Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-3-2007 20:20 |
Posts: 13700 |
mij lijkt een vario blok makkelijker omdat dit constanter toeren draait
|
|
|
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:22 |
Posts: 297 |
dat maakt niet uit. meer toeren de meer toeren de pomp maakt dus meer lucht.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:22 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
mij lijkt een vario blok makkelijker omdat dit constanter toeren draait
met vol gas wel, half gas of kwart gas ook niet..
maar het werkt iig wel al beter als bij een schakel
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:24 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
4 takt anders gaat het al helemaal moeilijk.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
af1 met een am6 blok of honda ligt er aan welke ik er onder ga zetten. zal hem natuurlijk zwaar modificeren een 80cc en carb of costum injectie.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 19-3-2007 om 20:20 uur.
am6 is 2t hé
honda heb je in 2t en 4t
een gewone 2t ombouwen tot hij geblazen goed (ook beetje efficient dus) loopt is niet/nauwelijks te doen imo .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:24 |
Posts: 297 |
ik ga mijn brommer gewoon halen en ik koop die pomp en dan test ik het en dan kunnen we ver discuceren.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:25 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ik ga mijn brommer gewoon halen en ik koop die pomp en dan test ik het en dan kunnen we ver discuceren.
tsja wil best verder discuseren maar je bespaart toch geld als je je even verdiept in de carburateur werking want met carburateur gaat het echt neit werken
|
|
oud |
|
Vehikel |
19-3-2007 20:26 |
Posts: 2903 |
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.
groter voordeel lijkt mij dat je ook echt druk op kun bouwen zonder alles door je uitlaatpoort naar buiten te blazen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:29 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.
ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:32 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen
extra lucht spoeling of vacuum kan imo op een 4t geen kwaad
en afstellen is wss meer werk , maar moet wel te doen zijn .
en als je toch pomp ed op je brommer gaat maken moet je toch ook wel kunnen fiksen dat je brandstof en lucht appart regelt .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:33 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
extra lucht spoeling of vacuum kan imo op een 4t geen kwaad
en afstellen is wss meer werk , maar moet wel te doen zijn .
en als je toch pomp ed op je brommer gaat maken moet je toch ook wel kunnen fiksen dat je brandstof en lucht appart regelt .
ja maar hoe regel je die pomp af?? das zo ongeveer niet te doen, en dan nog zit je met een carburateur vast aan een sproeier hoe wil je dat ooit gaan doseren??
|
|
oud |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-3-2007 20:34 |
Posts: 13700 |
misschien met een soort powerjet principe
|
|
|
|
Vehikel |
19-3-2007 20:36 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen
Als je turbodruk door je carburateur laat stromen heb je toch de juiste dosering? Dat vacuümprobleem kan je misschien wel oplossen door 2 gaskabels te gebruiken.[1 om de schuif naar boven te trekken en de ander om 'm weer naar beneden te trekken]
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
-Tom- |
19-3-2007 20:37 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.
drukvulling via het carter bij een 2-takt kan wel degelijk, er zijn wat mensen mee bezig geweest.
|
|
FTS Member |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:38 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Als je turbodruk door je carburateur laat stromen heb je toch de juiste dosering? Dat vacuümprobleem kan je misschien wel oplossen door 2 gaskabels te gebruiken.[1 om de schuif naar boven te trekken en de ander om 'm weer naar beneden te trekken]
nee dat doseert niet omdat de compressor niet goed doseert
dus stel dat de pomp steeds 30-40 psi pompt kan je nooit ondertussen je sproeier kunnen aanpassen op het toerental omdat de luchtstroom constant is, in lage toeren verzuip je hem, en in hoge toeren zal het kunnen zijn dat hij goed loopt
|
|
oud |
|