Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo doorbraak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41875 - Turbo doorbraak
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vets_Tom 19-3-2007 20:38 Print reply

Posts: 297
als je de gas schuif dicht draait dan draait hij stationary dus nog steeds draaien en dus met een lagere rpm en dus minder lucht druk. Kan niet wachten tot ik mijn spulletjes heb. Kan je meedoen aan brommer sprints met een compressor of een blazer? Deze zal vast zeer goed optrekken als ik het concept gerealizeerd krijg.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Vets_Tom 19-3-2007 20:40 Print reply

Posts: 297
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
tsxj oran 19-3-2007 20:41 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.

ja maar je compressor doseeert niet en ook al zou hij doseren kan je daar niet je sproeier op aanpassen
ik denk niet dat je hem helemaal volgt he??

btw als jij je gasschuif dicht hebt en die pomp staat nog vol lucht aan te zuigen zal hij ook echt niet goed stationair draaien
 
oud
Vets_Tom 19-3-2007 20:42 Print reply

Posts: 297
dan zal ik er een BOV op bouwen. Ik zal erover na denken en morgen wa tekening en wat reken werk posten.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
tsxj oran 19-3-2007 20:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
dan zal ik er een BOV op bouwen. Ik zal erover na denken en morgen wa tekening en wat reken werk posten.

en een BOV staat voor??
en als jij je rekenwerk nou is richt op de benzine lucht verhouding dan merk je dat het niet goed gaat komen
 
oud
Vehikel 19-3-2007 20:45 Print reply

Posts: 2903
Vroeger had je in de 1 cilinder raceklasse 2cilinder motoren zitten, die 1 cilinder als compressor gebruikten, misschien kan je onderzoeken hoe zij deze problemen opgelost hebben. Maar daar heb je wel het voordeel dat de turbodruk wordt bepaald door je toerental, dus bij hoge toeren krijgt ie meer druk.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 20:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

en een BOV staat voor??
en als jij je rekenwerk nou is richt op de benzine lucht verhouding dan merk je dat het niet goed gaat komen


k snap niet wat het probleem is , als je gewoon een constant lucht pompt en dan toeren regelt met de hoeveelheid brandstof ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tsxj oran 19-3-2007 20:45 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Vroeger had je in de 1 cilinder raceklasse 2cilinder motoren zitten, die 1 cilinder als compressor gebruikten, misschien kan je onderzoeken hoe zij deze problemen opgelost hebben. Maar daar heb je wel het voordeel dat de turbodruk wordt bepaald door je toerental, dus bij hoge toeren krijgt ie meer druk.

zie dat eerst maar voor elkaar te krijgen
 
oud
Vehikel 19-3-2007 20:50 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

zie dat eerst maar voor elkaar te krijgen

Jah das lastig, maar je kan er wijzer van worden van - hoe zij de druk naar de motor over brengen.
Ik heb er ergens een boek van die motoren liggen, kzal wel ff kijken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Almer 19-3-2007 22:11 Print reply

Posts: 3325
Laatste pagina niet gelezen maar wil toch wat toevoegen...

Het schijnt te werken, een turbo op een 2takt... Ik heb hier mijn twijfels over...
Op een carburateur een ' lucht-versnelling' maken moet kunnen, achter de carburateur een compressor...
Maarrr... bij een 2takt ' pomp' je eerst de lucht onder de zuiger... Bouw je hier ' veel' druk op heeft je zuiger meer werk om onder te komen, eigenlijk net zoveel als dat het oplevert bij zijn arbeidsslag...
Verplaatsen we de pomp nog een stukje naar het spoelkanaal... Hier moet hij volgens mij wel tussen kunnen... Dan pomp je meer mengsel boven je zuiger terwijl je onder de zuiger hier geen last van hebt... Dit is alleen niet te maken, omdat je dan een vrij lang spoelkanaal krijgt en allemaal wervelingen waardoor hij alleen met veel toeren optimaler zou kunnen lopen...
Wat ik weet is dat Kreidler op het wereldkampioen-blok een compressor heeft toegepast en Zundapp dit ook al heeft gedaan (met mindere resultaten overigens). Dit is alleen een fabrieksgeheim en niemand weet eigenlijk hoe dat ding werkt, alleen de bouwers...
Ook hebben sneeuwscooters een compressor, hier zou je je in kunnen verdiepen...

Tot slot wil ik nog kwijt dat de Topicstarter maar beter meteen op kan houden omdat het alleen maar geld kost... Verdiep je eerst wat meer in een 2takt motor, ook 2takt injectiemotor en turbo's en superchargers... En begin goed en ' test een blok niet op een pallet' maar op een testbank als je daadwerkelijk met zoiets wilt beginnen! Zorg ook dat je (goedkoop) beschikking hebt over diverse verspanende machines en over goedkope onderdelen!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Almer 19-3-2007 22:18 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.


Verdiep je eerst wat meer in de werking van een venturi, de werking van een carburateur, de werking van een charger, supercharger, blower of fan en in wat het met je flow doet!

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Vets_Tom 20-3-2007 9:54 Print reply

Posts: 297
zal ik doen
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Neluhz 20-3-2007 10:50 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

geen losse
wat je nodig hebt:
-cilinderkop of spruitstuk waar een injector in pastmoet te maken zijn
-injectornog wel te vinden wsl
-injectie computermegasquirt
-krukaspositie sensorook te doen
-tandkrans op je vliegwiel/krukas zodat de sensor kan waarnemen waar de krukas iste doen
-hoge druk kamer voor je injectorook geen vreselijk probleem
-brandstof pomp?
-luchtmassa meterin principe niet nodig, voor goed resultaat misschien handig,
-lambda sondeook simpel te doen.
aanvullingen zijn welkom

conclusie: geen zin om het op je brommer proberen te maken aangezien het behoorlijk geld en ongelovelijk veel tijd gaat kosten

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2007 om 20:16 uur.

onderdelen zoveel mogelijk van de sloop halen, moet het met een beetje(veel) kennis te doen zijn.


injectie teminste, een turbo of charger is een stukje moeilijker.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 20-3-2007 om 10:55 uur.
 
XoReP 20-3-2007 11:18 Print reply

Posts: 546
Vergeet ook niet dat een 2t lambdasonde anders is als van een 4takt en schaarser te rkijgen en ook behoorlijk wat meer kost

Ik had trouwens ook nog iets gelezen dat je op 2 takt een probleem heb met ene membraam als je die heb. Roterende inlaat zou dan een optie zijn.
 
User 927 20-3-2007 11:24 Print reply

Posts: 6405
Als je dit op een brommer wilt bouwen ben je alleen al voor zo'n pomp 600 euro kwijt. En dan heb je nog niets aangepast...

Dat geld kun je beter aan een 125cc crosserblok uitgeven oid, ga je harder...
 

Dit topic is 5043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved