Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi blijft warmlopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41859 - Derbi blijft warmlopen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jorn 19-3-2007 11:07 Print topicpost

Posts: 2780
Hallo,

Ik zit met een groot probleem dat ikzelf niet kan oplossen.

Ik heb mijn oude blok geruilt tegen het nieuwe derbi d50bo blok maar hier heb ik nogal veel problemen mee. De vorige eigenaar had met zijn originele cilinder een warmloper gehad na 8000km en heeft daarna met een andere zuiger nog een km of 2000 probleemloos gereden. Hij zei dat het door een knik in de slang van de oliepomp kwam.

Afijn, blok dus geruild. Ori cilinder was vrij weinig meer waard (nicasil eruit) en omdat ik tog sneller wilde heb ik maar een conti 50cc imitatie cilinder gekocht van www.opvoeren.nl

Deze heb ik erop gezet met nieuwe pakkingen en de brommer lekker afgesteld. Na 100km rustig (goed afgesteld) te hebben gereden is deze warmgelopen. Ik reed gewoon ong 60km/h en de brommer viel gewoon uit. Ik was er al bang voor de brommer startte vrijwel meteen weer en ik ben er heeel rustig mee naar huis gereden. Hij liep niet stationair meer.

Thuis cilinder eraf getrokken en er stonden dikke voelbare krassen bij de uitlaatpoort en de inlaatpoort op de ZUIGER. de cilinderwand had op deze plekken alleen zichtbare krasjes en geen voelbare.


Opzoek naar de oorzaak dus:

er lag allemaal grijs spul op me krukas enzo en het rook niet erg naar benzine. Verder niet veel waarde aan gehecht. De brommerboer zei dat het wss door geen olie was gekomen.

Toen heb ik een nieuwe prox zuiger gehaalt en allemaal nieuwe pakkingen. Deze erop gezet en de brommer gestart. Hij liep vrijwel meteen. Ff stukje door de straat gereden. Maar toen ik hetzelfde grijze spul door me uitlaatpoort naar buiten zag komen schrok ik wel even. Brommer rookte niet veel, liep goed stationair stotterde niet enz.

Ik dus uitlaat eraf gehaalt. en de uitlaatpoort zat helemaal vol met dat grijze spul. ik zag ook door de uitlaatpoort dat de zuiger ook wat geleden had en dat deze nu weer vol krasjes zat.


krukas met dat grijze spul (beetje donker sorry hiervoor)

Waarom loopt hij steeds warm en wat is dat grijze spul :(

Nog even wat extra info:

-In beide gevallen was de brommer GOED afgesteld
-De brommer rookte niet te veel

-Setup:
Derbi D50BO blok
Conti 50cc gietijzer
17,5 carb
gianelli conti pijp
 

Dikke Dennes 19-3-2007 11:33 Print reply

Posts: 4337
Bij de vorige warmloper is waarschijnlijk een zuigerveer gesneuveld, en dat metaalgruis spoel je nu je cilinder terug in, en voila... Gaar.
 
Drive it like you stole it.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-3-2007 11:40 Print reply

Posts: 13700
heb je carter goed uitgespoeld na eerste warmloper?
 
Jarco 19-3-2007 11:44 Print reply

Posts: 4520
wat versta jij onder goed afgesteld? En is na de vorige warmloper het blok e.d. goed schoongemaakt?

 
chineesboer 19-3-2007 11:56 Print reply

Posts: 3676
metaalstukjes ... reviceer je blok maar.. wie weet hoe je lagers en bigend eraan toe zijn,.
 
Zuleer 19-3-2007 12:01 Print reply

Posts: 240
beter had je niet geruild hier heb je alleen maar weer problemen mee neefje....
 
Hebo !
Bulletproof 19-3-2007 13:13 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zuleer
beter had je niet geruild hier heb je alleen maar weer problemen mee neefje....


@Zuleer Daar heeft ie niks aan

Maar was er de vorige keer ook een stuk van je zuigerveer af? Dat dat in je carter is gekomen oid? Ik zou iig je blok openhalen en alles maar reviceren



Dit bericht is gewijzigd door Bulletproof op 19-3-2007 om 13:21 uur.
 
Frysk 19-3-2007 13:18 Print reply

Posts: 34928
dat is verbrijzeld metaal met wat olie achtig spul.

dus daarom nakt je cilinder ook steeds

heb jij je carter wel schoon gemaakt ? dus benzine er in carter op de kop en dan draaien aan vliegwiel ? dat moet je ongeveer 4x doen voor hij redelijk schoon is


maarja
als dat spul tussn je lagers zit heb jij een probleem
het zal gaan slijten als een gekke jezus ... dus dat vinden je lagers niet leuk..
 
giggitybyte
GhostRider_SM 19-3-2007 13:33 Print reply

Posts: 2142
reviceren moet je nu zowieso ja maar sluit direckt je olie pomp dan ook maar af
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 13:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
dat is verbrijzeld metaal met wat olie achtig spul.

dus daarom nakt je cilinder ook steeds

heb jij je carter wel schoon gemaakt ? dus benzine er in carter op de kop en dan draaien aan vliegwiel ? dat moet je ongeveer 4x doen voor hij redelijk schoon is


maarja
als dat spul tussn je lagers zit heb jij een probleem
het zal gaan slijten als een gekke jezus ... dus dat vinden je lagers niet leuk..


benzine erin en carter op de kop ?
dan gaat het er nauwelijks iets uit en staan je lagers zonder olie .

beter pak je vloeistofspuit , doe je hier mengsmering in , houd je je blok op de kop en ga je even goed blazen .


kan van de foto niet echt wat zien hier maar olie en water geven samen ook een grijze drek .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Almer 19-3-2007 15:07 Print reply

Posts: 3325
Weet je zeker dat er geen water in je tank gezeten heeft? Lijkt me eerder het geval, zo snel zal een cilinder zeker niet zulke krassen vertonen bij gruis erin...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Royal Club 19-3-2007 15:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Weet je zeker dat er geen water in je tank gezeten heeft? Lijkt me eerder het geval, zo snel zal een cilinder zeker niet zulke krassen vertonen bij gruis erin...


sinds wanneer word water grijs en dik als het in je tank zit?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 15:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


sinds wanneer word water grijs en dik als het in je tank zit?



water en olie worden samen een vies grijs goedje
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 19-3-2007 15:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



water en olie worden samen een vies grijs goedje


zoveel dat je een warmloper krijgt??
lijkt me gewoon door het gruis icm benzine
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-3-2007 15:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


zoveel dat je een warmloper krijgt??
lijkt me gewoon door het gruis icm benzine


beide lijkt me eigenlijk sterk
water en olie geef wel vieze drek , maar vastloper lijkt me ernstiger van aard

en als je staal/allu aan het malen bent hoor je dat wel en zet je imo ding wel uit.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Almer 19-3-2007 15:17 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


zoveel dat je een warmloper krijgt??
lijkt me gewoon door het gruis icm benzine


Lijkt mij dat gruis gewoon onder in je carter blijft liggen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 3687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved