ik heb hem inmiddels afgedraaid, en de gaten die met een schroevedraaier waren bewerk (ex eigenaar had denk geen vliegwieltrekker) met de kolomboor uitgeboord.
ik heb hem van 1100 naar 1000 gram uitgedraaid, dit lijkt niet veel, maar dat ding gaat met mach 3 ronddraaien dus de centrifugale vergroot het heel erg uit.
verder heb ik niet echt bepaald een std. setupje:
110cc malossi erg hard getuned ook de kop, en nog eens uitgehoond.
24mm carb + spruit (wrm niet groter?? omdat de carteropening maar 24,5mm is dus met 28 zuipt ie eigenlijk all1 meer)
komt een homoet of gianelli 80 op
snelle cdi
malossi powerbox
afgedraaid vliegwiel
enz.
ik kan dus niet vergelijken of het verschil maakt aangezien ik met deze setup nog niet gereden heb met std, vliegwiel.
maar in theorie moet het zeker uitmaken!! bij een binnenrotor is 65% het gewicht en 35 door de ideale ontsteking (ik bedoel de vermogenswinst)
hou er verder wel rekening mee dat je stationair toerental vlink omhoog moet, omdat het anders niet fijn is voor je krukaslagers en omdat ie simpelweg eerder uitvalt
als mensen het nog willen gaan doen.
het is een simpel klusje en het staat vet en help wel
suc6
|