Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
geen losse
wat je nodig hebt:
-cilinderkop of spruitstuk waar een injector in past
-injector
-injectie computer
-krukaspositie sensor
-tandkrans op je vliegwiel/krukas zodat de sensor kan waarnemen waar de krukas is
-hoge druk kamer voor je injector
-brandstof pomp
-luchtmassa meter
-lambda sonde
aanvullingen zijn welkom
conclusie: geen zin om het op je brommer proberen te maken aangezien het behoorlijk geld en ongelovelijk veel tijd gaat kosten
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2007 om 20:16 uur.
Valt best mee, er is ook een mechanisch injectiesysteem, kijk maar naar oudere diesels.(niet die common-rail dingen iig) Op mn pa zijn rallyauto komt t ook deze winter erop, en dan heb je dus heel die electronische shit helemaal niet nodig, alleen een pulserende pomp, waarvan tijdstip en hoeveelheid af te stellen is, en een verstuiver. ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar is denk ik ook wel een leuke uitdaging om zo`n systeem te bedenken kosten vallen dan denk ik ook best te overzien, mits je zelf redelijk wat kunt met draai, frees en/of laswerk...
(de tijd die t kost zou ik wel voor lief willen nemen)
Edit: Zelfs zonder turbo zou dit nog best een aardige winst op kunnen leveren t.o.v een carb, mn pa praat al over +16 pk op een 2 liter 16v door alleen injectie erop te zetten
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 20-3-2007 om 22:26 uur.
|