Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo doorbraak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41875 - Turbo doorbraak
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-3-2007 20:20 Print reply

Posts: 13700
mij lijkt een vario blok makkelijker omdat dit constanter toeren draait
 
Vets_Tom 19-3-2007 20:22 Print reply

Posts: 297
dat maakt niet uit. meer toeren de meer toeren de pomp maakt dus meer lucht.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
tsxj oran 19-3-2007 20:22 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
mij lijkt een vario blok makkelijker omdat dit constanter toeren draait

met vol gas wel, half gas of kwart gas ook niet..
maar het werkt iig wel al beter als bij een schakel
 
oud
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 20:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
4 takt anders gaat het al helemaal moeilijk.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
af1 met een am6 blok of honda ligt er aan welke ik er onder ga zetten. zal hem natuurlijk zwaar modificeren een 80cc en carb of costum injectie.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 19-3-2007 om 20:20 uur.


am6 is 2t hé
honda heb je in 2t en 4t

een gewone 2t ombouwen tot hij geblazen goed (ook beetje efficient dus) loopt is niet/nauwelijks te doen imo .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vets_Tom 19-3-2007 20:24 Print reply

Posts: 297
ik ga mijn brommer gewoon halen en ik koop die pomp en dan test ik het en dan kunnen we ver discuceren.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
tsxj oran 19-3-2007 20:25 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ik ga mijn brommer gewoon halen en ik koop die pomp en dan test ik het en dan kunnen we ver discuceren.

tsja wil best verder discuseren maar je bespaart toch geld als je je even verdiept in de carburateur werking want met carburateur gaat het echt neit werken
 
oud
Vehikel 19-3-2007 20:26 Print reply

Posts: 2903
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 20:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.


groter voordeel lijkt mij dat je ook echt druk op kun bouwen zonder alles door je uitlaatpoort naar buiten te blazen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tsxj oran 19-3-2007 20:29 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.

ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen
 
oud
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 20:32 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen


extra lucht spoeling of vacuum kan imo op een 4t geen kwaad

en afstellen is wss meer werk , maar moet wel te doen zijn .

en als je toch pomp ed op je brommer gaat maken moet je toch ook wel kunnen fiksen dat je brandstof en lucht appart regelt .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tsxj oran 19-3-2007 20:33 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


extra lucht spoeling of vacuum kan imo op een 4t geen kwaad

en afstellen is wss meer werk , maar moet wel te doen zijn .

en als je toch pomp ed op je brommer gaat maken moet je toch ook wel kunnen fiksen dat je brandstof en lucht appart regelt .

ja maar hoe regel je die pomp af?? das zo ongeveer niet te doen, en dan nog zit je met een carburateur vast aan een sproeier hoe wil je dat ooit gaan doseren??
 
oud
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-3-2007 20:34 Print reply

Posts: 13700
misschien met een soort powerjet principe
 
Vehikel 19-3-2007 20:36 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja alleen je bouwd wel fijn lucht druk op maar je krijgt nooit genoeg benzine uit je carburateur om de lucht/benzine verhouding 14,5:1 te krijgen
en dan ook nog een probleem is de dosering?? want denk dat wanneer je gasschuif dicht zit die pomp nog veel te veel vaccuum trekt en dingen sloopt of teveel lucht de cilinder in blijven pompen


Als je turbodruk door je carburateur laat stromen heb je toch de juiste dosering? Dat vacuümprobleem kan je misschien wel oplossen door 2 gaskabels te gebruiken.[1 om de schuif naar boven te trekken en de ander om 'm weer naar beneden te trekken]
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
-Tom- 19-3-2007 20:37 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een 4takt blok lijkt me ervoor gesschikt, omdat je de lucht direct de kop in perst ipv. het carter. Het werkt iig efficiënter op een 4takt.

drukvulling via het carter bij een 2-takt kan wel degelijk, er zijn wat mensen mee bezig geweest.
 
FTS Member
tsxj oran 19-3-2007 20:38 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Als je turbodruk door je carburateur laat stromen heb je toch de juiste dosering? Dat vacuümprobleem kan je misschien wel oplossen door 2 gaskabels te gebruiken.[1 om de schuif naar boven te trekken en de ander om 'm weer naar beneden te trekken]

nee dat doseert niet omdat de compressor niet goed doseert
dus stel dat de pomp steeds 30-40 psi pompt kan je nooit ondertussen je sproeier kunnen aanpassen op het toerental omdat de luchtstroom constant is, in lage toeren verzuip je hem, en in hoge toeren zal het kunnen zijn dat hij goed loopt
 
oud

Dit topic is 5042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved