Vets_Tom |
19-3-2007 20:38 |
Posts: 297 |
als je de gas schuif dicht draait dan draait hij stationary dus nog steeds draaien en dus met een lagere rpm en dus minder lucht druk. Kan niet wachten tot ik mijn spulletjes heb. Kan je meedoen aan brommer sprints met een compressor of een blazer? Deze zal vast zeer goed optrekken als ik het concept gerealizeerd krijg.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:40 |
Posts: 297 |
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:41 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.
ja maar je compressor doseeert niet en ook al zou hij doseren kan je daar niet je sproeier op aanpassen
ik denk niet dat je hem helemaal volgt he??
btw als jij je gasschuif dicht hebt en die pomp staat nog vol lucht aan te zuigen zal hij ook echt niet goed stationair draaien
|
|
oud |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:42 |
Posts: 297 |
dan zal ik er een BOV op bouwen. Ik zal erover na denken en morgen wa tekening en wat reken werk posten.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:43 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
dan zal ik er een BOV op bouwen. Ik zal erover na denken en morgen wa tekening en wat reken werk posten.
en een BOV staat voor??
en als jij je rekenwerk nou is richt op de benzine lucht verhouding dan merk je dat het niet goed gaat komen
|
|
oud |
|
Vehikel |
19-3-2007 20:45 |
Posts: 2903 |
Vroeger had je in de 1 cilinder raceklasse 2cilinder motoren zitten, die 1 cilinder als compressor gebruikten, misschien kan je onderzoeken hoe zij deze problemen opgelost hebben. Maar daar heb je wel het voordeel dat de turbodruk wordt bepaald door je toerental, dus bij hoge toeren krijgt ie meer druk.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
en een BOV staat voor??
en als jij je rekenwerk nou is richt op de benzine lucht verhouding dan merk je dat het niet goed gaat komen
k snap niet wat het probleem is , als je gewoon een constant lucht pompt en dan toeren regelt met de hoeveelheid brandstof ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:45 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Vroeger had je in de 1 cilinder raceklasse 2cilinder motoren zitten, die 1 cilinder als compressor gebruikten, misschien kan je onderzoeken hoe zij deze problemen opgelost hebben. Maar daar heb je wel het voordeel dat de turbodruk wordt bepaald door je toerental, dus bij hoge toeren krijgt ie meer druk.
zie dat eerst maar voor elkaar te krijgen
|
|
oud |
|
Vehikel |
19-3-2007 20:50 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
zie dat eerst maar voor elkaar te krijgen
Jah das lastig, maar je kan er wijzer van worden van - hoe zij de druk naar de motor over brengen.
Ik heb er ergens een boek van die motoren liggen, kzal wel ff kijken.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Almer |
19-3-2007 22:11 |
Posts: 3325 |
Laatste pagina niet gelezen maar wil toch wat toevoegen...
Het schijnt te werken, een turbo op een 2takt... Ik heb hier mijn twijfels over...
Op een carburateur een ' lucht-versnelling' maken moet kunnen, achter de carburateur een compressor...
Maarrr... bij een 2takt ' pomp' je eerst de lucht onder de zuiger... Bouw je hier ' veel' druk op heeft je zuiger meer werk om onder te komen, eigenlijk net zoveel als dat het oplevert bij zijn arbeidsslag...
Verplaatsen we de pomp nog een stukje naar het spoelkanaal... Hier moet hij volgens mij wel tussen kunnen... Dan pomp je meer mengsel boven je zuiger terwijl je onder de zuiger hier geen last van hebt... Dit is alleen niet te maken, omdat je dan een vrij lang spoelkanaal krijgt en allemaal wervelingen waardoor hij alleen met veel toeren optimaler zou kunnen lopen...
Wat ik weet is dat Kreidler op het wereldkampioen-blok een compressor heeft toegepast en Zundapp dit ook al heeft gedaan (met mindere resultaten overigens). Dit is alleen een fabrieksgeheim en niemand weet eigenlijk hoe dat ding werkt, alleen de bouwers...
Ook hebben sneeuwscooters een compressor, hier zou je je in kunnen verdiepen...
Tot slot wil ik nog kwijt dat de Topicstarter maar beter meteen op kan houden omdat het alleen maar geld kost... Verdiep je eerst wat meer in een 2takt motor, ook 2takt injectiemotor en turbo's en superchargers... En begin goed en ' test een blok niet op een pallet' maar op een testbank als je daadwerkelijk met zoiets wilt beginnen ! Zorg ook dat je (goedkoop) beschikking hebt over diverse verspanende machines en over goedkope onderdelen !
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Almer |
19-3-2007 22:18 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
de benzine wordt toch door de lucht naar binnen gezogen? Dus minder rpm minder zuigen minder benzine meer rpm veel meer druk dus meer benzine. trouwens we praten over carb voor je blower want anders moet je carb luchtdicht en da is die nie.
Verdiep je eerst wat meer in de werking van een venturi, de werking van een carburateur, de werking van een charger, supercharger, blower of fan en in wat het met je flow doet !
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Vets_Tom |
20-3-2007 9:54 |
Posts: 297 |
zal ik doen
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Neluhz |
20-3-2007 10:50 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
geen losse
wat je nodig hebt:
-cilinderkop of spruitstuk waar een injector in pastmoet te maken zijn
-injectornog wel te vinden wsl
-injectie computermegasquirt
-krukaspositie sensorook te doen
-tandkrans op je vliegwiel/krukas zodat de sensor kan waarnemen waar de krukas iste doen
-hoge druk kamer voor je injectorook geen vreselijk probleem
-brandstof pomp?
-luchtmassa meterin principe niet nodig, voor goed resultaat misschien handig,
-lambda sondeook simpel te doen.
aanvullingen zijn welkom
conclusie: geen zin om het op je brommer proberen te maken aangezien het behoorlijk geld en ongelovelijk veel tijd gaat kosten
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2007 om 20:16 uur.
onderdelen zoveel mogelijk van de sloop halen, moet het met een beetje(veel) kennis te doen zijn.
injectie teminste, een turbo of charger is een stukje moeilijker.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 20-3-2007 om 10:55 uur.
|
|
|
|
XoReP |
20-3-2007 11:18 |
Posts: 546 |
Vergeet ook niet dat een 2t lambdasonde anders is als van een 4takt en schaarser te rkijgen en ook behoorlijk wat meer kost
Ik had trouwens ook nog iets gelezen dat je op 2 takt een probleem heb met ene membraam als je die heb. Roterende inlaat zou dan een optie zijn.
|
|
|
|
User 927 |
20-3-2007 11:24 |
Posts: 6405 |
Als je dit op een brommer wilt bouwen ben je alleen al voor zo'n pomp 600 euro kwijt. En dan heb je nog niets aangepast...
Dat geld kun je beter aan een 125cc crosserblok uitgeven oid, ga je harder...
|
|
|
|