Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel verlichten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 678 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41794 - Vliegwiel verlichten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 16-3-2007 0:08 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb besloten ondanks het afraden toch me vliegwiel in een hele goede draaibank te stoppen, en iets af te draaien. (ik heb er toch 2 en deze is gaar)

mijn vraag:
waar kan ik hem het best afveilen?? zodat ie toch goed geballanceerd/sterk blijft (ik wil graag de tekens op het vliegwiel nog steeds kunnen lezen)

het betreft overigens een standaar honda mtx vliegwiel,
ik dacht zelf aan de buitenkant en dan zover mogelijk aan de kan van de cilinder (dus tot tegen de afstel streepjes)

ik hoor het graag,
mzzl Niek
 

mtx-motard 16-3-2007 0:10 Print reply

Posts: 14947
zorg dat hij in balans blijft.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 16-3-2007 0:12 Print reply
Posts: 7168
uhmmmm... jah bedankt, dat wist ik eerlijk gezegt al
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-3-2007 7:59 Print reply

Posts: 17929
doe het niet en koop en binnenrotor, 876291486x makkelijker en effectiever

afdraaien merk je wss niets van


kan toruwens ook in een klein draaibankje
 
-simon- 16-3-2007 8:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
doe het niet en koop en binnenrotor, 876291486x makkelijker en effectiever

afdraaien merk je wss niets van


kan toruwens ook in een klein draaibankje


als je er toch 2 hebt kun je het best proberen lijkt mij.
maar zorg dat hij goed in balans is. ook de center er tegen aan duwen zodat hij niet kan gaan zwabberen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
teamdoko 16-3-2007 8:54 Print reply
Posts: 420

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
doe het niet en koop en binnenrotor, 876291486x makkelijker en effectiever

afdraaien merk je wss niets van


kan toruwens ook in een klein draaibankje



al is zelf uit geprobeerd miss
bij een suzuki tsx had het wss erveel nut
die idoot zware dingen van een tsx kan wss zobiezo een paar honderdgram af

of het nut heet op een honda moet je zelf uitproberen

 
maxisport 16-3-2007 10:15 Print reply

Posts: 4206
heeft natuurlijk wel wat nut
voor mt's enz zijn er originele verlichte vliegwielen
ooit gezien bij mcbeuner, die was boven op dunner de platte kant dus
 
gelderboer 16-3-2007 14:42 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

het betreft overigens een standaar honda mtx vliegwiel,
ik dacht zelf aan de buitenkant en dan zover mogelijk aan de kan van de cilinder (dus tot tegen de afstel streepjes)

ik hoor het graag,
mzzl Niek


precies zoals je het al aangeeft en hou de balans in de gaten maar dat wist je al. benieuwd of je het echt merkt als ie erop zit
 
Ik motor ook
Dooie Koe 16-3-2007 19:35 Print reply

Posts: 538
Idd, laat het ff weten.
Heb hier nog een vliegwiel ligge die verlicht is, zag het nut er nooit van em erop te zetten.. miss tog ook es probere
 
suzuki gt50 17-3-2007 19:51 Print reply

Posts: 561
hallo,
wij hebben ons vliegwiel 25procent kunnen verlichten dmv van afdraaien en gaten boren.
Dit heeft een heel groot effect.
Zorg wel dat het in balans blijft.
Greetz
 
Dooie Koe 17-3-2007 20:02 Print reply

Posts: 538
trekt ie lekkerder op of is ze top hoger?
 
hondansrpower 17-3-2007 20:05 Print reply

Posts: 302
beste kun je hem eff inspannen in de draaibank en nameten met de mircrometer,khad bij de meine toen ong 1mm afgedraaid,scheelde eigenlijk niks beetje gasreactie
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
ploe 17-3-2007 20:13 Print reply

Posts: 635
afraaien kan altijd maar zorg ervoor dat je niet teveel weg draait zodat bij hoog toeren het vliegwiel uiteen spat
geloof me dat geeft een hoop schade

als je een vliegwiel neemt neem er dan een waarbij er geen balansgaten zijn geboord aleen dan kan je rondom wat wegdraaien
ik heb het ook gedaan en je merkt wel het verschil niet veel maar toch
ik heb hem zo'n 450 gram lichter gemaakt

voor het afdraaien

na het afdraaien

 
www.placeonearth.nl
gelderboer 17-3-2007 20:27 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
afraaien kan altijd maar zorg ervoor dat je niet teveel weg draait zodat bij hoog toeren het vliegwiel uiteen spat
geloof me dat geeft een hoop schade

als je een vliegwiel neemt neem er dan een waarbij er geen balansgaten zijn geboord aleen dan kan je rondom wat wegdraaien
ik heb het ook gedaan en je merkt wel het verschil niet veel maar toch
ik heb hem zo'n 450 gram lichter gemaakt



netjus gedaan maar als je toch niet veel vershil merkt heeft het weinig zin denk ik. maakt mss alleen echt veel uit op een racemachine en niet op een huis tuin & keukenbrommer
 
Ik motor ook
ploe 18-3-2007 11:09 Print reply

Posts: 635
op een std bromfiets merk je er weinig van maar met een leuk setupje
is het op toerenkomen wel merkbaar
 
www.placeonearth.nl
Niek de Wildt 28-5-2007 20:36 Print reply
Posts: 7168
ik heb hem inmiddels afgedraaid, en de gaten die met een schroevedraaier waren bewerk (ex eigenaar had denk geen vliegwieltrekker) met de kolomboor uitgeboord.
ik heb hem van 1100 naar 1000 gram uitgedraaid, dit lijkt niet veel, maar dat ding gaat met mach 3 ronddraaien dus de centrifugale vergroot het heel erg uit.
verder heb ik niet echt bepaald een std. setupje:
110cc malossi erg hard getuned ook de kop, en nog eens uitgehoond.
24mm carb + spruit (wrm niet groter?? omdat de carteropening maar 24,5mm is dus met 28 zuipt ie eigenlijk all1 meer)
komt een homoet of gianelli 80 op
snelle cdi
malossi powerbox
afgedraaid vliegwiel
enz.
ik kan dus niet vergelijken of het verschil maakt aangezien ik met deze setup nog niet gereden heb met std, vliegwiel.
maar in theorie moet het zeker uitmaken!! bij een binnenrotor is 65% het gewicht en 35 door de ideale ontsteking (ik bedoel de vermogenswinst)
hou er verder wel rekening mee dat je stationair toerental vlink omhoog moet, omdat het anders niet fijn is voor je krukaslagers en omdat ie simpelweg eerder uitvalt
als mensen het nog willen gaan doen.
het is een simpel klusje en het staat vet en help wel
suc6
 

Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved