Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe je turbo maakt op 4-taktje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41902 - hoe je turbo maakt op 4-taktje.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Name of Steel 20-3-2007 20:45 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
wie zegt roepen? ik vroeg mij dit gewoon af of dat zou lukken? moja!



we willen je niet uitlachen ofzo hoor

Maar je titel zegt.. hoe maak je een turbo op een 4takt.. nu rij ik trouwens ook 4takt.. maar je begrijpt het Turbo principe niet..

je heb meer aan een intercooler.. die koelt de inlaatlucht.. waardoor er meer zuurstof mee kan naar de verbrandingskamer,,

Zuurstof maakt van benzine eigenlijk de brandbare stof.. want zonder zuurstof brand het niet.. en als jij bij een aansteker.. pure zuurstof erbij houd.. moet je hard rennen!!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vinnie-89 20-3-2007 20:47 Print reply

Posts: 1870
Als je bezig wil gaan met een turbo lees dan eerst ff wat topics door.
Er is hier al heel veel over gediscussieerd op het forum.
Om je een aanzetje te geven:
Klik, Klik en Klik

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 20-3-2007 om 20:47 uur.
 
monk 20-3-2007 20:47 Print reply

Posts: 45
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?
 
Name of Steel 20-3-2007 20:51 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?



heeft ook weinig zin.. een turbo werkt onder druk.. die leverd een ventilatortje niet

en ventilatortje leverd niet genoeg druk hiervoor

check dit maar ff

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vinnie-89 20-3-2007 20:56 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
da zeg ik niet dat jullie gierig zijn er zijn vrij veel verschillende mensen snapt u? racisten,vrijdenkende,chillers,..
dus als ge dan een ventilatorke der op zet dat er lucht word ingevoerd?

Een turbo werkt op redelijk hoge druk, denk niet dat je genoeg druk kan creeër op een brommertje.
Zijn wel paar mensen die het gelukt is volgens mij, maar die weten ook wel waar ze mee bezig zijn.
En als het je uberhaupt lukt zal het resultaat niet echt schokkend zijn.
 
Solex tuner 20-3-2007 21:01 Print reply

Posts: 1527
Turbo zal wel een beetje moeilijk te maken zijn
Iets te ingewikkeld voor de gemiddelde doe-het-zelver!
 
I love Homoet
monk 20-3-2007 21:01 Print reply

Posts: 45
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd
 
Vinnie-89 20-3-2007 21:05 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd

Zo zie je maar dat je niet alleen op school leert
 
Furiuzz 20-3-2007 21:06 Print reply

Posts: 3659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd

zo'n gevoelig onderwerp een brommer met turbo of iemand met het idee om het te maken
 
Terror,Tuning,Team
Frysk 20-3-2007 21:46 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
oké! ja ik had idd beter eerst wat geïnformeerd over turbo enzo ik wist dat het iets met uitlaat gas te maken had..
weer iets bijgeleerd



daar wij we op dit forum voor mensen helpen he

maargoed turbo is iets anders dan onbrandbare gassen in je carb persen :P
 
giggitybyte
Leen 20-3-2007 22:30 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
je bent toch geen opelmotor?



pardon?

ohw ik weet al wat jij bedoelt, de EGR (exhaust gas reciirculation)

die zuigt uitlaatgassen aan als je gaslost in hoge toeren, zodat ie die verspilde benzine die anders in je uitlaat terechtkomt weer opzuigt.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 20-3-2007 om 22:31 uur.
 
Almer 20-3-2007 22:35 Print reply

Posts: 3325
1x gezien op een geforceerd gekoelde Kreidler...
Vanuit de koeluitlaat (onder bij de uitlaatbocht) een luchtdichte afsluiting naar de carburateur gelegd, hiermee liep hij ongeveer 5 tot 10 km harder...
Alleen niet erg veel doorgetest, dus resultaten zijn verder ook niet bekend!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-3-2007 23:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



we willen je niet uitlachen ofzo hoor

Maar je titel zegt.. hoe maak je een turbo op een 4takt.. nu rij ik trouwens ook 4takt.. maar je begrijpt het Turbo principe niet..

je heb meer aan een intercooler.. die koelt de inlaatlucht.. waardoor er meer zuurstof mee kan naar de verbrandingskamer,,

Zuurstof maakt van benzine eigenlijk de brandbare stof.. want zonder zuurstof brand het niet.. en als jij bij een aansteker.. pure zuurstof erbij houd.. moet je hard rennen!!


intercooler is vooral interresant als je een turbo/charger hebt omdat je de lucht "opwarmt" tijdens het blazen en dit compenseerd met een een intercooler .

als je op een kleine motor meer zuurstof in je cilinder wilt hebben buiten het standaard opvoeren om (snelle cilinder,carb , uitlaat ed)
kun je imo best gewoon pure zuurstof injecteren of nox gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-3-2007 om 23:17 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-3-2007 23:55 Print reply

Posts: 9841
paar minuten in en uitademen in een zakje laat je op de harde manier erachter komen dat een motorblokje dezelfde problemen krijgt als jij

 
Too cool for school!
Neluhz 21-3-2007 10:57 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
paar minuten in en uitademen in een zakje laat je op de harde manier erachter komen dat een motorblokje dezelfde problemen krijgt als jij



goed voorbeeld :P

@joost&name of steel: intercooler is helemaal niet nodig bij een atmosferische motor, omdat je gewoon koelt met buitenlucht.
als je buitenlucht aanzuigt, is dat dus even koud als de lucht waarmee de intercooler gekoeld word.
alleen een stikstofgekoelde intercooler zou kunnen werken, maar dan kun je beter direct NO injecteren.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 21-3-2007 om 10:57 uur.
 

Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved