Name of Steel |
20-3-2007 20:45 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: monk
wie zegt roepen? ik vroeg mij dit gewoon af of dat zou lukken? moja!
we willen je niet uitlachen ofzo hoor
Maar je titel zegt.. hoe maak je een turbo op een 4takt.. nu rij ik trouwens ook 4takt.. maar je begrijpt het Turbo principe niet..
je heb meer aan een intercooler.. die koelt de inlaatlucht.. waardoor er meer zuurstof mee kan naar de verbrandingskamer,,
Zuurstof maakt van benzine eigenlijk de brandbare stof.. want zonder zuurstof brand het niet.. en als jij bij een aansteker.. pure zuurstof erbij houd.. moet je hard rennen!!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Vinnie-89 |
20-3-2007 20:47 |
Posts: 1870 |
Als je bezig wil gaan met een turbo lees dan eerst ff wat topics door.
Er is hier al heel veel over gediscussieerd op het forum.
Om je een aanzetje te geven:
Klik, Klik en Klik
Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 20-3-2007 om 20:47 uur.
|
|
|
|
monk |
20-3-2007 20:47 |
Posts: 45 |
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?
|
|
|
|
Name of Steel |
20-3-2007 20:51 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: monk
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?
heeft ook weinig zin.. een turbo werkt onder druk.. die leverd een ventilatortje niet
en ventilatortje leverd niet genoeg druk hiervoor
check dit maar ff
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Vinnie-89 |
20-3-2007 20:56 |
Posts: 1870 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: monk
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?
Een turbo werkt op redelijk hoge druk, denk niet dat je genoeg druk kan creeër op een brommertje.
Zijn wel paar mensen die het gelukt is volgens mij, maar die weten ook wel waar ze mee bezig zijn.
En als het je uberhaupt lukt zal het resultaat niet echt schokkend zijn.
|
|
|
|
Solex tuner |
20-3-2007 21:01 |
Posts: 1527 |
Turbo zal wel een beetje moeilijk te maken zijn
Iets te ingewikkeld voor de gemiddelde doe-het-zelver!
|
|
I love Homoet |
|
monk |
20-3-2007 21:01 |
Posts: 45 |
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd
|
|
|
|
Vinnie-89 |
20-3-2007 21:05 |
|
Furiuzz |
20-3-2007 21:06 |
|
Frysk |
20-3-2007 21:46 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: monk
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd
daar wij we op dit forum voor mensen helpen he
maargoed turbo is iets anders dan onbrandbare gassen in je carb persen :P
|
|
giggitybyte |
|
Leen |
20-3-2007 22:30 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
je bent toch geen opelmotor?
pardon?
ohw ik weet al wat jij bedoelt, de EGR (exhaust gas reciirculation)
die zuigt uitlaatgassen aan als je gaslost in hoge toeren, zodat ie die verspilde benzine die anders in je uitlaat terechtkomt weer opzuigt.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 20-3-2007 om 22:31 uur.
|
|
|
|
Almer |
20-3-2007 22:35 |
Posts: 3325 |
1x gezien op een geforceerd gekoelde Kreidler...
Vanuit de koeluitlaat (onder bij de uitlaatbocht) een luchtdichte afsluiting naar de carburateur gelegd, hiermee liep hij ongeveer 5 tot 10 km harder...
Alleen niet erg veel doorgetest, dus resultaten zijn verder ook niet bekend!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-3-2007 23:16 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
we willen je niet uitlachen ofzo hoor
Maar je titel zegt.. hoe maak je een turbo op een 4takt.. nu rij ik trouwens ook 4takt.. maar je begrijpt het Turbo principe niet..
je heb meer aan een intercooler.. die koelt de inlaatlucht.. waardoor er meer zuurstof mee kan naar de verbrandingskamer,,
Zuurstof maakt van benzine eigenlijk de brandbare stof.. want zonder zuurstof brand het niet.. en als jij bij een aansteker.. pure zuurstof erbij houd.. moet je hard rennen!!
intercooler is vooral interresant als je een turbo/charger hebt omdat je de lucht "opwarmt" tijdens het blazen en dit compenseerd met een een intercooler .
als je op een kleine motor meer zuurstof in je cilinder wilt hebben buiten het standaard opvoeren om (snelle cilinder,carb , uitlaat ed)
kun je imo best gewoon pure zuurstof injecteren of nox gebruiken
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-3-2007 om 23:17 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-3-2007 23:55 |
Posts: 9841 |
paar minuten in en uitademen in een zakje laat je op de harde manier erachter komen dat een motorblokje dezelfde problemen krijgt als jij
|
|
Too cool for school! |
|
Neluhz |
21-3-2007 10:57 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
paar minuten in en uitademen in een zakje laat je op de harde manier erachter komen dat een motorblokje dezelfde problemen krijgt als jij
goed voorbeeld :P
@joost&name of steel: intercooler is helemaal niet nodig bij een atmosferische motor, omdat je gewoon koelt met buitenlucht.
als je buitenlucht aanzuigt, is dat dus even koud als de lucht waarmee de intercooler gekoeld word.
alleen een stikstofgekoelde intercooler zou kunnen werken, maar dan kun je beter direct NO injecteren.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 21-3-2007 om 10:57 uur.
|
|
|
|