Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe je turbo maakt op 4-taktje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41902 - hoe je turbo maakt op 4-taktje.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 21-3-2007 17:39 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
dus de turbo voor je carb plaatsen




kan ook, zie je vaak bij luchtgekoelde volkswagens.
 
monk 21-3-2007 17:47 Print reply

Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
[...]



doe ff normaal dan joh:S

is toch gewoon een vraag, die opzich best begrijpelijk is voor de wat minder gevorderde beuners??

domme vragen bestaan niet, en als je niet vraagt weet je ook niet of je fout zit. fouten zijn er om van te leren...

en om nog ff te bevestigen, uitlaat gassen in je carb rossen zal je niet helpen, omdat je zuurstof nodig bent voor verbranding. je uitlaat gassen zijn overblijfselen van een verbranding, en zal dus zeer zuurstof arm zijn. hier kan je motor niet fijn op lopen iig.


bedankt! maar er zijn toch turbo's dat werken met uitlaatgassen?

 
Mopar 21-3-2007 17:55 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
carbs en turbo's gaan aleen niet zo goed samen.

of je moet de hele carb of dezelfde druk brengen als de inlaatdruk, maar makkelijker is om met injectie te gaan werken.


O nee ?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-3-2007 18:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
[...]


bedankt! maar er zijn toch turbo's dat werken met uitlaatgassen?



alle turbo's werken met uitlaat gassen, ik dacht dat je ondertussen wel op zoek was gegaan naar info
http://nl.wikipedia....s%29#Turbocompressor



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 21-3-2007 om 18:01 uur.
 
Leen 21-3-2007 18:23 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


O nee ?



ja.

als jij een carb onder druk zet dan blaas je de benzine terug je tank in.

dus je moet sowieso met een stevige opvoerpomp werken, en de hele carb zelf ook onder druk zetten.
 
M.O. 21-3-2007 18:28 Print reply

Posts: 1289
en als je de turbo nou eens na de carb zet ?
of lul k nou dom ?

Dit bericht is gewijzigd door M.O. op 21-3-2007 om 18:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door M.O. op 21-3-2007 om 18:29 uur.
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Leen 21-3-2007 18:33 Print reply

Posts: 26877
kan, dan zuigt je turbo gewoon door de carb heen.

nadeel hiervan is dat er een brandbaar mengsel door je turbo heengaat, maar als alles gewoon normaal werkt moet dat geen punt zijn.
 
Mopar 21-3-2007 18:35 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ja.

als jij een carb onder druk zet dan blaas je de benzine terug je tank in.

dus je moet sowieso met een stevige opvoerpomp werken, en de hele carb zelf ook onder druk zetten.


En als je er gewoon een goeie benzine pomp opfrot ?

En dan heb ik het niet over electrische euro benzine pompjes...
 
mulder 21-3-2007 18:36 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
kan, dan zuigt je turbo gewoon door de carb heen.

nadeel hiervan is dat er een brandbaar mengsel door je turbo heengaat, maar als alles gewoon normaal werkt moet dat geen punt zijn.


tast de benzine je rotor en lagers<smering> niet aan?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-3-2007 18:36 Print reply

Posts: 17929
hoe doen ze dat dan op een motor zoals een gsx oid, met carbs
 
cerberus10 21-3-2007 18:49 Print reply

Posts: 2338
Er staat een leuk topic over turbo's op mf bij streetfigthers.. lees dat maar eens door. In pricipe heb je 2 soorten: blow trough en suck trough.. de namen zegen het eigelijk al bij de ene word de hele carb onder druk gezet.. hier zie je vaak de turbo onder voor het blok hangen. Dit komt het vaakst voor en zo werk het ook bij auto's en werkt naar mijn eigen mening ook het best alhoewel ik geen ervaring heb met suck trough. Bij suck trough word de carb voor de turbo geplaats zodat brandstof dwars door turbo heen word gezogen nadeel is dat je hier geen intercooler bij kan plaatsen en brandstof weer een beetje vloeibaar word omdat het tegen de turbo aanstuit en ook nog eens dat het mengsel veel heter word.. een turbo word immers nogal heet. Ik ga nu even niet verder in over boost controllers enzo. Maar turbo's met carb werkt wel. injectie is beter omdat je mengels over alle toerentallen en drukken kan aanpassen..

Dit is niet bepaald netjes geschreven maar daar had ik geen zin hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 21-3-2007 om 18:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 21-3-2007 om 18:52 uur.
 
Leen 21-3-2007 19:05 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


En als je er gewoon een goeie benzine pomp opfrot ?

En dan heb ik het niet over electrische euro benzine pompjes...



euro frot benzinepompjes

kweenie hoor, maar voorlopig zijn de beste electrische benzinepompen nog altijd duits.

en mechanische opvoerpompen krijg ik een slappe flenter van, die krengen zijn altijd gaar.
 
Neluhz 21-3-2007 20:02 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
hoe doen ze dat dan op een motor zoals een gsx oid, met carbs


het is wel te doen, maar als je toch bezig bent is injectie ook niet zo'n grote stap meer.
@leen: wat is er mis met mechanische pompen?
weinig probleem met mechanisch of elektrisch, als het maar geen lucas is.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 21-3-2007 om 20:03 uur.
 
tsxj oran 21-3-2007 20:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


tast de benzine je rotor en lagers<smering> niet aan?

smering van lagers gebeurt door olie uit het blok, maar benzine door de turbo is dom dat vertraagd het toerental van de turbine aangezien die bij gewone auto's al snel 20.000 rpm maken en bij brommertjes dus nog veel meer, denk niet dat je brommer dan nog op een normale manier benzine binnen krijgt
 
oud

Dit topic is 3505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved