Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tzr, Rs, RX, Beste keus.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 507 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41887 - Tzr, Rs, RX, Beste keus.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bunji 20-3-2007 15:15 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: woodmen
[...]


Ja, RS en TZR, heeft mblover(hij woont in het zelfde kleine dorp), dus daar kan ik de houding wel van proberen maar van een RX wordt lastiger. Ik zit nu steeds meer te denken aan een RS, omdat die vrij goedkoop op marktplaats staan en er ook nog wel redelijk uitzien.
Heeft er iemand foto's van het oude en nieuwe model bij de hand? Zodat ik ze kan vergelijken.

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:12 uur.


oud model:

http://motor-brommer...hL%2F6NuqfX7WbtiA%3D

http://motor-brommer...dRXLDpv9fBvn1x9yj7af

nieuw model:

http://motor-brommer...z6MI6ty6vrX16x9qc7XV

http://motor-brommer...dRXLDpv9fBvn1x9yj7af

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 20-3-2007 om 15:16 uur.
@ Otis-B: tzr is niet aan de kleine kant hoor

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 20-3-2007 om 15:18 uur.
 
Kawasaki ZXR 400
woodmen 20-3-2007 15:17 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
[...]


oud model:

http://motor-brommer...hL%2F6NuqfX7WbtiA%3D

http://motor-brommer...dRXLDpv9fBvn1x9yj7af

nieuw model:

http://motor-brommer...z6MI6ty6vrX16x9qc7XV

http://motor-brommer...dRXLDpv9fBvn1x9yj7af

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 20-3-2007 om 15:16 uur.


Thanks.


Derbi heeft toch ook nog zo'n raceachtige brommer?
In welk jaar is de omschakeling naar het nieuwe model geweest? Dit vermakkelijkt het rond kijken.


Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:21 uur.
 
Otis B 20-3-2007 15:18 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: woodmen
[...]


Thanks.


Derbi heeft toch ook nog zo'n raceachtige brommer?

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:17 uur.

ja, GPR (daar zijn 2 versies van, een met ducati achterkantje en een met die 2 ronde koplampjes boven elkaar. Zoek maar op www.bikepics.com/derbi

Dit bericht is gewijzigd door Otis B op 20-3-2007 om 15:19 uur.
 
Jorn 20-3-2007 15:18 Print reply

Posts: 2780
Derbi gpr, zou voor mij de beste keus zijn vanwege het blok. Schakelt een stuk soepeler.
 
Jorn 20-3-2007 15:20 Print reply

Posts: 2780
bunji 20-3-2007 15:23 Print reply

Posts: 1861
hm ik weet niet hoor, maar derbi gpr is wel wat duurder dan 1000 euro, en voor de nieuwe ben je al gauw bijna het dubbele kwijt
 
Kawasaki ZXR 400
woodmen 20-3-2007 15:27 Print reply
Posts: 235
Derbi is inderdaad stuk duurder, althans het model(2003) waar mijn voorkeur naar uit gaat.
 
Nouwk 20-3-2007 15:28 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: woodmen
[...]


Als ik het zo lees, valt de Yamaha en de rieju dus af. Vanwege boven budget.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een motorhispania. Maar ik heb ergens gelezen dat hij niet erg comfortabel zit. Kan iemand dit verwoorden.


Nouja, ik wil het wel voor je verwoorden

Ik heb zelf een RX en redelijk snel last van m'n rug als ik in 'vervelende' houdingen zit, maar alleen in het begin (bij een tocht van zon 65 km met veel wind) één keertje last van gehad. Ik vind het prima zitten, geen problemen mee.

Het is gewoon wat je gewend bent denk ik, ik vind een Tzr of een Rs of wat dan ook nu ook wat vreemd zitten, omdat bij elke brommer de houding iets verschilt

Een RX is opzich wel iets kleiner, nee, smaller dan een Tzr of wat dan ook. Het ligt er maar aan hoe lang jij bent, je zult als je 2 meter bent beter zitten op een Tzr oid dan een RX

Tip: Ga eens een dagje naar de dealer, en probeer daar gewoon eens op die brommers te zitten. Zo merk je vanzelf wel wat jij fijner vindt zitten, want iedereen prijst hier zijn eigen brommer ongeveer aan, terwijl het toch je eigen keus blijft !
Als je vrienden hebt met zo'n brommer kan dat natuurlijk ook

Voor de prijs zou ik idd voor een Rs of Rx gaan, die vallen opzich nog wel mee in vergelijking met een Tzr of Gpr (al heb je de oudere modellen ook voor hele leuke prijsjes! ). Op marktplaats komen vaak genoeg 'schadegevalletjes' voorbij voor hele knappe prijzen !

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 20-3-2007 om 15:30 uur.
 
Royal Club 20-3-2007 15:32 Print reply

Posts: 60390
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ARWIN_honda 20-3-2007 15:36 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor

dat klopt ja, ik heb dan nog wel een wat oudere nsr, maar ben er nog heel tevreden mee
 
Suzuki GSX-R600 K4
Nouwk 20-3-2007 15:37 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor


Zo, hierbij wat gegevens Kun je een beetje vergelijken !
Maar ik blijf er bij dat je het beste even een dagje kunt 'dealeren',
om te zien wat je zelf nu fijn vindt..

Afmetingen - TZR
Lengte: 2.202 mm
Breedte: 689 mm
Hoogte: 1.105 mm
Zithoogte: 815 mm
Wielbasis: 1.341 mm
Grondspeling: 151 mm
Gewicht leeg: 112 kg

Afmetingen - RX
Totale lengte: 1865 mm
Totale breedte: 750 mm
Hoogte: 1265 mm
Zithoogte: 800,100 mm
Wielbasis: 1.265 mm
Gewicht leeg: 115 kg

@ Royal, ik kopieerde het alleen van sites, zodat hij het zelf kon zien

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 20-3-2007 om 15:40 uur.
 
Royal Club 20-3-2007 15:38 Print reply

Posts: 60390
dan klopt er echt iets niet

want mijn tzr was toch echt een slag groter dan die rx van dennis

en laat die cijfertjes maar achterwegen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ARWIN_honda 20-3-2007 15:39 Print reply

Posts: 3534
Honda NSR

Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg

een rx is dan niet veel hoger dan een nsr

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 20-3-2007 om 15:39 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
BIET 20-3-2007 15:45 Print reply

Posts: 22355
Naja ik maar eens verhaaltje...

- RS:
Groot ding, beste wegligging van het hele setje, zit wel vrij ver voor over.

- TZR:
Ook groot, zit veel rechterop dan RS, is op langere einden wel gemakkelijker en als je niet zown bochtemens bent zeker een betere keuze dan RS.

- Oude gpr:
Relatief klein, zit ook stuk lager bij de grond. Kapophangingen gaan snel stuk, op dit moment vrij duur ding, door het kenteken. Derbi blok beschouw ik als een voordeel tegenover am6. Ook een lekkere wegligging.

- Nieuwe gpr:
Schakelpokie zit op een kut plaats, tis ook vrij groot ding, zit vrij ver voorover, heerlijke vering.

-RS2:
kut kut en nog eens kut, zelfs voor zown klein persoon als ik voelt dat ding klein aan, ding is op schaal ofzow, Zit kut, opzich nog wel redelijk bochtengedrag. Maar hier wil je niet ver op rijden. Kut...

-RX:
ook relatief klein, lage zit. Naar mijn mening niet interesant, aangezien RS en TZR ook bestaan. Misschien wel als je erg klein bent.

-NSR:
oogt, klein, maar is vrij lang, is wel erg smal, geen hoge zit. Minste wegligging van het hele setje, Zit wel het meest rechtop. Is de lekkerste van het setje om ver mee te rijden. Het blok is ook een voordeel, als het goed in elkaar zit tenminste.

Het uiterlijk van de brommers even achterwegen gelaten...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
woodmen 20-3-2007 15:49 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
Honda NSR

Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg

een rx is dan niet veel hoger dan een nsr

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 20-3-2007 om 15:39 uur.


Honda NSR heb ik al eentje, dus dat gaat hem niet worden


Tot zo ver ligt de keuze bij een RS nieuw model. Maar nog een vraagje, zit er veel verschil in eigenschappen als het gaat om kort sturen, dus behendigheid. Ik weet dat een TZR vrij lomp is om te manouvreren, maar hoe zit dit bij de rest?

@biet: Iemand die kan bevestigen dat een rs de beste wegeligging heeft?

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:50 uur.
 

Dit topic is 3299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved