Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder dt50mx en 5bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41854 - cilinder dt50mx en 5bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 18-3-2007 20:09 Print topicpost

Posts: 1073
hallo,

mn blokje is goed de soep in gelopen dsu tijd voor groot onderhoud.

ik ben op zoek naar een leuke 50cc snel cilinder voor dt50mx en betaalbaar. Wat is een goedde optie?
heb wel van kstar gehoord, maar kan het nergens vinden zo gauw op internet iemand een linkje?

en bestaan er 5bak voor dt, mss dat de dt80n dat is en past??

thx
 

chick 18-3-2007 20:13 Print reply

Posts: 417
sales,

gebruik daarvoor het inbox gebeuren

notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 18-3-2007 om 20:48 uur.
 
lord of the bromfiets
Kees de Jong 18-3-2007 20:41 Print reply

Posts: 1881
In sommige landen zat in een 80MX blok een 5-bak, die past ook in de carters van een 50mx blok. De bakken uit een 80LC of LC2 passen niet.

Echt een leuke 50 heb je niet voor DT, die k-star is erg goedkoop, maar de afwerking is echt verschikkelijk. Tunen van de originele cilinder is een goede optie, maar wel een hoop werk. Je houdt er als het een beetje netjes gebeurd een goede, betrouwbare en snelle cilinder aan over.
 
7 seconden, of 21 gram
Br3cht 18-3-2007 20:53 Print reply
Posts: 179
eerst moet je kijken of je een nederlandsblok hebt anders kan je niet als een orginele 50cc te steken.
zie mijn toppic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/41839

dus als je spruistuk recht afgaat heb je een nederlandsblok anders een belgische!
nederlands: veel cilinders
belgische: 1cilinder (op 50cc.nl toch)
 
Teunis 18-3-2007 20:58 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
eerst moet je kijken of je een nederlandsblok hebt anders kan je niet als een orginele 50cc te steken.
zie mijn toppic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/41839

dus als je spruistuk recht afgaat heb je een nederlandsblok anders een belgische!
nederlands: veel cilinders
belgische: 1cilinder (op 50cc.nl toch)


jah dat heb ik wel

iemand nog een link waar ik een kstar cilinder kan krijgen
 
Kees de Jong 18-3-2007 21:01 Print reply

Posts: 1881
Doe eens even zelf zoeken.
 
7 seconden, of 21 gram
Teunis 18-3-2007 21:33 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Doe eens even zelf zoeken.


ik hbe ff in de links van BF gekeken en heb alleen een polini 50cc vor 140e kunnen vinden en ori zooi, maar geen kstar of andere merken iemand nog links
 
driver004 18-3-2007 21:35 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


ik hbe ff in de links van BF gekeken en heb alleen een polini 50cc vor 140e kunnen vinden en ori zooi, maar geen kstar of andere merken iemand nog links


kijk op andere internet shops
50cc.nl
vdhparts
euroscooters
opvoeren
enzo
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Teunis 18-3-2007 21:37 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


kijk op andere internet shops
50cc.nl
vdhparts
euroscooters
opvoeren
enzo


als ik al in de links van BF gekeken en daar staat al die sites al in, ben nu echt op zoek naar een directe link want op die sites staan alleen ori en heb een polini gevonden
 
Kees de Jong 18-3-2007 22:12 Print reply

Posts: 1881
7 seconden, of 21 gram
janssendt 19-3-2007 9:45 Print reply
Posts: 218
volgens mij zijn alle 50, en 60cc cillinders van jamaha dt50mx imitatie.
bij 50cc.nl noemoen ze het speedline (eerst heete het gewoon imitatie) , vdh-parts hebben precies dezelfde cillinder...
verder heb je nog opvoeren.nl. die noemen het big-bore (is ook dezelfde als van 50cc.nl....enz enz.
het is volgens mij allemaal hetzelfde, en ik vind t prima cilinders. zijn goedkoop in aanschaf, en als je zuiger na oveel km op is, koop je zo voor 12 eu n nieuwe...
goede of slechte afwerking heb ik nooit wat van gemerkt, het loopt gewoon prima... maar als je 50cc snel wil zul je moeten tunen, (evt. hoge druk kop) of neem gewoon n 60cc (opvoeren.nl in de aanbieding 40 eu!) dar loopt ie net effe wat lekkerder mee.

 
janssendt 19-3-2007 9:48 Print reply
Posts: 218
owja, en n 5 bakie zitten meestal in rd50mx, en die kan je gewoon overzetten! ikzelf heb dat ook gedaan, samen met n toerenteller.
 
Dikke Dennes 19-3-2007 11:19 Print reply

Posts: 4337
65cc K-star:

50,-
Met 16mm en snelle pijp iets in de 6pk.

Niet écht heel snel, maar beren sterk en vrij goede kwaliteit.

Zuiger na 10.000km ongeveer op.

Mooie powerband met snelle pijp, en bergen koppel met originele luhao.

Ik heb eventueel nog een 50cc getuned, zonder zuiger en zooi... 15,-.
 
Drive it like you stole it.
Kees de Jong 19-3-2007 17:44 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
goede of slechte afwerking heb ik nooit wat van gemerkt, het loopt gewoon prima...



Slechte afwerking gaat ten koste van de levensduur van onder anderen je zuiger.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
owja, en n 5 bakie zitten meestal in rd50mx, en die kan je gewoon overzetten! ikzelf heb dat ook gedaan, samen met n toerenteller.


Nee.


 
7 seconden, of 21 gram
khaz 19-3-2007 17:51 Print reply

Posts: 1450
er bestaat ook een 50cc eurocilindro
maar je kan denk ik het best je orginele laten tunen
 
HPI |w00t
Teunis 19-3-2007 19:22 Print reply

Posts: 1073
ah oke ik neem denk ik dan een ori denk ik

en waar komt die 5bak dan uit want er zijn mensen die er mee ronden rijden:S

 

Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved