Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - enduro motor/cross motor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41850 - enduro motor/cross motor?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 18-3-2007 18:48 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
maar dat zuigertje vervangen, om de hoeveel uur moet dat dan?
crosser is 15-20 uur
enduro is??


Iets langer.. zal niet heel veel maken hoor. Ligt er aan hoe je rijd. Als je met een crosser op de weg rijd gaat de zuiger ook veel langer mee dan op de baan.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Eat My Dust 18-3-2007 18:49 Print reply

Posts: 2562
want ik heb eens iets gehoord van om de 80 uur vervangen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-3-2007 18:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
want ik heb eens iets gehoord van om de 80 uur vervangen


denk dat dat van een 250 4t ofroad is ongeveer

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Eat My Dust 18-3-2007 18:51 Print reply

Posts: 2562
en wat zou nou beter zijn 4 of 2 takt?
ivm met slijtage?
en wat zijn de voordelen/nadelen van 2tak/4tak?


Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 18-3-2007 om 18:51 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-3-2007 18:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
en wat zou nou beter zijn 4 of 2 takt?
ivm met slijtage?
en wat zijn de voordelen/nadelen van 2tak/4tak?


Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 18-3-2007 om 18:51 uur.


4t meer koppel onderin
2t fijne powerband .

viertakt slijt ongeveer de helft
onderdelen zijn iets meer als 2x zo duur

als je 4t aan barrels loopt heb je een probleem
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
b e r t 18-3-2007 18:56 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
en wat zou nou beter zijn 4 of 2 takt?
ivm met slijtage?
en wat zijn de voordelen/nadelen van 2tak/4tak?


Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 18-3-2007 om 18:51 uur.


2takt zuipt meer. meer onderhoud en moet je hoog in de toeren houden om power te hebben. 2takt levert wel meer vermogen als je qua cc's vergelijkt.


 
Kampersjaak 18-3-2007 18:58 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


2takt zuipt meer. meer onderhoud en moet je hoog in de toeren houden om power te hebben. 2takt levert wel meer vermogen als je qua cc's vergelijkt.




vermogen doel je dus pk's,
vergelijk nu maar eens het koppel
 
oderint dum metuant
b e r t 18-3-2007 19:00 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


vermogen doel je dus pk's,
vergelijk nu maar eens het koppel


tuurlijk bedoel ik daar pk's mee. eenheid van vermogen is kw (kun je omrekenen naar pk's).

maar over het algemeen is 2takt wel sneller.

zie je wel op de crossbaan. 125 2t rijdt samen met 250 4t
 
Kampersjaak 18-3-2007 19:02 Print reply

Posts: 12285
als het op de crossbaan sneller is, wil nog niet zeggen dat het op de weg ook zo is


 
oderint dum metuant
-simon- 18-3-2007 19:07 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


tuurlijk bedoel ik daar pk's mee. eenheid van vermogen is kw (kun je omrekenen naar pk's).

maar over het algemeen is 2takt wel sneller.

zie je wel op de crossbaan. 125 2t rijdt samen met 250 4t


ja en op de cross baan mag het eigenlijk 140cc 2t tegen 250 4t.
maar k denk als je een motor wil wil om een beetje meet rond te crossen door de bossen ofzo dat je het beste een 4t kunt halen. iets in de richting van een xr oid. die zijn nog een beetje tammer als die nieuwe 4t crossers.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-3-2007 19:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja en op de cross baan mag het eigenlijk 140cc 2t tegen 250 4t.
maar k denk als je een motor wil wil om een beetje meet rond te crossen door de bossen ofzo dat je het beste een 4t kunt halen. iets in de richting van een xr oid. die zijn nog een beetje tammer als die nieuwe 4t crossers.


en zijn niet bestand tegen het geklap van crossen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
als het op de crossbaan sneller is, wil nog niet zeggen dat het op de weg ook zo is




alsof op de weg een 4t met vergelijkbare cilinderinhoud wat kan inbrengen tegen een 2t ?

beide competie motoren zegmaar

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-3-2007 om 19:12 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kampersjaak 18-3-2007 19:17 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek


alsof op de weg een 4t met vergelijkbare cilinderinhoud wat kan inbrengen tegen een 2t ?

beide competie motoren zegmaar

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-3-2007 om 19:12 uur.


nee, dat niet, maar daar had bert het ook niet over.

ik reed met me xr 250 een aprilia rs 125 zoek tot aan de 100 km/h zeg maar. op de weg.

dat bedoel ik ermee.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 18-3-2007 om 19:20 uur.
 
oderint dum metuant
-simon- 18-3-2007 19:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


en zijn niet bestand tegen het geklap van crossen


[...]


alsof op de weg een 4t met vergelijkbare cilinderinhoud wat kan inbrengen tegen een 2t ?

beide competie motoren zegmaar

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-3-2007 om 19:12 uur.


nee zoon xr is niet bestand tegen echt crossen.
maar als je een gewoon wat door de bossen crosst daar zijn het leuke dinger voor.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
antonhonda 18-3-2007 20:02 Print reply

Posts: 3616
2t komt het meeste voor(bij motorcross) en zijn veller dus slijten ook harder, meer toeren
4t veel rustiger en minder toeren

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-3-2007 20:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
2t komt het meeste voor(bij motorcross) en zijn veller dus slijten ook harder, meer toeren
4t veel rustiger en minder toeren



met gemak zijn er net zoveel 4t
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 6120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved