Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #41887 - Tzr, Rs, RX, Beste keus.
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 3299 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bunji |
20-3-2007 15:15 |
Posts: 1861 |
|
|
Kawasaki ZXR 400 |
|
woodmen |
20-3-2007 15:17 |
|
Otis B |
20-3-2007 15:18 |
Posts: 389 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: woodmen
[...]
Thanks.
Derbi heeft toch ook nog zo'n raceachtige brommer?
Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:17 uur.
ja, GPR (daar zijn 2 versies van, een met ducati achterkantje en een met die 2 ronde koplampjes boven elkaar. Zoek maar op www.bikepics.com/derbi
Dit bericht is gewijzigd door Otis B op 20-3-2007 om 15:19 uur.
|
|
|
|
Jorn |
20-3-2007 15:18 |
Posts: 2780 |
Derbi gpr, zou voor mij de beste keus zijn vanwege het blok. Schakelt een stuk soepeler.
|
|
|
|
Jorn |
20-3-2007 15:20 |
Posts: 2780 |
|
|
|
|
bunji |
20-3-2007 15:23 |
Posts: 1861 |
hm ik weet niet hoor, maar derbi gpr is wel wat duurder dan 1000 euro, en voor de nieuwe ben je al gauw bijna het dubbele kwijt
|
|
Kawasaki ZXR 400 |
|
woodmen |
20-3-2007 15:27 |
Posts: 235 |
Derbi is inderdaad stuk duurder, althans het model(2003) waar mijn voorkeur naar uit gaat.
|
|
|
|
Nouwk |
20-3-2007 15:28 |
Posts: 4242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: woodmen
[...]
Als ik het zo lees, valt de Yamaha en de rieju dus af. Vanwege boven budget.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een motorhispania. Maar ik heb ergens gelezen dat hij niet erg comfortabel zit. Kan iemand dit verwoorden.
Nouja, ik wil het wel voor je verwoorden
Ik heb zelf een RX en redelijk snel last van m'n rug als ik in 'vervelende' houdingen zit, maar alleen in het begin (bij een tocht van zon 65 km met veel wind) één keertje last van gehad. Ik vind het prima zitten, geen problemen mee.
Het is gewoon wat je gewend bent denk ik, ik vind een Tzr of een Rs of wat dan ook nu ook wat vreemd zitten, omdat bij elke brommer de houding iets verschilt
Een RX is opzich wel iets kleiner, nee, smaller dan een Tzr of wat dan ook. Het ligt er maar aan hoe lang jij bent, je zult als je 2 meter bent beter zitten op een Tzr oid dan een RX
Tip: Ga eens een dagje naar de dealer, en probeer daar gewoon eens op die brommers te zitten. Zo merk je vanzelf wel wat jij fijner vindt zitten, want iedereen prijst hier zijn eigen brommer ongeveer aan, terwijl het toch je eigen keus blijft !
Als je vrienden hebt met zo'n brommer kan dat natuurlijk ook
Voor de prijs zou ik idd voor een Rs of Rx gaan, die vallen opzich nog wel mee in vergelijking met een Tzr of Gpr (al heb je de oudere modellen ook voor hele leuke prijsjes! ). Op marktplaats komen vaak genoeg 'schadegevalletjes' voorbij voor hele knappe prijzen !
Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 20-3-2007 om 15:30 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
20-3-2007 15:32 |
Posts: 60390 |
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ARWIN_honda |
20-3-2007 15:36 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor
dat klopt ja , ik heb dan nog wel een wat oudere nsr, maar ben er nog heel tevreden mee
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Nouwk |
20-3-2007 15:37 |
Posts: 4242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
aaanvulling op anouk, een rx is idd erg klein, ik was laatst met dennis van het forum naar de gooitmieting, en hadden daar onze brommers naast elkaar staan, als je dan ging kijken, zag je dat de zithoogte bij een rx veeeel lager is dan bij een tzr, verder zal het zelfde gelden bij een rs, tzr, rs, gpr zijn motoren met brommer blok, rest is gewoon een minimotor
Zo, hierbij wat gegevens Kun je een beetje vergelijken !
Maar ik blijf er bij dat je het beste even een dagje kunt 'dealeren',
om te zien wat je zelf nu fijn vindt..
Afmetingen - TZR
Lengte: 2.202 mm
Breedte: 689 mm
Hoogte: 1.105 mm
Zithoogte: 815 mm
Wielbasis: 1.341 mm
Grondspeling: 151 mm
Gewicht leeg: 112 kg
Afmetingen - RX
Totale lengte: 1865 mm
Totale breedte: 750 mm
Hoogte: 1265 mm
Zithoogte: 800,100 mm
Wielbasis: 1.265 mm
Gewicht leeg: 115 kg
@ Royal, ik kopieerde het alleen van sites, zodat hij het zelf kon zien
Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 20-3-2007 om 15:40 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
20-3-2007 15:38 |
Posts: 60390 |
dan klopt er echt iets niet
want mijn tzr was toch echt een slag groter dan die rx van dennis
en laat die cijfertjes maar achterwegen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ARWIN_honda |
20-3-2007 15:39 |
Posts: 3534 |
Honda NSR
Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg
een rx is dan niet veel hoger dan een nsr
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 20-3-2007 om 15:39 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
BIET |
20-3-2007 15:45 |
Posts: 22355 |
Naja ik maar eens verhaaltje...
- RS:
Groot ding, beste wegligging van het hele setje, zit wel vrij ver voor over.
- TZR:
Ook groot, zit veel rechterop dan RS, is op langere einden wel gemakkelijker en als je niet zown bochtemens bent zeker een betere keuze dan RS.
- Oude gpr:
Relatief klein, zit ook stuk lager bij de grond. Kapophangingen gaan snel stuk, op dit moment vrij duur ding, door het kenteken. Derbi blok beschouw ik als een voordeel tegenover am6. Ook een lekkere wegligging.
- Nieuwe gpr:
Schakelpokie zit op een kut plaats, tis ook vrij groot ding, zit vrij ver voorover, heerlijke vering.
-RS2:
kut kut en nog eens kut, zelfs voor zown klein persoon als ik voelt dat ding klein aan, ding is op schaal ofzow, Zit kut, opzich nog wel redelijk bochtengedrag. Maar hier wil je niet ver op rijden. Kut...
-RX:
ook relatief klein, lage zit. Naar mijn mening niet interesant, aangezien RS en TZR ook bestaan. Misschien wel als je erg klein bent.
-NSR:
oogt, klein, maar is vrij lang, is wel erg smal, geen hoge zit. Minste wegligging van het hele setje, Zit wel het meest rechtop. Is de lekkerste van het setje om ver mee te rijden. Het blok is ook een voordeel, als het goed in elkaar zit tenminste.
Het uiterlijk van de brommers even achterwegen gelaten...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
woodmen |
20-3-2007 15:49 |
Posts: 235 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
Honda NSR
Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg
een rx is dan niet veel hoger dan een nsr
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 20-3-2007 om 15:39 uur.
Honda NSR heb ik al eentje, dus dat gaat hem niet worden
Tot zo ver ligt de keuze bij een RS nieuw model. Maar nog een vraagje, zit er veel verschil in eigenschappen als het gaat om kort sturen, dus behendigheid. Ik weet dat een TZR vrij lomp is om te manouvreren, maar hoe zit dit bij de rest?
@biet: Iemand die kan bevestigen dat een rs de beste wegeligging heeft?
Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 20-3-2007 om 15:50 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 3299 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|