Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe je turbo maakt op 4-taktje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41902 - hoe je turbo maakt op 4-taktje.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 21-3-2007 11:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


goed voorbeeld :P

@joost&name of steel: intercooler is helemaal niet nodig bij een atmosferische motor, omdat je gewoon koelt met buitenlucht.
als je buitenlucht aanzuigt, is dat dus even koud als de lucht waarmee de intercooler gekoeld word.
alleen een stikstofgekoelde intercooler zou kunnen werken, maar dan kun je beter direct NO injecteren.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 21-3-2007 om 10:57 uur.


dat zeg ik ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Neluhz 21-3-2007 11:31 Print reply

Posts: 4032
owja klopt.
naja, maar omdat mensen doorgaans een bevestiging willen hebben van een hoger opgeleid persoon, heb ik het er toch maar even bijgezet.
 
Riddick89 21-3-2007 12:17 Print reply

Posts: 306
lijkt me wel vet maar ik heb 2tact en dat lukt ckkr niet ?
 
burn rubber, not your soul!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-3-2007 14:19 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
lijkt me wel vet maar ik heb 2tact en dat lukt ckkr niet ?


kan wel maar petje af als jij het heel mooi efficient krijgt.
Tweetakt is mooi uitgerekend waar je poorten, conussen van de uitlaat enz enz zitten voor efficientie. Ga jij blazen zou je in principe dat allemaal opnieuw moeten ontwerpen en dan is het nog maar geschikt voor een bepaalde druk en toerental. Kortom, je introduceert een variabele waar ook weer rekening mee gehouden moet worden en dat maakt het allemaal weer minder realiseerbaar.
Maar het kan wel
Zie proforum, loopt al jaren een topic over.

 
Too cool for school!
Neluhz 21-3-2007 15:31 Print reply

Posts: 4032
wel een topic zonder enige voortgang helaas.
 
Vehikel 21-3-2007 16:06 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



daar wij we op dit forum voor mensen helpen he

maargoed turbo is iets anders dan onbrandbare gassen in je carb persen :P


Met die ondbrandbare gassen kan je wel een rad aandrijven die turbodruk opwekt. Dit gebeurt ook bij auto's. Alleen het maken van een efficiënt en luchtdicht rad wordt erg lastig - denk ik.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Leen 21-3-2007 16:59 Print reply

Posts: 26877
ik wacht op de eerste persoon die gewoon een 2takt maakt met uitlaatklep.

dan is een turbo prima te realiseren namelijk.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-3-2007 17:01 Print reply

Posts: 17929
diesel 2 takt in t mini naambouwen

 
Leen 21-3-2007 17:01 Print reply

Posts: 26877
juist, jij begrijpt me.
 
Riddick89 21-3-2007 17:15 Print reply

Posts: 306
mar een turbo op 2tact lijkt me dat et kan
want of je het nou laatzuigen of et er inperst
enige probleem is de smering van de turbo
 
burn rubber, not your soul!!
Leen 21-3-2007 17:17 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gebroeders_MB
mar een turbo op 2tact lijkt me dat et kan
want of je het nou laatzuigen of et er inperst
enige probleem is de smering van de turbo



probleem?

electrische oliepomp erop met een reservoir ergens ana je tank.
dat noem ik geen probleem.
 
Riddick89 21-3-2007 17:20 Print reply

Posts: 306
hmm das waar en op te lossen :L
joh weet je wat
Ik koop gewoon ooit een tosje en probeer et wel een keer te bouwen
uitlaat naar boven (naast carb en dan daar een turbotje maken

onder tussen meer info zoeken (miss is et die tijd wel te realiseren)
 
burn rubber, not your soul!!
Leen 21-3-2007 17:21 Print reply

Posts: 26877
carbs en turbo's gaan aleen niet zo goed samen.

of je moet de hele carb of dezelfde druk brengen als de inlaatdruk, maar makkelijker is om met injectie te gaan werken.
 
Riddick89 21-3-2007 17:24 Print reply

Posts: 306
dus de turbo voor je carb plaatsen

 
burn rubber, not your soul!!
cittaghostracer 21-3-2007 17:35 Print reply
Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


als je nou eerst even uitzoekt over wat een turbo nou precies doet en hoe die werkt, vóórdat je gaat roepen hee jij het wilt gaan maken ;p...


en nee, niks tegen belgen,

name of steel heeft gewoon goeie humor

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 20-3-2007 om 20:42 uur.



doe ff normaal dan joh:S

is toch gewoon een vraag, die opzich best begrijpelijk is voor de wat minder gevorderde beuners??

domme vragen bestaan niet, en als je niet vraagt weet je ook niet of je fout zit. fouten zijn er om van te leren...

en om nog ff te bevestigen, uitlaat gassen in je carb rossen zal je niet helpen, omdat je zuurstof nodig bent voor verbranding. je uitlaat gassen zijn overblijfselen van een verbranding, en zal dus zeer zuurstof arm zijn. hier kan je motor niet fijn op lopen iig.
 

Dit topic is 3524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved