Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Werkt een 4 takt carberateur op een 2 takt ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41890 - Werkt een 4 takt carberateur op een...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renoeius 20-3-2007 17:18 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]



onzin heb vaak zat een keihin in me hand gehad met gaatjes in de sproeierbuis


ik wilde het net zeggen, ik heb gaatjes in de sproeierbuis van mijn keihin .
 
Mopar 20-3-2007 17:19 Print reply

Posts: 4772
idd...

Als je doel is om er zoveel mogenlijk performance uit te halen moet je gewoon een normale 2takt carb kopen..

Mja, niet geschoten is altijd mis

Gewoon proberen
 
jd boer 20-3-2007 17:21 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Het verschil tussen een 2-takt of 4-takt carburateur kon je overigens zien aan de gaatjes in de sproeierbuis. Gaatjes = 4-takt, geen gaatjes = 2 takt.


dat is de grootste bullshit wat ik ooit gehoord hebt
 
rs1sprintuhr
Leen 20-3-2007 17:23 Print reply

Posts: 26877
4takt carb heeft ook andere venturivorm.
 
Menu2t 20-3-2007 17:28 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
het verschil tussen 2 takt en 4 takt carburateurs zit 'm in de gasnaald én de sproeierbuis ( deze horen bij elkaar ) een tweetakt heeft een andere benzine lucht verhouding bij verschillende toerentallen

daardoor krijg je met een verkeerde carburateur op bepaalde toerentallen teveel of te weinig benzine, niet goed voor je motor dus



uh daarvoor kun je zo'n ding afstellen? of kan dat tegenwoordig niet bij 4 takt?

wat mij wel logisch lijkt is dat zon ding indd andere vacuem ofzo heeft verschil in onder boven stromen bla bla'tje
 
NSR Supersprint special!
NSR2 Chauffeur 20-3-2007 18:01 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


20Mikuni heeft altijd externe sproeier? Dat wil zeggen dat je de sproeier en sproeiertunnel er aan de zijkant uit kan draaien... Is overigens gewoon een 2takt carburateur!


Ik heb 20 mikuni intern.... dus die is er wel!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 20-3-2007 om 18:10 uur.
 
Name of Steel 20-3-2007 18:24 Print reply

Posts: 3532
2t carb kan wel op 4t.. of het ook gemakkelijk omgekeerd kan.. ik denk van wel,, maar je zult er meer moeite voor moeten doen
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Sampers 20-3-2007 18:28 Print reply

Posts: 1231
volgens mij:

een carb is een vlotterbak met een sproeier, gasnaald, venturri, en noem maar op. elke carburator, werkt volgens hetzelfde principe, ook de vlakschuif carbu's en valstroomcarbu's (al hebben die een andere bouw),....

om een motor op te drijven wordt er wel gebruik gemaakt van flatside carbu's, zowel op tweetakt als 4takt.

er zijn natuurlijk wel speciale carbusets te verkrijgen die samen met de andere bijhorende onderdelen een aanzienlijk verschil kunnen maken op je motor bevoorbeeld.

maar je kan een carbu dus gewoon verwisselen. er worden standaard andere carbs op geleverd, maar dat heeft daarom nie speciaal met het 'takt'gehalte te maken. op een aprilia staat bv een dellorto, niet zo onwaarschijnlijk op een italiaans merk, andere italiaanse merken te gebruiken.

je moet vooral rekening houden dat elk type, elk merk, elke vorm,...
hoogstwaarschijnlijk een andere naald of vlotter heeft,...
dus logischer wijs, stellen verschillende carbu's zich niet allemaal hetzelfde af.

een constructeur als honda oid, zorgt wel dat de standaard carbu gepast is. dit is berekend (net als een uitlaat met een brede powerband).
zodat je de schroeven maximaal nuttig kan gebruiken en niet standaard volledig moet indraaien.

het belangrijkste is dat alles goed past, dus dat het spruitstuk goed op de carbu aansluit ed. en dan moet je zowieso gaan afstellen, maar als je een uitlaat veranderd moet dat meestal ook al.

je moet wel rekening houden, een nieuwe RS bevoorbeeld heeft een carbu waar de olie op aangesloten wordt (2takt) en die dus ook zo mee met het mengsel gestuurd wordt. dit kan je dus niet gebruiken op een viertakt.

ook in de viertaktwereld zijn er carbu's die bekendstaan om hun goede werking, (vooral bepaalde keihin's denk ik dan).

je hebt ook verschillen met betrekking op de choke. deze kan mechanisch aangezet worden aan de carbu zelf (zie je bv bij kleine cc viertakten) tegen een scooter carb bevoorbeeld waar je een choke hebt met een kabel tot aan het stuur.

voor zover ik weet, hangt het toerental op een viertakt niet zoveel af van de gaatjes ofzo, maar van luchtfilter, sproeier, nokkenas,...

er kan natuurlijk wel iets van waar zijn, maar heb er nooit eerder van gehoord.
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Mopar 20-3-2007 18:36 Print reply

Posts: 4772
4takt ''trekt/lurkt'' veel meer per ''intake'' aan je carb. als een 2takt.
2takt gaat wat meer gedoseerder als een 4takt, allemaal logisch lijkt me.

Denk dat als je een carb. pakt die voor een 4takt bedoelt is, dat je je 2takt brommer eerder zou kunnen verzuipen.

Lijkt me.

Het zal wel werken als je brommer een beetje opgevoerd is en iets meer benzine vraagt.
Wat meer compressie zou ook als voordeel kunnen werken.

Mgoed, frot je carb er nou maar op, and find out :-P


 
Sampers 20-3-2007 18:46 Print reply

Posts: 1231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
4takt ''trekt/lurkt'' veel meer per ''intake'' aan je carb. als een 2takt.
2takt gaat wat meer gedoseerder als een 4takt, allemaal logisch lijkt me.




ja lijkt me ook logisch hoor, maar welk onderdeel in de carbu zorgt dan voor die werking?
en waarom bestaan er dan valstroomcarbu's voor viertakten, die zijn bedoeld zodat het mengsel sneller kan blijven komen.
terwijl je toch maar op 1van de 2slagen mengsel aanzuigt
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
50cc crosser 20-3-2007 18:57 Print reply

Posts: 1866
andersom werk in ieder geval wel
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2007 18:59 Print reply

Posts: 10835
ik geloof niet dat er veel verschil in zit.

gewoon proberen lijkt me
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Uncle BLAM 20-3-2007 19:53 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]



uh daarvoor kun je zo'n ding afstellen? of kan dat tegenwoordig niet bij 4 takt?

wat mij wel logisch lijkt is dat zon ding indd andere vacuem ofzo heeft verschil in onder boven stromen bla bla'tje


jawel hoor, afstellen kan gewoon, andere sproeier of luchtschroef,
probleem is dat je carburateur een goed mengsel geeft tot b.v. halfgas en daarna teveel/te weinig benzine, dat wordt bepaald door de sproeierbuis en de gasnaald, als je die vervangt kun je elke carburateur voor zowel 4 takt als 2 takt gebruiken
 
een BF teller is sneller
fietsie 21-3-2007 0:44 Print reply

Posts: 1438
dat gaat prima op me nsr heb ik ook een carb van een 4takt erop en loopt als een trein
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Eat My Dust 21-3-2007 8:55 Print reply

Posts: 2562
4takt stel je anders af
daar zit meestal een mengsel schroef of
die regelt het lucht/benzine mengsel, door simpel aan een schoefje te draaien
zonder verschillende schroeven
alleen sproeier moet je veranderen, en de rest met de mengselschroef afstellen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 9150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved