Vets_Tom |
19-3-2007 19:52 |
Posts: 297 |
4 takt anders gaat het al helemaal moeilijk.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 19:54 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
4 takt anders gaat het al helemaal moeilijk.
zeg dat dan meteen...
maar je blijft het carburateur probleem houden
en turbo op 2-takt bestaat ook gewoon
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2007 om 19:54 uur.
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 19:55 |
Posts: 10560 |
zo kun je al rare discussieĀ“s krijgen .
over turbo op 2t : je zult het hele spul moeten aanpassen om beetje efficient te kunnen rijden , gewoon blaas je imo teveel mengsel de uitlaat uit
turbo op 4t : wordt spul ook niet betrouwbaarder op en als je dan toch hard wil : koop een 2t
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tsxj oran |
19-3-2007 19:58 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
zo kun je al rare discussieĀ“s krijgen .
over turbo op 2t : je zult het hele spul moeten aanpassen om beetje efficient te kunnen rijden , gewoon blaas je imo teveel mengsel de uitlaat uit
turbo op 4t : wordt spul ook niet betrouwbaarder op en als je dan toch hard wil : koop een 2t
ik heb even geen website ofzo, maar je hebt de befaamde "detroit diesels" 2-takt diesel motoren met een uitlaat klep( dus alleen uitlaat) en de inlaat gebeurt gewoon op de 2-takt wijze alleen komt de lucht niet onder de zuiger dacht ik, en diesel word gewoon door een injector boven de zuiger geinjecteerd
op deze motoren zit gewoon een turbo
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:03 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ik heb even geen website ofzo, maar je hebt de befaamde "detroit diesels" 2-takt diesel motoren met een uitlaat klep( dus alleen uitlaat) en de inlaat gebeurt gewoon op de 2-takt wijze alleen komt de lucht niet onder de zuiger dacht ik, en diesel word gewoon door een injector boven de zuiger geinjecteerd
op deze motoren zit gewoon een turbo
jah , ik ken het 2t dieselprincipe
is interresant systeem , dan ben je ook minder afhankelijk van een fatsoenlijk uitlaat , maar het is niet echt makkelijk te maken .
als je hieraan wil beginnen op brommer kun je volgens mij best een 4t blok als basis pakken , en andere nokkenas maken zodat je beide kleppen tegelijk opent en beide als uitlaat gebruikt en dan inlaat onderin de cilinder maken. en dan injectie erop maken , maar heb zown idee dat dat niet heel blijft .
en dan nog zie ik geen heil in een turbo , dan zou ik nog voor een mechanisch aangedreven compressie kiezen omdat je lucht alleen in je blok krijgt door te blazen .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
bart de scootergek |
19-3-2007 20:05 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ik heb even geen website ofzo, maar je hebt de befaamde "detroit diesels" 2-takt diesel motoren met een uitlaat klep( dus alleen uitlaat) en de inlaat gebeurt gewoon op de 2-takt wijze alleen komt de lucht niet onder de zuiger dacht ik, en diesel word gewoon door een injector boven de zuiger geinjecteerd
op deze motoren zit gewoon een turbo
Ja, 2-takt met korte spoeling is dat, onze 2-takten hebben lang-spoeling.
Verder leuk idee, maar zie het niet zo 1-2-3 gebeuren. Probeer eerst maar iets concreets, door daadwerkelijk zo'n ding te pakken te krijgen en hem te monteren oid.
|
|
Honda RC-33 |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:08 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
jah , ik ken het 2t dieselprincipe
is interresant systeem , dan ben je ook minder afhankelijk van een fatsoenlijk uitlaat , maar het is niet echt makkelijk te maken .
als je hieraan wil beginnen op brommer kun je volgens mij best een 4t blok als basis pakken , en andere nokkenas maken zodat je beide kleppen tegelijk opent en beide als uitlaat gebruikt en dan inlaat onderin de cilinder maken. en dan injectie erop maken , maar heb zown idee dat dat niet heel blijft .
en dan nog zie ik geen heil in een turbo , dan zou ik nog voor een mechanisch aangedreven compressie kiezen omdat je lucht alleen in je blok krijgt door te blazen .
ja inderdaad, maar het belangrijkste is dat je die injectie hebt, en dan geen turbo maar meer een compressor zoals de ts al voorstelde
als je een brommer hebt die genoeg vermogen laait op een leuk pompje aan te drijven en niet via een ketting op het vliegwiel want dat kost alleen maar motor vermogen
|
|
oud |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:09 |
Posts: 297 |
zal ik doen als ik mijn brommer heb, das in een week of 2 en een pomp, moet die nog eerst vinde. Ik wou gewoon mijn idee delen zou andere het ook komden gebruiken.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:10 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
zal ik doen als ik mijn brommer heb, das in een week of 2 en een pomp, moet die nog eerst vinde. Ik wou gewoon mijn idee delen zou andere het ook komden gebruiken.
ja maar beste jongen, jou brommer heeft denk ik geen injectie?
|
|
oud |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:13 |
Posts: 297 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
en dan nog zie ik geen heil in een turbo , dan zou ik nog voor een mechanisch aangedreven compressie kiezen omdat je lucht alleen in je blok krijgt door te blazen .
Het is geen echte turbo erder een supercharge een blower. Valt er trouwens lossen injectie onderdelen te kopen, die je op elke blok kan platsen? trouwens superchargers werken ook op carbs.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 19-3-2007 om 20:15 uur.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
tsxj oran |
19-3-2007 20:16 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
[...]
Het is geen echte turbo erder een supercharge een blower. Valt er trouwens lossen injectie onderdelen te kopen, die je op elke blok kan platsen?
geen losse
wat je nodig hebt:
-cilinderkop of spruitstuk waar een injector in past
-injector
-injectie computer
-krukaspositie sensor
-tandkrans op je vliegwiel/krukas zodat de sensor kan waarnemen waar de krukas is
-hoge druk kamer voor je injector
-brandstof pomp
-luchtmassa meter
-lambda sonde
aanvullingen zijn welkom
conclusie: geen zin om het op je brommer proberen te maken aangezien het behoorlijk geld en ongelovelijk veel tijd gaat kosten
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2007 om 20:16 uur.
|
|
oud |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:16 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
[...]
Het is geen echte turbo erder een supercharge een blower. Valt er trouwens lossen injectie onderdelen te kopen, die je op elke blok kan platsen? trouwens superchargers werken ook op carbs.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 19-3-2007 om 20:15 uur.
als jij op een gewone 2t een directe injectie maakt en alleen de lucht laat spoelen zit je blok na 300meter vast.
bij 4t wil het wel omdat deze niet door mengsmering wordt gesmeerd maar door olie uit het carter
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-3-2007 om 20:18 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:18 |
Posts: 297 |
bouw dit eerder op een test setup je op een pallet en niet direct in mijn straat brommer.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
19-3-2007 20:19 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
bouw dit eerder op een test setup je op een pallet en niet direct in mijn straat brommer.
wat voor brommer praat je over trouwens ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vets_Tom |
19-3-2007 20:19 |
Posts: 297 |
af1 met een am6 blok of honda ligt er aan welke ik er onder ga zetten. zal hem natuurlijk zwaar modificeren een 80cc en carb of costum injectie.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 19-3-2007 om 20:20 uur.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|