus.
Maar nu rijd ik 70 cc eurokit en ben ik volop bezig met het inrijden van deze cilinder. maar ik merk dat de top van de cilinder niet hoog gaat liggen. Als ik rond 50 km/h rijd maakt hij al redelijk veel toeren. Ik vind dit een beetje raar omdat andere mensen van dit forum met en eurokit 80 - 85 halen. En ik neem aan dat een eurokit geen hoogtoerige cilinder is.

dus nu vraag ik me af of de lage top dan toch aan de ontsteking kan liggen dat die dan niet vervroegd staat (maar vanwaar die knal dan toen ik met 50 snel reed? )

bvd.
dries




tsx ontsteking staat op z'n vroegst het best, en vergeet niet dat je 5 versnellingen hebt he?

wat is de rest van je setup? Tandwielverhouding? carb ?
 
Haaks de hoek om!
spoorlijncrosser 21-3-2007 21:17 Print reply

Posts: 2687
wat zijn vertanding ook is over de 50 moet ie toch makelijk gaan
ik reed met 70cc eurokit, 16mm en twv 12/53 80/85 en heb er zelfs 92 mee gereden.
trekt gewoon overal goed door maar maakt wel wat overtoeren
bij 8k toeren weet k niet hoe hard ie precies ging maar toch wle over 50 or
 
Christian-tsx 22-3-2007 0:40 Print reply
Posts: 856
mijne loopt met 70 eurokit 16mm mikuni en orginele bocht, 85 maar moet nog met tandwielen kloten
 
Am6-rijder 22-3-2007 7:29 Print reply

Posts: 113
wat voorn carb heb je er onderliggen en wat voorn uitlaat? en heb je je er wel een grotere sproeier in zitten?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-3-2007 8:26 Print reply

Posts: 17929
eurokit is juist wel een hoogtoerige cilinder, dus ik zou maar eens naar je vertanding gaan kijken

ik reed indertijd met 12 46


 
_3s_ 22-3-2007 12:59 Print reply

Posts: 899
ok setup is:
16mm mikuni carb
twv: 12-51

maar dan moet ie tog nog meer als 50 halen. Ja hij zal wel 60 ofzo lopen ja maar dan houdt et ook op(ben nog aan het inrijden dus nog niet getest)

maar kan het evt liggen aan de spoelers. want ik hoorde dat je met eurokit best 2 voetpakkingen neemt. omdat anders je spoelers niet helemaal open gaan? maar kan dit zó veel verschil maken? zou wel gek zijn...

ecit: Ik heb laatst mijn cilinderkop eraf gehaald omdat die lekte(ondertussen opgelost) en toen zag ik dat de spoelers inderdaad niet helemaal open waren als de zuiger op het odp is. het scheelde toen volgens mij net iets meer als 1mm ofzo.



Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 22-3-2007 om 13:28 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Splendid 22-3-2007 13:29 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
ok setup is:
16mm mikuni carb
twv: 11-51

maar dan moet ie tog nog meer als 50 halen. Ja hij zal wel 60 ofzo lopen ja maar dan houdt et ook op(ben nog aan het inrijden dus nog niet getest)

maar kan het evt liggen aan de spoelers. want ik hoorde dat je met eurokit best 2 voetpakkingen neemt. omdat anders je spoelers niet helemaal open gaan? maar kan dit zó veel verschil maken? zou wel gek zijn...

ecit: Ik heb laatst mijn cilinderkop eraf gehaald omdat die lekte(ondertussen opgelost) en toen zag ik dat de spoelers inderdaad niet helemaal open waren als de zuiger op het odp is. het scheelde toen volgens mij net iets meer als 1mm ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 22-3-2007 om 13:03 uur.


je twv verhouding is sowiezo wel erg licht, en probeer er nog een voetpakking tussen te doen..je weet t nooit..

rijdt ie verder wel goed?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Toon 22-3-2007 13:36 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


je twv verhouding is sowiezo wel erg licht, en probeer er nog een voetpakking tussen te doen..je weet t nooit..

rijdt ie verder wel goed?


(ben zen broer)


twv is 12-51, kunnen spoelers voor top zorgen ? Want verder rijdt hij goed, trekt goed op stottert ook niet in 1-4. vijfde ook niet lager in toeren maar ben nog niet hoger als ongeveer 9k geweest.
Hij is wel iets te rijk afgesteld maar daaraan ligt het denk k niet ...
 
_3s_ 22-3-2007 17:44 Print reply

Posts: 899
we zijn dus echt nog niet aan de 9000 toeren geweest

ik heb net met toerenteller gereden. Bij 7000 toeren ging hij maar 50 km/h

waaraan ligt dit??
zouden het dan toch de spoelers zijn...
 
Jeuj TSW erbij! =D
TSX freak 22-3-2007 17:46 Print reply

Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
we zijn dus echt nog niet aan de 9000 toeren geweest

ik heb net met toerenteller gereden. Bij 7000 toeren ging hij maar 50 km/h

waaraan ligt dit??
zouden het dan toch de spoelers zijn...


de snelheid in relatie met je toerental kan nooit aan afstelling liggen, maar altijd aan je aandrijftrein


ik heb nog ergens excell scheet taan om snelheid uit te rekenen

ff kijken

edit:

ff gedaan, ja gaat 49, nogwat met 7000 rpm in de 5 met jouw vertanding


Dit bericht is gewijzigd door TSX freak op 22-3-2007 om 17:47 uur.
 
_3s_ 22-3-2007 18:15 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]


de snelheid in relatie met je toerental kan nooit aan afstelling liggen, maar altijd aan je aandrijftrein


ik heb nog ergens excell scheet taan om snelheid uit te rekenen

ff kijken

edit:

ff gedaan, ja gaat 49, nogwat met 7000 rpm in de 5 met jouw vertanding


Dit bericht is gewijzigd door TSX freak op 22-3-2007 om 17:47 uur.


dus als ik zwaarder vertand is het opgelost
kun je dat ook ff berekenen voor 13 - 51 aub
 
Jeuj TSW erbij! =D
John_85 23-3-2007 8:51 Print reply

Posts: 142
mijn twv is 13-50 en mijn top is 90km/h bij bijna 10000 toeren, net niet in het rood dus. bij 7000 rij ik iets meer dan 60km/h volgens mij.

edit: me setup is 70cc malossi, 21mm dell'orto enzo

Dit bericht is gewijzigd door John_85 op 23-3-2007 om 8:52 uur.
 
www.johnjoosten.net - Excuse my Dutch, I'm Australian.
_3s_ 23-3-2007 19:16 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John_85
mijn twv is 13-50 en mijn top is 90km/h bij bijna 10000 toeren, net niet in het rood dus. bij 7000 rij ik iets meer dan 60km/h volgens mij.

edit: me setup is 70cc malossi, 21mm dell'orto enzo

Dit bericht is gewijzigd door John_85 op 23-3-2007 om 8:52 uur.


dat ligt dan wss aan die 21 mm

maar het probleem word opgelost

mag "geclosed" worden

 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 851 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved